AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg må øke kaloriinntaket drastisk.... pga dårlig matlyst over tid har jeg rast ned i vekt, og nå sa legen at jeg bør få i meg i alle fall 2400 kalorier om dagen.å har dere tips til kaloririk mat som er godt å spise for de med dårlig matlyst? Og lett å tilberede, ikke dyrt? Og har dere link til en side der man kan beregne kalorier? Nå spiser jeg rundstykke med peanøttsmør, peanøttsmør er vel kaloririkt? Noen som vet hvor mye kalorier? Tips til andre kaloririke pålegg? Jeg har litt "avsmak" for middag for tiden... og ost er litt æsj.... spiser sylte, det er jo kaloririkt, men bør jo få i meg mer proteiner og fett. Anonymkode: 1cfd6...db8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Nøtter er veldig kaloririkt ift hvor lite metthetsfølelse de gir. Kjør på med det, gjerne i form av peanøtt- og annet nøttesmør. Ellers må du jo spise det du liker, det er vel noe av middagsmat du liker? Anonymkode: 1be3f...bb2
drue Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 (endret) Peanøttsmør er kaloririkt ja, ca 620 kcal per 100 gram. Kaloririke matvarer er for eksempel nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter), avokado, majones, fløte, smør, rømme, posteier, fisk, sjokoladepålegg (mye sukker da), egg, brie. Du kan også med fordel drikke kalorier, som for eksempel sjokolademelk, helmelk og juice. Ikke bruk lett-produkter. Bruk olje i maten. Endret 2. desember 2016 av drue
pautina Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Drikke med kalorier, juice osv blir man ikke så mett og kvalm av, Jeg klarer lett å drikke 4-500 ekstra kcal om dagen når jeg går inn for det. Ellers har jeg også brukt wienerbrød.....myyye kalorier i lite mat.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Liker du tunfisk?Da kan du lage deg tunfisk salat som pålegg av tunfisk,ekte majones,løk, og pepper.Tunfisk er billig og innholder proteiner. Eller så kan du kjøre kikerter(proteinrikt igjen) i blender sammen olje og bruker under sylte f.eks. Kjøpe first price/best pris bananer og ha på brødskiva. Mddag kan f.eks være linsesuppe med olje og kokoksmelk. Sjekk ut myfitnespal for kalkulator Anonymkode: 1dbf4...279
applestories Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Tortilla med pesto, skinke ost og rødløk - stekt i ovn noen minutter eller varmet et minutt i mikro - det er så godt, men så ufattelig kaloririkt - fant jeg dessverre ut da jeg var dum nok til å se på kaloriene her en dag... Men det er lettvint snadder, veldig godt! For kaloriinnhold ser denne greit ut.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 Dersom du har smarttelefon, anbefaler jeg appen, Lifesum! Havregryn, egg og nøtter er mat som er kaloririkt og sunt. Et annet billig og kaloririkt alternativ er å bake egne rundstykker/brød etc. for deretter å fryse ned. Du nevner at du har avsmak på middag for tiden, men ved middager hvor du steker mat i stekepanne, kan det også være smart å bruke litt ekstra olje. Du bør da selvsagt velge en olje med fett som er bra for deg. Ellers er det jo alltids bra med frukt, som for eksempel bananer. Lykke til! Anonymkode: e1a04...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå