AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Har sendt nesten 300 søknader uten at det har resultert i fast jobb. Har hatt en vikariat på 3 måneder, that's it. Er ikke lenger moro å søke på stillinger lenger. Er ikke motivert. Vet at jeg aldri får den stillingen. Er utrolig kjip følelse Måtte bare få dette ut. Hvordan takler dere andre arbeidsledige dagene deres, hvor ofte søker dere? Anonymkode: 4cf87...e6f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Jeg søker ikke ofte, da jeg også er litt umotivert... Har vært uten fast arbeid hele livet altså veldig veldig veldig mange år. Hullet i CV blir bare større og større. Jeg er giret på å jobbe, men ikke å være en slave. Har blitt utnyttet før og frykter det kan skje igjen. Anonymkode: 958df...3ba
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Uff Men har du inntekt da? Jeg har ikke det og trenger sårt en jobb. Men ikke så veldig lett i dagens Norge. Anonymkode: 4cf87...e6f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sendt nesten 300 søknader uten at det har resultert i fast jobb. Har hatt en vikariat på 3 måneder, that's it. Er ikke lenger moro å søke på stillinger lenger. Er ikke motivert. Vet at jeg aldri får den stillingen. Er utrolig kjip følelse Måtte bare få dette ut. Hvordan takler dere andre arbeidsledige dagene deres, hvor ofte søker dere? Anonymkode: 4cf87...e6f Jeg har gitt opp og satser på å få tiltak fra nav. Det er ikke nok jobber til alle i dag. Anonymkode: 8b04f...88c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gitt opp og satser på å få tiltak fra nav. Det er ikke nok jobber til alle i dag. Anonymkode: 8b04f...88c Hva slags tiltak? Anonymkode: 4cf87...e6f
Tvist Skrevet 1. desember 2016 #6 Skrevet 1. desember 2016 Kan du vurdere å flytte for å få jobb? Det er planen min. Til hvor som helst nesten, så lenge jeg får en jobb.
Miklo Velka Skrevet 1. desember 2016 #7 Skrevet 1. desember 2016 I løpet av en periode over flere år, kanskje 5-8 tenker jeg, så søkte jeg på sikkert 2.000 jobber på forskjellige steder i Norge. Ble innkalt til ett intervju, og ble tilbudt den jobben. Det var til et vikarbyrå, hos et selskap som brøt arbeidsmiljøloven, og drev med sosial dumping, og til slutt så dumpet de meg også, etter 2 år i den samme jobben. I den samme perioden så søkte jeg på 6 jobber i utlandet, og fikk tilbud om 8. Når jeg da mistet jobben jeg hadde via vikarbyrået, så tok jeg hintet, og utvandret fra Norge. Er jeg ikke ønsket i hjemlandet mitt så får jeg bare ta konsekvensen av det, og dra til et land hvor det finnes muligheter, og hvor jeg er ønsket. En bonus er at jeg slipper norsk vinter, som jeg uansett hater, og kan kjøre cabrioleten min med taket nede flere ganger på ei uke enn jeg kunne gjort hele året der jeg kommer fra. Nå har jeg bodd her i snart 7 år, og det er ikke noe som tyder på at jeg kommer til å reise tilbake med det aller første. Men den følelsen man får av å ikke være bra nok, og ikke være ønsket, den er mye mere skadelig enn man kan forestille seg. Den kommer fortsatt til meg i dag, så selv om jeg er i full jobb så kjenner jeg fortsatt på den samme følelsen av udyktighet i perioder, og det går den dag i dag utover jobben min i perioder. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, Tvist skrev: Kan du vurdere å flytte for å få jobb? Det er planen min. Til hvor som helst nesten, så lenge jeg får en jobb. Ja, selvfølgelig. Og jeg søker også overalt i Norge. Anonymkode: 4cf87...e6f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, Miklo Velka skrev: I løpet av en periode over flere år, kanskje 5-8 tenker jeg, så søkte jeg på sikkert 2.000 jobber på forskjellige steder i Norge. Ble innkalt til ett intervju, og ble tilbudt den jobben. Det var til et vikarbyrå, hos et selskap som brøt arbeidsmiljøloven, og drev med sosial dumping, og til slutt så dumpet de meg også, etter 2 år i den samme jobben. I den samme perioden så søkte jeg på 6 jobber i utlandet, og fikk tilbud om 8. Når jeg da mistet jobben jeg hadde via vikarbyrået, så tok jeg hintet, og utvandret fra Norge. Er jeg ikke ønsket i hjemlandet mitt så får jeg bare ta konsekvensen av det, og dra til et land hvor det finnes muligheter, og hvor jeg er ønsket. En bonus er at jeg slipper norsk vinter, som jeg uansett hater, og kan kjøre cabrioleten min med taket nede flere ganger på ei uke enn jeg kunne gjort hele året der jeg kommer fra. Nå har jeg bodd her i snart 7 år, og det er ikke noe som tyder på at jeg kommer til å reise tilbake med det aller første. Men den følelsen man får av å ikke være bra nok, og ikke være ønsket, den er mye mere skadelig enn man kan forestille seg. Den kommer fortsatt til meg i dag, så selv om jeg er i full jobb så kjenner jeg fortsatt på den samme følelsen av udyktighet i perioder, og det går den dag i dag utover jobben min i perioder. Oioi, det var mange jobber. Godt å høre du har funnet deg jobb i utlandet. Men du, du er bra nok Anonymkode: 4cf87...e6f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #10 Skrevet 2. desember 2016 Jeg er student nå, har mye relatert arbeidserfaring, likevel er jeg redd for og ikke få meg jobb når jeg er ferdig. Nekter å gå arbeidsledig, da starter jeg opp selv.Anonymkode: 05ab4...136 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #11 Skrevet 2. desember 2016 Jeg har et litt annerledes navn og sliter selv med å komme i arbeidsmarkedet selv. Har sendt over 300 stillinger og startet med en utdanning i håp om å få jobb. Gir meg ikke og har sett over søknadene mine i ettertid og ser at noe kunne gjort annerledes som f.eks oppsettet på søknaden og ikke skrive jeg-jeg-jeg, men litt mer variert. Håper på en jobb, men tror det vil starte med noen vikariater pluss 100 % innsats og viljestyrke. Det er hardt liv noen ganger. Håper det løser seg. Lykke til! Anonymkode: 6be27...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #12 Skrevet 2. desember 2016 Livet har lært meg at det er veldig mange i jobb-som ikke bør være det- en liten digrisjon MEN det irriterer meg. Les: manipulerende og tråkker på andre. Derfor kommer jeg aldri til å gi meg. Håper det ordner seg for alle som virkelig står på. Anonymkode: 05ab4...136 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #13 Skrevet 2. desember 2016 Søker du kun på jobber du har relevant utdannelse på, eller annet også? et tips kan være å søke seg nedover en periode, for å få en jobb, lettere å få jobb, når man er i jobb. Men tro meg, jeg forstår godt hva du mener, har slitt i mange år selv, men fikk endelig fast jobb nå i august. var vel en kombinasjon av rette erfaringen/kvalifikasjoner, samt en god dose flaks Anonymkode: 5a697...e67 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #14 Skrevet 2. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags tiltak? Anonymkode: 4cf87...e6f Du får utbetalt sosialpenger mot at du jobber på oppdrag for nav Anonymkode: 8b04f...88c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får utbetalt sosialpenger mot at du jobber på oppdrag for nav Anonymkode: 8b04f...88c Er du vittig, skal en bruke 100 prosent arbeidskraft på sosialpenger fra NAV? Snakk om utnyttelse, hadde aldri gått med på det, aldri. Anonymkode: 05ab4...136
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gitt opp og satser på å få tiltak fra nav. Det er ikke nok jobber til alle i dag. Anonymkode: 8b04f...88c Med den holdningern der kommer en ikke langt her i livet. Å basere seg på nav virker som et levende mareritt. Anonymkode: 05ab4...136 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med den holdningern der kommer en ikke langt her i livet. Å basere seg på nav virker som et levende mareritt. Anonymkode: 05ab4...136 Ja, men det er ikke jobber å få.. Jeg kan søke fram til dagpengene går ut. Og etter det er jeg bare glad for å slippe å gå fra gård og grunn. Er småbarnsmor og vil ikke miste hjemmet. Anonymkode: 8b04f...88c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er ikke jobber å få.. Jeg kan søke fram til dagpengene går ut. Og etter det er jeg bare glad for å slippe å gå fra gård og grunn. Er småbarnsmor og vil ikke miste hjemmet. Anonymkode: 8b04f...88c Alltid jobb og få, stå på! Heier på deg! Anonymkode: 05ab4...136 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du vittig, skal en bruke 100 prosent arbeidskraft på sosialpenger fra NAV? Snakk om utnyttelse, hadde aldri gått med på det, aldri. Anonymkode: 05ab4...136 Nei, klart ikke. Er jo mye bedre at du sitter på ræva og får pengene rett inn på konto. Det er da mye mer behagelig enn å gjøre en innsats en kort periode i livet. Heia deg! Anonymkode: b7299...10a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, klart ikke. Er jo mye bedre at du sitter på ræva og får pengene rett inn på konto. Det er da mye mer behagelig enn å gjøre en innsats en kort periode i livet. Heia deg! Anonymkode: b7299...10a Merkelig svar. Her er en som ikke finner seg i sitte på ræven og ta imot penger fra NAV, virker som et levende mareritt. Har stått på og tatt alt av jobber hele veien, da er det nemlig jobb og få;) Så heia deg sjøl;) Anonymkode: 05ab4...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå