AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #41 Del Skrevet 3. desember 2016 Det samme skjedde med min hund. Ble anbefalt å avlive. BI bestemte oss for å vente. Hunden fikk godt med smertestillende. Hun hadde det ikke bra. Men det hele gikk heldigvis over. Hun ble bedre og bedre. Hun levde en stund etter dette med god rygg! Anonymkode: 2e81b...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #42 Del Skrevet 3. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og bare sånn for å lære deg 1+1 da: si at du vil krysse schæfer med husky. Si at schæfer sliter med ryggeproblemer og husky med mage-tarmproblemer (nei, det er ikke reelt dersom du trodde det; det er et eksempel). Avkommene, eller blandingsvalpene da, blir da potensielle arvtakere for ikke bare det schæferen sliter med, men huskyen også. 2 i 1 liksom yay! Blandingsavl er stort sett useriøst, og oppdretterne evner ikke å tenke logisk, men sier heller at "valpene blir mye friskere enn renraset", noe som er totalt bullshit. Man har 4 typer blandingsavl (i Norge) i dag: uplanlagt (ops, bikkja mi pulte bikkja di og nå blir det valper - men vi har ikke tenkt å bruke penger på å teste foreldrene for X sykdommer for vi er jo ikke oppdrettere og bruker ikke penger på denslags), de som tenker at "hunden min er så fin og snill og vil bli en super hundemamma liksom! Og så har jeg hørt at det er bra for alle tisper å ha et kull, og de stakkars hannhundene må jo få tømt seg liksom! Kom, så lar vi bikkjene våre få pult litt, bare sånn for kosens skyld!", de som aktivt bidrar til "designer-raser" som doodler og pomskier og alt det der (og selger valpene til skyhøye priser, så her er økonomi helt klart en årsak til dette "oppdrettet"), og de som er SERIØSE (da mener jeg de som jobber lenge med å finne riktige linjer på hundene sine for å krysse f eks norsk buhund med den utrydningstruede lundehunden, og prøver å minimere magesykdommen lundehunden sliter med). Dét er seriøst oppdrett det, all annen blandingsavl er ikke i nærheten en gang. Seriøst folkens. Det finnes rundt 400 hunderaser i verden. Hvis du ikke klarer å finne EN som passer deg, så kan du faktisk ikke ha hund, samme fanken hvor mange blandinger det finnes. Klarer du ikke finne én av 400, men må ha en sånn superspesialen blanding, da er det noe galt med deg. Anonymkode: 75d2a...751 Jeg forakter ALLE(99%) oppdretter ,! så babl ikke til med om "de useriøs "oppdretterne. Blandingshunder er helt klinkende klart sunnere som en trend . Sorry at det slår de som støtter tortur av hunder gjennom å etterspørre innalvs hunder i fjeset. Vet det er kjipt at mixen skapt på gata i California er sterkere enn hunden din. Jeg VET det plager folk i Norge. Anonymkode: 20fcc...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #43 Del Skrevet 3. desember 2016 2 timer siden, Gia_ skrev: Uvitenhet på sitt verste. HVOR har folk det ifra at blandingshunder er generelt friskere enn renraset med stamtavle? Eneste grunnen til at det kan virke som at blandinger er friskere er fordi laaaangt færre blandinger testes for arvelige sykdommer som feks HD, Patella luksasjon, PRCA og andre øyensykdommer. Skulle likt å sett resultatene om alle blandingshunder ble testet opp og ned i mente, på lik linje som renraset avlshunder blir hos seriøse oppdrettere som brenner for å fremme rasen de driver med. Undrer meg også over hvorfor langt flere blandinger (ofte som unghund) ligger til salgs/omplassering på Finn.no dersom de er så mye bedre mtp psyken og har bedre gemytt. Med en blandingshund vet man aldri hva man får, og ofte får man ett arbeidsjern uten like fordi enkelte har drevet uvettelig avl og parret to raser som har to forskjellige egenskaper, og man plutselig ser at man ikke har tid/interesse for å slite ut hunden psykisk og fysisk, og dermed får en "problemhund" (les; en hund som lager seg egne arbeidsoppgaver(uvaner/problematferd) i manko på stimulering fra eier). Og forresten; ingen som tenker over at forsikring til en rasehund er dyrere fordi eiere av disse somregel tester for og behandler evt sykdommer, og har livsforsikring som dekker innkjøpspris dersom hunden skulle dø? En rasehund er dyrere, derav høyere forsikringssum. Hos Agria dyreforsikring får man ikke engang dekka opp til 8000kr, i livsforsikring på en blanding. Sjekka nettopp, og en blanding kosta 305 kr pr mnd i veterinærforsikring, uten livsforsikring, mens den rasen jeg har som er tvers over ganske frisk (la inn samme fødselsdato) koster rundt 469kr pr mnd inkl livsforsikring. Dette er småplukk å betale i mnd mtp hva det koster å ha hund, og hva det koster i sånne situasjoner som TS er i nå, eller hvis hunden skulle få kraftig tarmbetennelse og bæsja og spydd blod, blitt dehydrert og måtte bli innlagt hos veterinær for observasjon og intranervøs væske.. Been there done that, 2 ganger på kort tid og en regning på 5000kr pr tilfelle, men slapp unna den store regningen pga forsikring 👍🏼 Til TS; håper det ordner seg for hunden din. Husk at hunder dessverre er flinke til å skjule smerte, så ville startet behandling hos kiropraktor og snakket med en godkjent spesialist på prolaps og rygg fortest mulig. Og sorry avsporingen i tråden din DET ER FAKTA, igjen, hør med internasjonale veterinærer OG ring de fem største forsikringselskapene i vesten. Så dine følerier må du enda lenger ut på landet med. Å komme mer erfaringer fra Finn.no gjør ikke susen,beklager. Verden og hundebestanden er litt større enn de i Norge. Ferdig med tullballet og fornektelsen. Anonymkode: 20fcc...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #44 Del Skrevet 3. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forakter ALLE(99%) oppdretter ,! så babl ikke til med om "de useriøs "oppdretterne. Blandingshunder er helt klinkende klart sunnere som en trend . Sorry at det slår de som støtter tortur av hunder gjennom å etterspørre innalvs hunder i fjeset. Vet det er kjipt at mixen skapt på gata i California er sterkere enn hunden din. Jeg VET det plager folk i Norge. Anonymkode: 20fcc...834 Dessverre er din mening ikke forenlig med fakta Anonymkode: 71198...4cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 3. desember 2016 #45 Del Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: DET ER FAKTA, igjen, hør med internasjonale veterinærer OG ring de fem største forsikringselskapene i vesten. Så dine følerier må du enda lenger ut på landet med. Å komme mer erfaringer fra Finn.no gjør ikke susen,beklager. Verden og hundebestanden er litt større enn de i Norge. Ferdig med tullballet og fornektelsen. Anonymkode: 20fcc...834 Har ikke noe behov for å høre med internasjonale veterinærer eller topp 5 største forsikringselskaper i vesten(og hvilke er så disse?) Forholder meg til det jeg vet, har lest og sett. Mine følerier? Er jo fakta. Jeez, for en uproff måte du diskuterer på her i tråden. Du får ta deg en runde på Google, lese på sikre kilder om myten om at blandingshunder er friskere og sunnere. Og jo, synes alle de stakkars omplasseringshundene på Finn.no og diverse omplasseringssentre er godt nok grunnlag, bedre enn det du spyr ut med. Jepp, finnes en større hundebestand enn den i Norge, men så kan du jo se dyrevelferden her kontra i veldig mange andre land, hvor seriøse oppdrettere har strenge retningslinjer på avl fra NKK, ingen gatehunder, betydelig mye mindre valpefabrikker og friskere blandingshunder enn mange andre plasser i verden. Tror enkelte her må åpne øyene sine og sette seg litt inn i saken før h*n hiver seg inn i en diskusjon. Tidligere innlegg fra deg her i tråden viser bare hvor uvitende du faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArtyFarty Skrevet 3. desember 2016 #46 Del Skrevet 3. desember 2016 Forsikring eller ikke forsikring handler om personlig økonomi. Om man har en frisk rase og råd til å betale det som eventuelt måtte oppstå, så er det billigere å ikke ha forsikring. For forsikringsselskapene driver ikke veldedighet, de tjener jo penger på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 3. desember 2016 #47 Del Skrevet 3. desember 2016 Huff, for en tråd! Hvordan går det med hunden din @Becka? Jeg håper virkelig at det ordner seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #48 Del Skrevet 3. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forakter ALLE(99%) oppdretter ,! så babl ikke til med om "de useriøs "oppdretterne. Blandingshunder er helt klinkende klart sunnere som en trend . Sorry at det slår de som støtter tortur av hunder gjennom å etterspørre innalvs hunder i fjeset. Vet det er kjipt at mixen skapt på gata i California er sterkere enn hunden din. Jeg VET det plager folk i Norge. Anonymkode: 20fcc...834 Så du tenker at alle hunder skal få pule fritt da? Anonymkode: 75d2a...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #49 Del Skrevet 3. desember 2016 23 timer siden, J22 skrev: Glad jeg kan komme med en gladnyhet til deg TS. Opplevde det samme selv for mange år siden, hunden min våkna en dag å var helt lam. Hun greide ikke stå på beina engang. Veterinæren sa det samme, operasjon eller avliving men hun anbefalte avliving. Jeg tok henne med meg hjem for å tenke på valget mitt og håpte på et mirakel.. Så googla jeg litt rundt å fant ut at noe så enkelt som akupunktur for hunder kunne hjelpe! Fortalte dette til veterinæren som mente det ikke var noe vits siden hunden trossalt var blitt lam, men vi skulle gjøre et forsøk... Etter 4-5 behandlinger ble hunden frisk En kveld hoppet hun plutselig opp i senga mi, jeg gråt av lykke!!! Prøv det ❤️ Åh 😍 dette var virkelig en av de solskinnshistoriene da! takk for håp! ❤ du reddet litt natten min. jeg skal sjekke det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #50 Del Skrevet 3. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det samme skjedde med min hund. Ble anbefalt å avlive. BI bestemte oss for å vente. Hunden fikk godt med smertestillende. Hun hadde det ikke bra. Men det hele gikk heldigvis over. Hun ble bedre og bedre. Hun levde en stund etter dette med god rygg! Anonymkode: 2e81b...9c5 Husker du omtrent hvor lang tid det gikk før du begynte å se bedring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #51 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) 6 timer siden, Cathrine88 skrev: Huff, for en tråd! Hvordan går det med hunden din @Becka? Jeg håper virkelig at det ordner seg. Ja det ble visst litt oppstyr rundt dette med forsikring og blandinger . Jeg har nok gjort en tabbe med å ikke forsikre ham. Men det har nok ingenting å si for valgene mine, det hadde bare blitt rimeligere . Jeg vil sette min hund først . Men det er ikke alltid like enkelt å vite. Ellers så er det ikke no særlig endring i situasjonen . Fikk egentlig en ganske kjip beskjed fra en annen veterinær i dag, om at han så mørkt på dette. Men i kveld merket vi reflekser i det ene bakbeinet ved kiling. Vet ikke om jeg bare gir meg selv falske forhåpninger . . så jeg vakler veldig mellom håp, fortvilelse til dyp sorg over at jeg kanskje må la dette blir slutten... 😐 Endret 3. desember 2016 av Becka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. desember 2016 #52 Del Skrevet 3. desember 2016 1 minutt siden, Becka skrev: Ja det ble visst litt oppstyr rundt dette med forsikring og blandinger . Jeg har nok gjort en tabbe med å ikke for sikre ham. Men det har nok ingenting å si for valgene mine, deg hadde bare blitt rimeligere . Jeg vil sette min hund først . Men det er ikke alltid like enkelt å vite. Ellers så er det ikke no særlig endring i situasjonen . Fikk egentlig en ganske kjip beskjed fra en annen veterinær i dag, om at han stå mørkt på dette. Men i kveld merket vi reflekser i det ene bakbeinet ved kiling. Vet ikke om jeg bare gir meg selv falske forhåpninger . . så jeg vakler veldig mellom håp, fortvilelse til dyp sorg over at jeg kanskje må la dette blir slutten... 😐 Bare værsåsnill å ikke la hunden lide iallefall. Hvis den er lam så har den det ikke godt. Sier dyrlegen at prognosene er dårlige så hadde jeg avlivet. Det er egoistisk å holde en hund som har smerter og som har null håp for å bli bra og leve et godt hundeliv i live bare pga man selv synes det er vondt å avlive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #53 Del Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, skruf skrev: Bare værsåsnill å ikke la hunden lide iallefall. Hvis den er lam så har den det ikke godt. Sier dyrlegen at prognosene er dårlige så hadde jeg avlivet. Det er egoistisk å holde en hund som har smerter og som har null håp for å bli bra og leve et godt hundeliv i live bare pga man selv synes det er vondt å avlive. Det var EN dyrlege som sa dette. jeg har nå vært hos 3. Den er ikke helt lam. den har noen dypliggende følelser der. men på overflaten er det ingenting. Det har nå gått 3 dager siden dette akutt skjedde . Ønsker ikke at hunden skal lide pga av meg selv! herreli jeg skjønner såpass. Men dette er vanskelig. og jeg har trossalt gått fra frisk hund til syk hund på enormt kort tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 4. desember 2016 #54 Del Skrevet 4. desember 2016 44 minutter siden, Becka skrev: Ja det ble visst litt oppstyr rundt dette med forsikring og blandinger . Jeg har nok gjort en tabbe med å ikke forsikre ham. Men det har nok ingenting å si for valgene mine, det hadde bare blitt rimeligere . Jeg vil sette min hund først . Men det er ikke alltid like enkelt å vite. Ellers så er det ikke no særlig endring i situasjonen . Fikk egentlig en ganske kjip beskjed fra en annen veterinær i dag, om at han så mørkt på dette. Men i kveld merket vi reflekser i det ene bakbeinet ved kiling. Vet ikke om jeg bare gir meg selv falske forhåpninger . . så jeg vakler veldig mellom håp, fortvilelse til dyp sorg over at jeg kanskje må la dette blir slutten... 😐 Det er tydelig at du er veldig glad i hunden din og ønsker å gjøre det som er best for ham. Du gjør jo alt du kan i den situasjonen du er i nå, så ikke tenk på ting (forsikring) du uansett ikke kan forandre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #55 Del Skrevet 5. desember 2016 På 3.12.2016 den 0.42, J22 skrev: Glad jeg kan komme med en gladnyhet til deg TS. Opplevde det samme selv for mange år siden, hunden min våkna en dag å var helt lam. Hun greide ikke stå på beina engang. Veterinæren sa det samme, operasjon eller avliving men hun anbefalte avliving. Jeg tok henne med meg hjem for å tenke på valget mitt og håpte på et mirakel.. Så googla jeg litt rundt å fant ut at noe så enkelt som akupunktur for hunder kunne hjelpe! Fortalte dette til veterinæren som mente det ikke var noe vits siden hunden trossalt var blitt lam, men vi skulle gjøre et forsøk... Etter 4-5 behandlinger ble hunden frisk En kveld hoppet hun plutselig opp i senga mi, jeg gråt av lykke!!! Prøv det ❤️ Siden akupunktur kun har placeboeffekt, var det ikke nålene som gjorde hunden din frisk, men en mirakuløs tilbakeglidning av prolapsen. Håper du ikke betalte fryktelig mye til heksedoktorer med nåler. Anonymkode: ddb84...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #56 Del Skrevet 5. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden akupunktur kun har placeboeffekt, var det ikke nålene som gjorde hunden din frisk, men en mirakuløs tilbakeglidning av prolapsen. Håper du ikke betalte fryktelig mye til heksedoktorer med nåler. Anonymkode: ddb84...659 Ganske mange mirakler der ute da.. for har lest og hørt nå om flere solskinnhistorier . ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå