Arkana Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Jeg trenger litt inspirasjon til nye romjulsmiddager, så spiser dere noe spesielt/fast i romjulen som ikke er ribbe, kalkun eller (grøss og gru) pinnekjøtt?
Gjest Magnifiq Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Vi har alltid en pysj og sushi dag, tredje juledag. Bestiller sushi da (gidder ikke lage til så mange )
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Vi har alltid italiensk pizza en dag. Drar opp pizzaovnen fra kjelleren og lager flere små. Ellers er det jo tradisjon med Kveite her i Trøndelag, noe mange syns er godt etter all den tunge julematen. Anonymkode: a5072...1d7
Gjest Margit Spat Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Vi har gjerne torsk en dag, uten at jeg kan si det er en helt fast tradisjon.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Vi har tradisjon for å spise kveite eller laks 1. juledag:) Og så blir det ofte koteletter en av dagene også. Fatter'n pleier også å lage sånn surret oksestek med tilbehør. Hadde ikke sagt nei til oksesmåstek heller. Shit, nå ble jeg sulten Anonymkode: 00beb...df9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 Hos mamma er det alltid lutefisk og fiskekaker 2.juledag. Jeg kjenner noen som pleier å ha skinkestek i løpet av jula. Anonymkode: dfb53...2f0
Brunhilde Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 Alltid pizza en dag og entrecôte med godt tilbehør en annen dag. Ellers spiser vi det som faller oss inn.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 Har ikke noe fast. men det som frister er vel Taco, lasagne, osv. litt kos, samtidig ikke helt jul. Anonymkode: 5fb56...da1 1
Antoinette Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 Vi har alltid hel bakt laks på 1. dag og i romjulen blir det alltid en dag med pizza og en hjemmelaget god suppe.
Rainbow Skrevet 2. desember 2016 #11 Skrevet 2. desember 2016 I fjor på nyttårsaften spiste vi linseloff, som var så godt at det kommer til å bli julematen i år. Veldig saftig og godt. Det er på en måte vegansk meatloaf, deraf det litt morsomme navnet. Ellers anbefales også Nøttesteik. Og vegisterkaker, det er veldig julete begge deler. Veganmisjonen har veldig mye spennende forslag, og du kan erstatte plantemelk og planteost med vanlig dersom du ikke ønsker vegansk. 2
pulverheksa Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 Vi har kveite på 1 juledag. I fjor lagde vi denne varianten og den syntes vi var så god at vi skal lage det i år også. http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Ovnsbakt-kveite-med-pinjekjerner Hvis vi skal ha besøk lager jeg gjerne bacalao, enkelt og greit å lag til mange.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 Pinnekjøtt og kalkun er fast på julaften og 1. juledag, samt rakfisk lille julaften. Pleier også å spise lutefisk i løpet av romjulen. Ellers har vi ikke faste middager hvert år, men tar det på feelingen (blir jo ofte invitert hit og dit på middag uansett). Men i fjor spiste vi hummer en dag, det var en deilig variasjon etter alt kjøttet. Bare hummer, godt brød og sitron/dressing, og hvitvin. Mmm! Anonymkode: 013ec...afe
Kruset Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 Vi har stort sett ørret første juledag, det er helt nydelig midt oppi masse tung julemat
Scherbatsky Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 Vi spiser koldtbord og julemiddag-rester 1. juledag, og bare luffer rundt i pysj hele dagen. Spiser når vi er sultne, før vi samles og spiser koldtbord sammen på kvelden. Som oftest gjør vi det samme 2. juledag. Vi lager opp så mye pinnekjøtt, svinemør, rødkål og kålrabistappe at det er nok til 10+ pers. Og vi har alltid ingredienser til å lage pizza og taco i løpet av romjulen. Men vi kjøper inn og lager mye frokost-salater. Potetsalat, kyllingsalat, rekesalat, eggerøre, røykalaks, sursild etc. Fenalår og spekeskinke finnes alltid innomhus. Vi spiser samlet, men vi spiser ikke alltid det samme. Koselig tradisjon. Også har vi ofte hatt laks eller ørret med agurksalat en av dagene. Også har vi kalkun (fordi jeg elsker det) en av dagene hvis vi har fått tak i. I tillegg har vi av og til hatt pannekaker på dagen, også bare spist rester av middag dagen før på kvelden. 1
Inwe Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 Mamma lager alltid en helt syk 1. juledagsfrokost med hjemmelaget pålegg (i massevis) og rester fra julemiddagen (alt er ferdig fra før). Dette spise vi/de hele romjulen til frokost og middag. Helt fantastisk godt og man går ikke lei da det er så mye å velge mellom. Jeg drar jo hjem til meg selv etterhvert, der spiser vi det vi har lyst på som resten av året.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 Spiser ikke middager i romjulen vi. Anonymkode: a6316...f8f
Purple Basil Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 Vi har ingen tradisjoner etter første juledag, men jeg pleier å lage diverse supper i romjulen for da orker jeg ikke tung mat. Kan være blomkålsuppe, kålrotsuppe, kyllingsuppe o.l. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå