AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 I går var jeg og kjøpte en liten filleting. Ble selvfølgelig spurt om medlemskap og "måtte" oppgi mobilnummer. Fikk spørsmål om navn og betalte. I dag presterer Kitch'n å sende meg mail med kvitteringen for gårsdagens kjøp. Produktet har ingen garanti utover kjøpslovens bestemmelser, det vil si det er ikke er elektrisk eller kan "svikte" på annen måte. Hva søren skal jeg med kvittering på mail i tillegg til kvittering i posen? Sla alle butikker spy ut kvitteinger på mail for filleting, så blir dette den nye spamen i innboksen. Nei, takk Kitch'n dette vil jeg ikke ha, jeg vil heller ikke være medlem hos dere lengre, jeg melder meg ut. Andre med tilsvarende erfaring fra andre butikker? Greit å vite hva en må holde seg unna for ikke å få spammet ned innboksen. Anonymkode: 812d7...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Husker ikke helt hva jeg gjorde. Jeg fikk plutselig en haug av mail og sms og sa dette ble for mye, jeg vil melde meg ut og det gikk helt greit. Gjorde det i butikken. Anonymkode: 25609...1e6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Jeg syns det er greit med kvittering på mailen, enten det er på elektrisk eller "filleting". Plutselig sitter man der uten den fysiske kvitteringen, og da er det greit å kunne ha muligheten til å skrive ut. Man har åpent kjøpt, bytterett og det er alltid en viss reklamasjonstid på alle produkter. Jobber i butikk selv, men vi har ikke kvittering på mail funksjonen. Vi ber der i mot kundene oppbevare kvitteringen på et lurt sted der de ikke kan falme så lett, eventuelt ta en kopi (for eks. skanne de inn på pc og lagre). Uten kvittering/kjøpsbevis så kommer man dessverre ikke så langt hos oss. Anonymkode: dd227...607 9
Batteri Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Neste gang viser du litt mer baller og sier nei til å bli medlem. Problem solved. 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 1 minutt siden, Batteri skrev: Neste gang viser du litt mer baller og sier nei til å bli medlem. Problem solved. Poenget med dette er at Kitchn tilbyr avslag på en vare mot medlemskap.Og plutselig kommer det tilbud etter tilbud på mail, og sms-er. Anonymkode: 25609...1e6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Det er også andre som hele tiden sender mail, men disse er nettbutikker. Man blir ikke kvitt de. Blush, Nelly, Tretti.... Anonymkode: 25609...1e6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 6 minutter siden, Batteri skrev: Neste gang viser du litt mer baller og sier nei til å bli medlem. Problem solved. Medlemskapet har jeg hatt i flere år, utenmproblemer og mas, når jeg avbestilte nyhetsbrev fra dem. Hvorfor de nå spammer folk ned med kvittering på mail, og tror at folk setter pris på dette nye tullet deres, må de selv svare på. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er også andre som hele tiden sender mail, men disse er nettbutikker. Man blir ikke kvitt de. Blush, Nelly, Tretti.... Anonymkode: 25609...1e6 Du kan avmelde deg fra nyhetsbrev hos dem du der nevner ved navn. Anonymkode: 812d7...cf1
Selma1984 Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 "spammer folk ned". Høres ut som du fikk 10 mailer, men du fikk vel bare den ene? Det høres ut som dette er forferdelig plagsomt, men det er jo egentlig ikke det? Er jo bare å unsubscribe fra den senderen, så er problemet løst. Det er ingen overraskelse at man får mailer der man legger igjen sin mailadresse.... 13
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget med dette er at Kitchn tilbyr avslag på en vare mot medlemskap.Og plutselig kommer det tilbud etter tilbud på mail, og sms-er. Anonymkode: 25609...1e6 Ventet du virkelig å kunne få alle fordelene ved å være medlem uten å måtte ta med deg ulempene? Anonymkode: f0577...57d 12
Scherbatsky Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 5 timer siden, Selma1984 skrev: "spammer folk ned". Høres ut som du fikk 10 mailer, men du fikk vel bare den ene? Det høres ut som dette er forferdelig plagsomt, men det er jo egentlig ikke det? Er jo bare å unsubscribe fra den senderen, så er problemet løst. Det er ingen overraskelse at man får mailer der man legger igjen sin mailadresse.... Og er det så vanskelig å måtte trykke "slett" på den mailen, eller 20 på rappen, for den slags skyld? Minimalt problem. Personlig så foretrekker jeg å ha kvittering, og da gjerne elektronisk. Særlig på Kitchn som jeg har så god erfaring med bytte-messig. Jeg har kommet med ting der som har gått ut vanlig bytterett på og fått byttet eller fikset på en eller annen måte. Har laget meg en egen mappe som heter kvittering i e-post appen - greit å ta vare på, og tar opp minimalt med plass på harddisken. Du må jo ikke handle på Kitchn, men dette er et ikke-problem, og epost-kvittering blir vanlig i flere og flere butikker. 8
Sirah Skrevet 2. desember 2016 #11 Skrevet 2. desember 2016 Kvitering på Epost er helt vanlig. Om man ikke ønsker nyhetsbrev så melder man seg av dem. Problem løst.
Silfen Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 Man velger inne på Medlemssiden sin om man vil ha kvittering på mail eller ikke.
MapleSirup Skrevet 2. desember 2016 #13 Skrevet 2. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg og kjøpte en liten filleting. Ble selvfølgelig spurt om medlemskap og "måtte" oppgi mobilnummer. Fikk spørsmål om navn og betalte. I dag presterer Kitch'n å sende meg mail med kvitteringen for gårsdagens kjøp. Produktet har ingen garanti utover kjøpslovens bestemmelser, det vil si det er ikke er elektrisk eller kan "svikte" på annen måte. Hva søren skal jeg med kvittering på mail i tillegg til kvittering i posen? Sla alle butikker spy ut kvitteinger på mail for filleting, så blir dette den nye spamen i innboksen. Nei, takk Kitch'n dette vil jeg ikke ha, jeg vil heller ikke være medlem hos dere lengre, jeg melder meg ut. Andre med tilsvarende erfaring fra andre butikker? Greit å vite hva en må holde seg unna for ikke å få spammet ned innboksen. Anonymkode: 812d7...cf1 Er du rar? Du har fjorten dagers angrefrist uavhengig av hva du har kjøpt. Å få kvittering på e-post foretrekker de alle fleste. Du trenger kun oppgi mobilnummer om du kjøper en "klubbvare" for å få rabatten ....Eposten kan du lett slette. Glad du ikke er kunde av meg! 1
Silfen Skrevet 3. desember 2016 #14 Skrevet 3. desember 2016 Jeg vil ikke ha den på epost, på kitchn lagres den uansett på Min side, så hvorfor på epost i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #15 Skrevet 3. desember 2016 4 timer siden, MapleSirup skrev: Er du rar? Du har fjorten dagers angrefrist uavhengig av hva du har kjøpt. Å få kvittering på e-post foretrekker de alle fleste. Du trenger kun oppgi mobilnummer om du kjøper en "klubbvare" for å få rabatten ....Eposten kan du lett slette. Glad du ikke er kunde av meg! Jeg har sagt det til deg før: ta deg en pause, du spør ikke om folk er rar fordi de reagerer på noe ute i RL og lufter det her. Det er høyst normalt. Anonymkode: c73dd...0d6
MapleSirup Skrevet 3. desember 2016 #16 Skrevet 3. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt det til deg før: ta deg en pause, du spør ikke om folk er rar fordi de reagerer på noe ute i RL og lufter det her. Det er høyst normalt. Anonymkode: c73dd...0d6 Jo. Om noen klager og lager et problem når butiken har god service så anser jeg de som rare. at en AB har "sagt noe til meg før" forteller jo lite.....I RL så eksisterer ikke Ab`er og folk konfronterer ikke slik som du gjør her. 2
Akay Skrevet 3. desember 2016 #17 Skrevet 3. desember 2016 12 timer siden, MapleSirup skrev: Er du rar? Du har fjorten dagers angrefrist uavhengig av hva du har kjøpt. Å få kvittering på e-post foretrekker de alle fleste. Du trenger kun oppgi mobilnummer om du kjøper en "klubbvare" for å få rabatten ....Eposten kan du lett slette. Glad du ikke er kunde av meg! Man har da ikke automatisk 14 dagers angrefrist. Dette er opp til butikken å bestemme, om kitchn har det er jeg ikke sikker på men kan godt være de har det. Å tro at man har 14 dagers angrefrist på kjøp i butikk er bare vissvass.. På nett derimot er det lovfestet at man har 30 dagers angrefrist. Hva resten av kitchn angår så er jeg strålende fornøyd! Ja de er faktisk en av dem som spammer mye reklame på epost og sms men også der man finner gode tilbud og å slette noen mailer og smser er ikke altfor mye styr. Servicen i butikk er også upåklagelig. Hadde noe som røk på en billigmaskin vi kjøpte (vi kastet bare tilbehøret) og hørte i butikk om det var mulig å få kjøpt nytt. Dagen etter fikk vi sms om at det var kommet nytt tilbehør. Når vi så dro for å hente dette så fikk vi det helt gratis uten ekstra kostnad... så kitchn er bra! 2
MapleSirup Skrevet 3. desember 2016 #18 Skrevet 3. desember 2016 1 minutt siden, Akay skrev: Man har da ikke automatisk 14 dagers angrefrist. Dette er opp til butikken å bestemme, om kitchn har det er jeg ikke sikker på men kan godt være de har det. Å tro at man har 14 dagers angrefrist på kjøp i butikk er bare vissvass.. På nett derimot er det lovfestet at man har 30 dagers angrefrist. Hva resten av kitchn angår så er jeg strålende fornøyd! Ja de er faktisk en av dem som spammer mye reklame på epost og sms men også der man finner gode tilbud og å slette noen mailer og smser er ikke altfor mye styr. Servicen i butikk er også upåklagelig. Hadde noe som røk på en billigmaskin vi kjøpte (vi kastet bare tilbehøret) og hørte i butikk om det var mulig å få kjøpt nytt. Dagen etter fikk vi sms om at det var kommet nytt tilbehør. Når vi så dro for å hente dette så fikk vi det helt gratis uten ekstra kostnad... så kitchn er bra! Jeg mener kitchn opererer med fjorten dagers angrefrist - mulig jeg tar feil, men jeg fikk ihvertfall det til svar når jeg skulle bytte en gave. Uansett er det fint at folk flest er enig i at servicen er veldig god!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #19 Skrevet 4. januar 2017 Jobber selv på Kitch'n og man kan være medlem slik at man får tilbudene men likevel slippe reklame mail og sms, man kan spesifikt slippe kvittering på mail også. Bare be om dette i butikken . Har gjort det selv på IKEA, er fortsatt medlem med får hverken mail eller sms. Anonymkode: d59ae...db5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 På 3.12.2016 den 13.35, Akay skrev: Man har da ikke automatisk 14 dagers angrefrist. Dette er opp til butikken å bestemme, om kitchn har det er jeg ikke sikker på men kan godt være de har det. Å tro at man har 14 dagers angrefrist på kjøp i butikk er bare vissvass.. På nett derimot er det lovfestet at man har 30 dagers angrefrist. Hva resten av kitchn angår så er jeg strålende fornøyd! Ja de er faktisk en av dem som spammer mye reklame på epost og sms men også der man finner gode tilbud og å slette noen mailer og smser er ikke altfor mye styr. Servicen i butikk er også upåklagelig. Hadde noe som røk på en billigmaskin vi kjøpte (vi kastet bare tilbehøret) og hørte i butikk om det var mulig å få kjøpt nytt. Dagen etter fikk vi sms om at det var kommet nytt tilbehør. Når vi så dro for å hente dette så fikk vi det helt gratis uten ekstra kostnad... så kitchn er bra! Gidder du å legge ut link til at du har 30 dagers angrefrist? Angrefrist ved kjøp fra nett, dørsalg, messer osv er, og har vært i evigheter, 14 dager fra varen er mottatt. Anonymkode: 75ef2...9fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå