Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tradisjonelt med glitter, flagg osv. eller mer moderne? :) 

Anonymkode: 24d81...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske tradisjonelt :) Hjemme hos meg selv er treet pyntet med kuler etc. og glitter, stjerne i toppen. Hos foreldrene mine har vi i tillegg på flagg, kurver og diverse hjemmelaget julepynt (mye av det fra vi var ganske små). Vi barna er alle mer eller mindre voksne, men synes fortsatt det er koselig!

Anonymkode: 1465d...95e

Skrevet

Veldig tradisjonelt. Bruker all juletrepynten vi har. Det eldste er sikkert 40 år gammelt, mens noe er litt nyere. Men alt ser veldig tradisjonelt og hjemmekoselig ut. Man ser nesten ikke treet bak glitteret, lysene, glasskulene, hjemmelagde nisser o.l.

Sikkert mange som synes vi lesser på med alt for mye pynt og lys men det er sånn vi liker det. Personlig så er triste, ensfargede "moderne" tre noe av det verste jeg vet når det kommer til julepynt. Nei vent, det er det verste jeg vet når det kommer til julepynt. :fnise: 

• Liker 3
Skrevet

Tradisjonelt (men ikke med flagg). Alle slags farger, lys, glitter, kuler og alle slags ornamenter. Jeg er enig med PaperFlower i at ensfargede, såkalte moderne og gjerne litt minimalistiske tre er så triste, kjedelige og upersonlige. Noe av det fineste med julepynten er at det med årene blir en herlig blanding av nytt, gammelt, kjøpt og laget og en del har til og med en fin historie knyttet til. Jeg blir skikkelig glad av det hvert eneste år. :)

• Liker 2
Skrevet

Vi har lys, og kuler i mange farger! Har gradvis faded ut glitter.. ha ha, måtte ta det litt gradvis så mannen min ikke skulle merke noe!:P

Skrevet

Pynter treet med julepynt som betyr noe for oss. Pynt som barnet vårt har laget i barnehagen, ting fra vår egen barndom, noen nydelige engler min farmor har laget, pynt vi har fått i julegave opp igjennom.. Jeg syntes det var så kjedelig å få julepynt i gave da jeg var tenåring, men som voksen er jeg så glad for at jeg fikk "opparbeidet" meg noen fine ting å ha i mitt eget hjem. Vi har ikke norske flagg på, men lys og stjerne i toppen. Ikke glitterremser, men sånne lange kjeder med sølvperler som vi snurrer rundt treet, synes det er så fint.

Kunne aldri tenkt meg et sånt minimalistisk tre med bare hvite og sølvfargede kuler. Julepynt er for meg fargerikt, personlig og ofte hjemmelaget. Vi er uansett ikke så minimalistiske, hjemmet vårt er en salig blanding av mye forskjellig.

Anonymkode: 7640b...ad4

Skrevet

Juletreet skal SEES. Jeg kjøper mye nytt nå fordi jeg kjøpte falskt juletre i fjor (er bortreist ofte to uker i forbindelse med jul, drar hjem for å feire hos mine foreldre), og har endelig litt oppspart til å kjøpe pynt i år. Men det får også komme litt med tiden, som det gjør for alle, tenker jeg - jeg tenkte å kjøpe mesteparten av julepynt på salg i slutten av desember og spare til neste år (på tide å skaffe noen store bokser å oppbevare ting i!). Men så langt er det glitter, gull, rødt, hvitt, blått, turkis.

Heldigvis sa mutter'n at jeg og søster'n skal få ta med meg litt fra deres samling, foreldrene våre har mer enn de trenger. Kuler som de har hatt siden før jeg ble født, ting som vi har laget, alt har blitt spart på. Det blir fint til neste år! Julen er sentimental for meg, og ikke en interiør-greie (jeg er opptatt av interiør, men jeg spyr av "Slik pynter du treet"-artikler). Julen skal være varm og koselig, og ... deg. Mye lys, forskjellige farger på treet og nisser, reinsdyr og granbar som pynt. Og den er så forskjellig fra person til person eller familie til familie, det finnes ingen rett eller gal måte å pynte treet på.

Hvor finner man flagg til å slenge rundt treet btw? Noen som vet en plass det selges i Oslo? Det hadde vi alltid når jeg var lita, men jeg har ikke sett det på en eneste butikk enda.

Skrevet

Ikke flagg og glitter, men med ALT av hva barna har laget oppigjennom👍 Så her er juletreet "rotete", men veldig koselig😊 Og så er det barna som pynter, så det blir ikke helt symmetri heller😅

• Liker 1
Skrevet

Overlesset, overdådig, rotete, som om jeg har snudd en kasse julepynt opp ned over treet før jeg helte over det årets produksjon fra glitterfabrikken...

Ikke fullt så voldsomt da. Men jeg får god hjelp av jentungen som mener at 'more is more'. Jeg har kuler arvet fra både foreldre og besteforeldre i tillegg til noen jeg har kjøpt selv - der jeg har gått for mest mulig glitter. Norske flagg tror jeg ikke jeg har (tror eksen fikk de greiene, har ikke tradisjon for dem selv), men både kulelenker og glitter må til.

Gleder meg til å få større plass så jeg kan ha et litt større tre - det jeg har nå er på størrelse med femåringen. 

Anonymkode: 116c3...8ef

Skrevet

Hva slags lys har dere? Sånne som stearinlys? Eller små? 

Og hva slags glitter snakker dere om? 

Anonymkode: 854c8...cd6

Skrevet

Vi har en slinga med 80 små vita lampor, och en med ca 20 färgade ljuskulor.

kulor i rött och guld, och silverglitter.

I toppen sitter sedan 9 år sen en dorullnisse lagad av ett av barnen.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overlesset, overdådig, rotete, som om jeg har snudd en kasse julepynt opp ned over treet før jeg helte over det årets produksjon fra glitterfabrikken...

Ikke fullt så voldsomt da. Men jeg får god hjelp av jentungen som mener at 'more is more'. Jeg har kuler arvet fra både foreldre og besteforeldre i tillegg til noen jeg har kjøpt selv - der jeg har gått for mest mulig glitter. Norske flagg tror jeg ikke jeg har (tror eksen fikk de greiene, har ikke tradisjon for dem selv), men både kulelenker og glitter må til.

Gleder meg til å få større plass så jeg kan ha et litt større tre - det jeg har nå er på størrelse med femåringen. 

Anonymkode: 116c3...8ef

Det høres presis ut som vårt juletre. Fineste treet jeg vet om! :)  Å ta frem arvet julepynt er ekstra stas. 

Vi har ganske stort tre, så stort som vi bare får plass til. Jul er juletre, synes vi. Og det kommer inn lillejulaften, eller iallfall pyntes det lillejulaften. 

Skrevet
4 timer siden, Frida skrev:

Det høres presis ut som vårt juletre. Fineste treet jeg vet om! :)  Å ta frem arvet julepynt er ekstra stas. 

Vi har ganske stort tre, så stort som vi bare får plass til. Jul er juletre, synes vi. Og det kommer inn lillejulaften, eller iallfall pyntes det lillejulaften. 

Nøyaktig samme her. Vi tar det inn tidlig på lille-lillejuleaften eller lille-juleaften. Vi pleier å pynte treet seint på lillejuleaften, sånn at det har fått tørket/smeltet av seg snøen og isen. Har av og til ventet til juleaften med å pynte det, hvis vi har vært litt seint ute.

Skrevet

Litt tradisjonell, litt moderne:) Jeg arvet noe julepynt etter mine besteforeldre jeg synes er så kult, selvsagt en sånn remse med norske flagg, men en tilsvarende en med små sopper på:P Matcher kransen på døra som har sopper som lyser :laugh: Ellers er det litt glitter bånd da. Sitter å håper på at et tantebarn eller noe skal lage meg en sånn lenke i kartong med ulike farger, hehe:P 

Anonymkode: 2188d...7b5

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags lys har dere? Sånne som stearinlys? Eller små? 

Og hva slags glitter snakker dere om? 

Anonymkode: 854c8...cd6

Mamma og pappa har fortsatt sånne som ligner hvite stearinlys, men de begynner jo å bli dårlige nå etter nesten 30 år liksom.

Jeg har rett og slett sånne svarte, lange lyslenker fra Clas Ohlson. Syns de er kjempegreie og kostet ikke så mye. Kommer til å bruke de ute på balkongen etter jul, når jeg får kontakt der ute.

Glitter-remser liksom. Lange remser i sølv eller gull som henges rundt juletreet.

Skrevet

Vi har hvitt juletre, røde kuler og sølv-girlander. 

Anonymkode: 3e138...c6c

Skrevet

Vi varierer litt, men en blanding av tradisjonelt og moderne. Nytt i år er hvitt plast-tre mot ekte gran tidligere, så skal se an pynten litt, men regner med vi kjører to-tre farger på kulene, små hvite lys, glitter og perlesnorer. Mot toppen av treet pleier vi å ha litt annen små pynt istedet for kuler, f.eks snøkrystaller, hjerter e.l. I toppen har vi alltid en stor glitterstjerne! 

Tidligere år har vi f.eks hatt fargetema som rødt/gull/sølv, gull/sort/turkis/rosa/lime, sort/sølv/hvitt osv. 

Skrevet

To lyslenker, en med sånne tradisjonelle som ser ut som fake stearinlys, og en med masse små lys. Så henger vi på sinnsvakt masse kuler, eller omtrent kuler. I alle farger og fasonger, inkludert sånne rare som forestiller diverse ting laget i fargerikt glass. Har noen dyre kuler, noen jeg/vi har fått i gave, noen gamle, noen nye, noen barna har laget, noen vi har arvet eller kjøpt på loppis, noen fra jallabutikker og tror jammen det er noen fra gullsmeden innimellom. Har også noen prismer, sånne som egentlig hører hjemme på lysekroner. I toppen har vi et enklet gullfarget spyd. Vi har ingenting "langt" på treet, ikke lenker, glitter, flagg osv.

Vi storkoser oss hver bittelillejulaften med å lesse på med pynt fyllt av gode minner. Og jeg koser meg i desember med å kjøpe årets tilskudd til samlingen, i år er det en liten eske med kuler på 4cm i brunt, oransje, kobber, mintgrønt, grått og et par andre farger, en ganske stor bille i grønt og sort og en skinnende knallblå dinosaur. :ler: Filosofien er noe sånt som at alt passer sammen bare det er mye nok variasjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...