Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en eksamen hvor 50% er en hjemmeoppgave og 50% er eksamen på skolen. Hvis man ikke består hjemmeoppgaven, må man da trekke seg fra eksamen? Man kan vel ikke få en eksamen bestått hvis halve delen er stryk uanset, eller kan en A eller B "trekke opp"? Synes ikke StudentWeb ga en tydelig oversikt.

Anonymkode: 034ca...436

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke består hjemmeoppgaven, må man da trekke seg fra eksamen?

Du får ikke gå opp til eksamen uten bestått hjemmeeksamen.

Anonymkode: 1e158...76a

Skrevet

Ok, takk :) Får jeg da ny frist og kan konte etter jul eller må jeg ta semesteret på nytt neste år?

Anonymkode: 034ca...436

Gjest Solsmil
Skrevet

Dette blir vel en slags mappe-eksamen? Jeg ser ikke bort ifra at sånt kan være forskjellig fra et studiested og studie til et annet, men på mitt studie er det ihvertfall slik at det forutsetter bestått på begge. Der blir også oppgaven som skal leveres før eksamen, sett på som et arbeidskrav som teller 40%, og ikke som en del av eksamen (selv om det på en måte er det). Derfor er det ikke mulig å konte hvis man ikke består på hjemmeoppgaven, men må ta hele faget på nytt. så jeg antar det kommer an på om oppgaven er definert som et arbeidskrav eller en deleksamen? Jeg mener ihvertfall bestemt at det skal være mulig å konte på en eksamen uansett, så hvis oppgaven blir regnet som en del av eksamen, så skal du kunne konte. Men dette vil nok emneansvarlig på studiet ditt kunne svare bedre på.

Skrevet

Det vanlig er at bestått karakter forutsetter at begge deleksamener er bestått. Om du ikke finner ut av det i Studentweb, så bør det fremkomme av emneplanen. 

Skrevet

Studieveileder bør kunne svare på dette.

Anonymkode: 047b5...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...