AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg sitter nå med norskeksamen for lærerutdanningen. Jeg er student på første året, og synes den ene delen på eksamen om grammatikk er krevende. Er det noen som kan hjelpe meg? Vi har fått utdelt to elevtekster fra 6.trinn, og den ene spørsmålet lyder som følger: Velg ut noen av normavvikene (rettskrivingsfeilene) i de to tekstene og kommenter dem ut fra det du vet om lyd- og ordnivået i språket. Jeg har valgt ut disse ordene: Jule ferien hjmme såv hene pasjasjerer beynelsen inn i sjedde Er det noen som lett kan forklare meg hvordan jeg skal gripe oppgaven, som har god peiling på fonologi og morfologi? Av den lille undervisningen vi har hatt om temaet, så føler jeg meg ikke helt trygg på hvordan jeg skal bruke det til å løse slike oppgaver. Håper noen kan hjelpe meg litt, og jeg trenger ikke spydige kommentarer.. Ber ingen om å løse eksamen for meg Anonymkode: fbceb...b10