Gå til innhold

Til dere som mener abort er drap

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilket tidspunkt er det greit å drepe et menneske? Hvor gammelt må menneske være før det er akseptabelt?

Anonymkode: 13a65...323

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på. hadde mamma tatt abort istedenfor å gå svangerskapet fullt ut, så hadde jeg ikke kunne svart på denne. da hadde mamma drept meg, og jeg kan ikke se at det er noe annet enn idiotiske grunner til det isåfall. uansett om det var i uke 3 eller 10 eller 18 eller 37. et svangerskap er et svangerskap! det som en dag blir en voksen person, er faktisk på vei til å utvikle seg. og den lille klumpen, den lille uferdige klumpen som ikke er noe før etter 12 uker eller i visse tilfeller mer, den utvikler seg og blir et voksent menneske.

alle har vært 1-12 uker gamle i mammas mage. trist å tenke på hvor mange mennesker som ikke får mulighet til et liv, fordi folk rettferdiggjør det hele med at det er ikke en baby før innen den og den tiden. newsflash; det utvikles hele tiden. er du gravid, skal du ha baby, et fullført svangerskap, vil si at du har baby. en baby som har vært 1 uke en gang i mammas mage. 

Nei til abort!  

Anonymkode: 9319e...023

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det kunne vært akseptabelt når mennesket selv gjerne vil dø. Som f.eks hvis man er veldig gammel, syk og sliten av å leve og bare har noen sengeliggende år igjen med liggesår og pine. Eller er dødssyk og bare har igjen å tortureres til døde.

Anonymkode: 55387...1aa

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilket tidspunkt er det greit å drepe et menneske? Hvor gammelt må menneske være før det er akseptabelt?

Anonymkode: 13a65...323

Aldri. drap er drap, selv om dere kaller det noe annet

Anonymkode: 7c65e...297

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg også på. hadde mamma tatt abort istedenfor å gå svangerskapet fullt ut, så hadde jeg ikke kunne svart på denne. da hadde mamma drept meg, og jeg kan ikke se at det er noe annet enn idiotiske grunner til det isåfall.

Hadde vært fint om moren min aborterte meg

Anonymkode: fc129...cbf

• Liker 2
Skrevet

Ingen kommer til å forandre sin mening om abort,hva er poenget med å diskutere det?

Anonymkode: f44f8...a2d

Skrevet

Det er aldri greit å drepe et annet menneske, med mindre det er gjort i selvforsvar/nødverge for å beskytte ditt, eller en annen uskyldig sitt liv.

Anonymkode: 03b6a...68f

Skrevet

Tenker at det kunne vært akseptabelt når mennesket selv gjerne vil dø. Som f.eks hvis man er veldig gammel, syk og sliten av å leve og bare har noen sengeliggende år igjen med liggesår og pine. Eller er dødssyk og bare har igjen å tortureres til døde.

Anonymkode: 55387...1aa

Seriøst? Selvmord er ikke, og bør ikke være lov. Heller ikke drap på andre mennesker. 

I Norge er man flinke med smertelindring. Til slutt ligger du der med morfin rett i åra, og merker ingenting. 

Skrevet

Lurer jeg også på. hadde mamma tatt abort istedenfor å gå svangerskapet fullt ut, så hadde jeg ikke kunne svart på denne. da hadde mamma drept meg, og jeg kan ikke se at det er noe annet enn idiotiske grunner til det isåfall. uansett om det var i uke 3 eller 10 eller 18 eller 37. et svangerskap er et svangerskap! det som en dag blir en voksen person, er faktisk på vei til å utvikle seg. og den lille klumpen, den lille uferdige klumpen som ikke er noe før etter 12 uker eller i visse tilfeller mer, den utvikler seg og blir et voksent menneske.

alle har vært 1-12 uker gamle i mammas mage. trist å tenke på hvor mange mennesker som ikke får mulighet til et liv, fordi folk rettferdiggjør det hele med at det er ikke en baby før innen den og den tiden. newsflash; det utvikles hele tiden. er du gravid, skal du ha baby, et fullført svangerskap, vil si at du har baby. en baby som har vært 1 uke en gang i mammas mage. 

Nei til abort!  

Noen ganger så kan man faktisk ikke beholde et barn og tenker sitt eget beste.

Har vi råd? Hvorfor skal vi beholde et barn når vi vet vi ikke kan gi det et godt liv? 

Hva med at det passer dårlig? Hva om man er uteligger på gaten, sliter med penger og er narkoman? 

Hva om vi ikke liker barn? Hva om vi har en jobb som handler om å reise? 

Det kan finnes så mange grunner til abort. Det er opp til hver enkel, om man kan leve med det. Da kan man ikke tenke hva andre mener og syntes, men hva som er eget beste. 

Jeg kjenner en som ikke burde hatt barn engang, fordi han er en elendig far som ruser seg og er rusa når han er med sitt barn. Han bryr seg ikke om barnet sitt. Det kan gi dårlig oppvekst at den ungen vil slite mye med seg selv når han vokser, fordi han klarer ikke å gi barnet et godt liv. 

I andre tilfeller vet jeg om kvinner som ikke har penger til mat, som klager på at de sulter mens de har barnet i hånda. 

Hadde jeg vært i en situasjon der jeg vet jeg ikke kunne tatt vare på et barn og heller ikke hadde hatt råd, eller om det var på et kjempe dårlig tidspunkt, hadde jeg tatt abort. 

Anonymkode: e0cf8...379

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Selvmord er ikke, og bør ikke være lov. Heller ikke drap på andre mennesker. 

I Norge er man flinke med smertelindring. Til slutt ligger du der med morfin rett i åra, og merker ingenting. 

Tull, har selv sett en eldre mann ligge og lide og be om at morfinpumpa måtte settes slik at det ikke var begrenset antall trykk i timen....han ville trykke mer til det var over, man kan diskutere om han burde fått lov til det, men at man kan lide selv med rett under dødelig dose morfin er fullt mulig.

Skrevet

Jeg måtte ta abort som 17åring fordi alle var sånn "wow du er gravid i en så ung alder" osv.. 

Sett også mye på forum her at folk har reagert på de som har blitt gravid veldig tidlig også. Skjønner ikke hvordan folk kan ha hjerte på å nedsnakke andre om de har blitt gravid tidlig. Uansett så er det vel bedre at man kan se barnebarna sine vokse opp? Jo tidligere gravid, jo bedre? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte ta abort som 17åring fordi alle var sånn "wow du er gravid i en så ung alder" osv.. 

Sett også mye på forum her at folk har reagert på de som har blitt gravid veldig tidlig også. Skjønner ikke hvordan folk kan ha hjerte på å nedsnakke andre om de har blitt gravid tidlig. Uansett så er det vel bedre at man kan se barnebarna sine vokse opp? Jo tidligere gravid, jo bedre? 

Hvem skal forsørge disse to barna, når barn får barn? 

Anonymkode: 6d002...9c9

Skrevet
1 time siden, pautina skrev:

Tull, har selv sett en eldre mann ligge og lide og be om at morfinpumpa måtte settes slik at det ikke var begrenset antall trykk i timen....han ville trykke mer til det var over, man kan diskutere om han burde fått lov til det, men at man kan lide selv med rett under dødelig dose morfin er fullt mulig.

Man kan lide, på flere måter. Hvorfor er det tabu å lide? Jeg lider, hver dag. Mange lider, hver dag.

LIVET ER IKKE SMERTEFRITT. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...