AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Hva spiser dere egentlig? Har hatt en moderat lavkarbo-dag i dag. Har spist en banan og to speltlomper, men ellers ikke noe brød, knekkebrød, pasta, potet etc. Har gått i grønnsaker, salat, egg, laks, cottage cheese og bær. Men så lurer jeg på hva ellers en kan spise bortsett fra kjøtt/fisk/egg, grønnsaker, salat, ost, cottage cheese, bær og sukkerfri yoghurt? Ser for meg å bli fort lei. Spesielt av middagene som da alltid kun blir de samme grønnsakene, salaten etc. Jeg liker ikke nøtter eller store korn, så type lavkarbobrød funker ikke for meg. Anonymkode: 358f0...b2d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Kjøtt, fisk, skalldyr, innmat, egg, fete meieriprodukter (ost, fløte, rømme, creme fraiche osv), grønnsaker (tommelfingerregel: de som vokser over bakken), mange bær, nøtter, krydder, oljer, Her er en fin og kjapp innføring i lavkarbo: http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf Mitt tips er å slå fra deg tanken om at du skal erstatte det du spiser nå. Hvorfor skal man spise brød til flere måltider om dagen? Jeg spiser "middag" til alle måltider. Jeg lager store porsjoner av middagen og så lagrer jeg det i bokser i kjøleskapet eller fryseren. Suppper og gryteretter blir jo nesten bare bedre og så er det jo så lett å lage ekstra. Jeg lager omelett av 20 egg i en ildfast form i ovnen for eksempel. En vanlig dag for meg kan for eksempel være: - Frokost: omelett med skinke, purre, paprika og ost. - Lunsj: salat med marinert kylling, rapidsalat, ruccola, agurk, cherrytomat, avocado, fetaost, ristede pinjekjerner og pesto som dressing - Middag: taco uten skjell/lefse (altså innholdet av tacoen som jeg blander i en skål): kjøttdeig med hjemmeblandet tacokrydder, rømme, tacosaus, guacamole, agurk, rødløk, tomat, salat, paprika og ost. Du finner et hav av oppskrifter på lavkarbo.no: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45 Anonymkode: aefbc...9f7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå