AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Hei, jeg ønsker å bytte fra Sparebanken Vest ---> Skandiabanken. Vil jeg beholde mitt kontonummer fra Sparebanken Vest Visakortet mitt? Ønsker å avslutte hele kundeforholdet og fjerne dette Visakortet. Enkleste måte å få byttet på og gjerne tips til beste bank for brukskonto med visakort? Anonymkode: a5c72...1e9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Kontonummer får du ikke med deg, det er hva de kloke hodene mener skal endres i fremtiden. Brukskontoer har du i dagligbank. De fleste banker krever at du får inn-penger (lønn/trygd ol.) I deres dagligbank for å godta deg som ny kunde. Du blir og sjekket før du får bli ny kunde. Er du missfornøyd i den banke du er, så avslutter du kundeforholdet ved å be ny bank om å avslutte hos gammel bank, og du ber om at ny bank informerer gammel bank om at ikke er interessert i å bli kontaktet for å bli overtalt til å ikke avslutte kundeforholdet. Anonymkode: f686f...9b2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontonummer får du ikke med deg, det er hva de kloke hodene mener skal endres i fremtiden. Brukskontoer har du i dagligbank. De fleste banker krever at du får inn-penger (lønn/trygd ol.) I deres dagligbank for å godta deg som ny kunde. Du blir og sjekket før du får bli ny kunde. Er du missfornøyd i den banke du er, så avslutter du kundeforholdet ved å be ny bank om å avslutte hos gammel bank, og du ber om at ny bank informerer gammel bank om at ikke er interessert i å bli kontaktet for å bli overtalt til å ikke avslutte kundeforholdet. Anonymkode: f686f...9b2 Så da må jeg kontakte NAV og alle instanser + alle venner og alle andre som betaler inn hver mnd til mitt kontonummer for å be de sende til det nye kontonummeret? Det høres jo veldig tungvindt ut... da tror jeg faktisk jeg bare fortsetter å ha denne brukskontoen, selv om jeg må punge ut endel ekstra i året for å ha den kontra skandiabanken... Anonymkode: a5c72...1e9
Zzyzx Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Du kan også bare opprette konto i Skandiabanken og overføre jevnlig fra gammel bank til ny, samtidig som du da sier opp kortet tilhørende gammel konto. Hvis du gjør det slik så har du god tid på å distribuere nytt kontonummer til de som trenger det. Jeg kjørte dobbelt i flere år uten problemer. Det er først når det er boliglån involvert at mange banker stiller krav om brukskonto i tillegg. Skandiabanken gjør ikke det. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 På 12/2/2016 den 8.16, Zzyzx skrev: Du kan også bare opprette konto i Skandiabanken og overføre jevnlig fra gammel bank til ny, samtidig som du da sier opp kortet tilhørende gammel konto. Hvis du gjør det slik så har du god tid på å distribuere nytt kontonummer til de som trenger det. Jeg kjørte dobbelt i flere år uten problemer. Det er først når det er boliglån involvert at mange banker stiller krav om brukskonto i tillegg. Skandiabanken gjør ikke det. Angående boliglån og brukskonto. Er det noen krav til hva denne brukskontoen skal brukes til, eller kan den f.eks. bare være som en slags sparekonto uten alt annet dill? Anonymkode: a5c72...1e9
Tvist Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 På 1.12.2016 den 23.52, AnonymBruker skrev: Så da må jeg kontakte NAV og alle instanser + alle venner og alle andre som betaler inn hver mnd til mitt kontonummer for å be de sende til det nye kontonummeret? Det høres jo veldig tungvindt ut... da tror jeg faktisk jeg bare fortsetter å ha denne brukskontoen, selv om jeg må punge ut endel ekstra i året for å ha den kontra skandiabanken... Anonymkode: a5c72...1e9 Har du så mange som betaler inn penger til deg hver mnd? Høres fint ut.
Zzyzx Skrevet 3. desember 2016 #7 Skrevet 3. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Angående boliglån og brukskonto. Er det noen krav til hva denne brukskontoen skal brukes til, eller kan den f.eks. bare være som en slags sparekonto uten alt annet dill? Anonymkode: a5c72...1e9 De krever normalt sett at lønn skal komme inn på en brukskonto. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #8 Skrevet 3. desember 2016 På 1.12.2016 den 23.52, AnonymBruker skrev: Så da må jeg kontakte NAV og alle instanser + alle venner og alle andre som betaler inn hver mnd til mitt kontonummer for å be de sende til det nye kontonummeret? Det høres jo veldig tungvindt ut... da tror jeg faktisk jeg bare fortsetter å ha denne brukskontoen, selv om jeg må punge ut endel ekstra i året for å ha den kontra skandiabanken... Anonymkode: a5c72...1e9 Ja,men du kan endre kontonummeret på "dine side" på Nav.no. Eller så må du vel kontakte alle som har ditt kontonummer ja. Det er jo bare sånn det er. Anonymkode: 98ffe...66c 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #9 Skrevet 3. desember 2016 På Friday, December 02, 2016 den 8.16, Zzyzx skrev: Du kan også bare opprette konto i Skandiabanken og overføre jevnlig fra gammel bank til ny, samtidig som du da sier opp kortet tilhørende gammel konto. Hvis du gjør det slik så har du god tid på å distribuere nytt kontonummer til de som trenger det. Jeg kjørte dobbelt i flere år uten problemer. Det er først når det er boliglån involvert at mange banker stiller krav om brukskonto i tillegg. Skandiabanken gjør ikke det. Det stemmer ikke. Jeg har ikke lån, men en god formue, og fikk ikke bytte bank uten overnevnte betingelser. Men i ettertid har jeg flyttet formuen ut av "pakkeløsningsbanken" og over på andre løsninger i andre banker. På Thursday, December 01, 2016 den 23.52, AnonymBruker skrev: Så da må jeg kontakte NAV og alle instanser + alle venner og alle andre som betaler inn hver mnd til mitt kontonummer for å be de sende til det nye kontonummeret? Det høres jo veldig tungvindt ut... da tror jeg faktisk jeg bare fortsetter å ha denne brukskontoen, selv om jeg må punge ut endel ekstra i året for å ha den kontra skandiabanken... Anonymkode: a5c72...1e9 Nav ordner du selv kontobytte på nettsidene deres. Avtaler om trekk/avtalegiro ordner banken. Et dårlig argument for å bli værende i en bank du ikke trives i, synes jeg. Snakk med den banken du ønsker å bytte til, og få vite hva de tilbyr. Anonymkode: f686f...9b2 1
Zzyzx Skrevet 3. desember 2016 #10 Skrevet 3. desember 2016 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Jeg har ikke lån, men en god formue, og fikk ikke bytte bank uten overnevnte betingelser. Men i ettertid har jeg flyttet formuen ut av "pakkeløsningsbanken" og over på andre løsninger i andre banker. Anonymkode: f686f...9b2 Hvis banken stiller krav om brukskonto for at du skal ha formuen din der så er det en tullebank som ikke fortjener kunder i det hele tatt. Jeg har heller ikke lån, men en god formue, og jeg har ikke vært borti banker som sier nei til innskudd. Nå bruker jeg heller ikke DNB, Nordea eller lokalbanker, men det er fordi betingelsene generelt sett er nokså dårlige. Pakkeløsninger er i det hele tatt en uting, for det låser kunden uforholdsmessig mye til den ene banken. Tillegg/korreksjon: det er mulig Skandiabanken krever at lønn kommer inn dit når man er boliglånskunde, men jeg har ikke vært borti problemstillingen selv. Endret 3. desember 2016 av Zzyzx 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #11 Skrevet 3. desember 2016 Akkurat nå, Zzyzx skrev: Hvis banken stiller krav om brukskonto for at du skal ha formuen din der så er det en tullebank som ikke fortjener kunder i det hele tatt. Jeg har heller ikke lån, men en god formue, og jeg har ikke vært borti banker som sier nei til innskudd. Nå bruker jeg heller ikke DNB, Nordea eller lokalbanker, men det er fordi betingelsene generelt sett er nokså dårlige. Pakkeløsninger er i det hele tatt en uting, for det låser kunden uforholdsmessig mye til den ene banken. Du, da finnes det mange tullebanker rundt forbi. Anonymkode: f686f...9b2
Zzyzx Skrevet 3. desember 2016 #12 Skrevet 3. desember 2016 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du, da finnes det mange tullebanker rundt forbi. Anonymkode: f686f...9b2 Jepp, det gjør det sikkert. Det er en grunn til at mange ikke bruker de bankene. Endret 3. desember 2016 av Zzyzx 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 #13 Skrevet 3. desember 2016 ok takk for svar, da må jeg muligens bytte bank jeg får inn lønningen fra uansett da.. nettopp tatt boliglån Anonymkode: a5c72...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå