AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Tittelen sier vel sitt. Nå har jeg ikke hatt jobb på to år. Har søkt og søkt men ingen napp. NAV gir meg muligheten til praksisplass, men jeg må finne den selv. Har jobbet som lønnsmedarbeider tidligere. Kan dere hjelpe meg litt her, hehe. Ser helst etter store firmaer som har egne faktura avdeling osv? Gode ideer mottas med takk Anonymkode: a4829...f3e
jaro Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Trodde først du mente hvor du skulle ta bachelor i økonomi.. Er ikke lett i dagens marked, står ikke noe om hvor du bor heller.. Men jeg får stadig opp relevante jobber på Linkedin. De er som regel i Oslo-området da. Bruker du Linkedin? Det kan være første steg i tilfelle. Også burde du rett og slett gå gjennom gule sider evt Brønnøysund registeret for å finne alle store selskaper i ditt område. Send åpne søknader:) Store selskaper ansetter nok ikke nye til rein faktura-håndtering vil jeg tro (bruker folk de har/automatiserer e.l) men du kan være heldig. Evt ta revisjonsfagene så har du muligheter i EY, Deloitte osv. De er overalt og ivrig på rekruttering
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Har du prøvd bemanningsbyråer? Mitt inntrykk er at mange sånne jobber går gjennom disse. Var sånn jeg fikk min jobb, som jeg har hatt i ti år nå. (Du bør ringe og snakke med de, hvis du bare registrerer deg på nett blir du gjerne bare en i mengden). Anonymkode: e80d1...58f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd bemanningsbyråer? Mitt inntrykk er at mange sånne jobber går gjennom disse. Var sånn jeg fikk min jobb, som jeg har hatt i ti år nå. (Du bør ringe og snakke med de, hvis du bare registrerer deg på nett blir du gjerne bare en i mengden). Anonymkode: e80d1...58f Ja jeg har fått jobb også via dem før. Har vært på intervju også flere steder, men vikarbyråene har ofte flere kandidater som de presenterer for arbeidsgiveren. Og ogs manglende erfaring så blir jeg aldri valgt. Anonymkode: a4829...f3e
Tvist Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Kan du flytte? Ofte enklere om du er mobil.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 På 2.12.2016 den 19.52, Tvist skrev: Kan du flytte? Ofte enklere om du er mobil. Ja Anonymkode: a4829...f3e
jaro Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Anyone Anonymkode: a4829...f3e Deg igjen? :-P Du har fått tips...Andre kan ikke sitte å leite etter ledige stillinger til deg. Eller Google rundt om store firmaer. Og hvis noen her vet om en ledig stilling som er utlyst internt tror jeg det går gjennom andre kanaler før de tipser en anonym bruker på KG om det.. Hvis du vil ha det så enkelt er det kanskje grunnen til at du ikke har jobb? Hvordan vil du yte på jobb hvis du ikke klarer å sette deg selv igang enda du har fått info om hva du skal gjøre?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 57 minutter siden, jaro skrev: Deg igjen? :-P Du har fått tips...Andre kan ikke sitte å leite etter ledige stillinger til deg. Eller Google rundt om store firmaer. Og hvis noen her vet om en ledig stilling som er utlyst internt tror jeg det går gjennom andre kanaler før de tipser en anonym bruker på KG om det.. Hvis du vil ha det så enkelt er det kanskje grunnen til at du ikke har jobb? Hvordan vil du yte på jobb hvis du ikke klarer å sette deg selv igang enda du har fått info om hva du skal gjøre? Haha, du fikk meg til å le Du skulle bare visst hvor hardt jeg prøver. Derfor jeg tenkte å opprette tråden. Jeg kan tenke å ta all slags praksis og deretter klatre i stigen. Kan ta alt fra resepsjon, kontor, kundebehandler og økonomi. Anonymkode: a4829...f3e
jaro Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, du fikk meg til å le Du skulle bare visst hvor hardt jeg prøver. Derfor jeg tenkte å opprette tråden. Jeg kan tenke å ta all slags praksis og deretter klatre i stigen. Kan ta alt fra resepsjon, kontor, kundebehandler og økonomi. Anonymkode: a4829...f3e Det er kjempebra Men hva lurer du egentlig på? Som jeg nevnte, hvis noen vet om en jobb i sitt eget firma, så er det ikke naturlig å tro at de vil tipse en anonym bruker her som ikke gir noen annen info enn hvilken bachelor h*n har Jeg fikk praksisplass (Keops formidlet) i en lokal stor bedrift først, deretter fast jobb i et lite lokalt firma. Den store bedriften slutta å ta inn folk etterhvert fordi de som kom etter meg ikke var "brukans". Men de HADDE intensjoner om det, og det funket med meg, men hvis du bor i Tromsø hjelper det lite å vite om hvilke store lokale bedrifter som finnes f.eks i Lillestrøm! Hvis du tar for deg gule sider og besøker bedrifter én etter én og tilbyr det du har, med lønn fra NAV,så er du godt igang
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 2 timer siden, jaro skrev: Det er kjempebra Men hva lurer du egentlig på? Som jeg nevnte, hvis noen vet om en jobb i sitt eget firma, så er det ikke naturlig å tro at de vil tipse en anonym bruker her som ikke gir noen annen info enn hvilken bachelor h*n har Jeg fikk praksisplass (Keops formidlet) i en lokal stor bedrift først, deretter fast jobb i et lite lokalt firma. Den store bedriften slutta å ta inn folk etterhvert fordi de som kom etter meg ikke var "brukans". Men de HADDE intensjoner om det, og det funket med meg, men hvis du bor i Tromsø hjelper det lite å vite om hvilke store lokale bedrifter som finnes f.eks i Lillestrøm! Hvis du tar for deg gule sider og besøker bedrifter én etter én og tilbyr det du har, med lønn fra NAV,så er du godt igang Egentlig, så lurer jeg på hvor jeg kan ha sjanse for praksisplass. Vet at det alltid ikke er lett alle steder. Kan jeg f.eks ringe kommunen og spørre om praksisplass i økonomiavd, resepsjon. Tenker på inkassobyråer, men der ligger det ikke noe kontaktinfo. Så det lurer jeg på Anonymkode: a4829...f3e
jaro Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig, så lurer jeg på hvor jeg kan ha sjanse for praksisplass. Vet at det alltid ikke er lett alle steder. Kan jeg f.eks ringe kommunen og spørre om praksisplass i økonomiavd, resepsjon. Tenker på inkassobyråer, men der ligger det ikke noe kontaktinfo. Så det lurer jeg på Anonymkode: a4829...f3e Kommunen er absolutt en veldig god idé! Det burde helt klart være en fordel at du tar kontakt med noe som er innenfor samme "systemet", altså det offentlige, som NAV Kommunen har jo skoler også, bibliotek osv. Mange steder de kan få satt deg i sving, bare du treffer på rette personen Dette kan du forresten si til NAV også, at de burde hjelpe deg med å trekke i noen tråder
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #14 Skrevet 7. desember 2016 6 minutter siden, jaro skrev: Kommunen er absolutt en veldig god idé! Det burde helt klart være en fordel at du tar kontakt med noe som er innenfor samme "systemet", altså det offentlige, som NAV Kommunen har jo skoler også, bibliotek osv. Mange steder de kan få satt deg i sving, bare du treffer på rette personen Dette kan du forresten si til NAV også, at de burde hjelpe deg med å trekke i noen tråder Ja, har sagt til Nav. Men de mener at jeg må finne selv, at jeg har bra utdanning og vil klare det utmerket selv. Men skole ja, det var jo en bra tips. Kan jo ikke jobbe som lærer. Men som sekretær, som jobber på kontor osv. Skal ringe rundt imorgen, takk for tips Men det er vel nesten videregående skolene som har sekretær, eller har de det på ungdomsskolen også? Anonymkode: a4829...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå