AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Tja.. hvor skal man begynne. Jeg er butikkmedarbeider, og her forleden ble det gjort en alderskontroll. Klarte å selge alkohol til en som var 17. Min feil, og jeg ser den fullstendig. Legger meg helt flat. Fikk selvsagt en skriftlig advarsel, men jeg tok det ikke noe spesielt tungt. Ba om unnskyldning mange ganger, sa at jeg så absolutt skulle ha øyne mer åpne, og at det aldri ville gjenta seg. Og innerst inne vet jeg at dette er en ærlig feil, det har skjedd med andre før etc etc. MEN så et par dager senere, skulle jeg ha ta en vakt for en kollega denne lørdagen. Jeg fikk ett klart nei. Noe jeg synes var rart, i og med at vi bytter vakter hele tiden. Uten problem. Da eksploderte det lille trollet. Han er svensk, så han sa følgende: "hadde jag varit dig, villa jag skamst (skammet meg), jag villa bare jobbet mina ordinære vaktar og oppført meg." Ooookei. Skammer meg overhodet ikke over at jeg solgte alkohol til en som var for ung. Jeg har da for faen ikke drept noen. Men det stoppet ikke der. Han mye godsaker på lager. Jeg var tydeligvis sur i kassa (VELDIG merkelig når alle kaller meg for solstråla), jeg gjorde en dårlig jobb i selvbetjening, jeg pratet for mye med andre kollegaer, jeg var ikke rask nok til å ta kurver osv. Han hadde visst mye imot meg. Vanskelig å forklare hvor ukomfertabelt dette var igrunn. Det var ett rent person anngrep. Han slang også på at om jeg gjorde en liten feil til var det rett ut døra. Han trengte annsate han kunne stole på (derfor kan jeg vel vinke farvel til noen ekstra vakter i julen og forsåvidt) Og alt pga alderskontrollen.. Jeg forstår at han har fått kjeft av dette fra de over han. Og at han på en måte er ansvarlig for våre handlinger. Men makan til oppførsel. Han har alltid vært en kald og kynisk faen, som jeg vil ha så lite som mulig å gjøre med. Men denne gangen gikk det virkelig inn på meg. Jeg tok dette overraskende pent, sånn der og da. Men etter 45 min i kassa måtte jeg løpe på do, for da kom angst annfallet.. Og ja, jeg driver å søker etter ny jobb! Han har også familiemedlemmer som er annsatt i kassa, de får ekstra vakter i hytt og pine, får de "kule" oppgavene med legge ut varer etc hele tiden. Dette har andre reagert på før. Han klarer ikke å ha ett proffesjonelt forhold til dem. Virker som skille de han liker best personlig, med de han ikke liker. Uprofosjonell fyr. Hjerte av stein har og. Aldri sett han vise en eneste følelse Vet ikke hva jeg skal kalle hendelsen. Men den gir meg fortsatt frysninger. Aldri hatt en sjef som har misslikt meg, og det føles ikke bra. Gjør han dette med vilje fordi han vil at jeg skal si opp? For tro meg, jeg vil ha en ny jobb. Men kan jo selvsagt ikke si opp før jeg får en ny en. Hva om han gir meg dårlige referanser? Kan ikke jobbe for den p*kken en dag til. Gruer meg veldig til jobb imorgen..... Mitt spørsmål er; har noen opplevd lignende sjefer? Lignende situasjoner? Hvordan håndterte dere dette? Altså, har han en personlighetsforstyrrelse? Måtte bare få det ut. Er fortsatt så rasende atte hjelp. Hvorfor får slike IDIOTER lederstillinger? Og jada, dette er ikke første gang. Svært få liker han, pga hans oppførsel. Han kommer så klart godt overens med sjefene, men kun vi annsatte som ser hvordan den 150 høye chinese jævelen egentlig er. JEG ER SÅ SINT!!!!!!!!! Anonymkode: 73285...b2b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Det kan ikke være at han noen poenger du bør ta inn over deg? En arbeidplass er ikke noe demokrati og du fremstår som veldig umoden. Du bagatelliserer også alderskontrollen. I verste fall kunne det påføre butikken så store økonomisk tap at den går konk eller må redusere bemanningen. Da kan både du og kollegaene miste jobben. Han gir deg tilbakemeldinger på områder du kan forbedre deg på, ville brukt muligheten til å forbedre meg om jeg var deg. Anonymkode: 0d4b3...cec 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Det høres litt ut som om du innerst inne forstår at du gjorde en stor blemme, men prøver å fortelle deg selv at du ikke bryr deg så mye. Hvis noen av holdningene du viser overfor sjefen eller ledelsen i innlegget på noen måte blir registrert, er det ikke rart at det blir dårlige miner. Anonymkode: 6d6fd...aa3 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 Dette var særdeles dårlig håndtert av sjefen. Han er nok ingen sjef med særlig faglig ballast, heller en flittig arbeider som er blitt belønnet med en sjefsstilling. Det er mange som ikke forstår at det ikke er noen korrelasjon mellom å være flittig arbeider og være en god sjef dessverre. Du må nok se reaksjonen hans i lys av at han egentlig ikke er kvalifisert til stillingen. Dårlige sjefer er også en viktig grunn til at mange unge faller utenfor arbeidslivet, så konsekvensene av en dårlig sjef er store både for den enkelte og for samfunnet. For det er som regel unge arbeidstakere uten særlig erfaring som er mest utsatt for dårlige sjefer. Hvis du er interessert, kan du lese deg opp på det du kommer over av ledelsesteori, abeidsmiljøteori og skikk og bruk i arbeidslivet. Da vil du fort se hva du absolutt ikke må finne deg i, og hva som er konstruktiv styring som du må rette deg etter. Trusselen om at det er rett ut døra om du gjør en liten feil til, er så grov at dette ville jeg tatt opp med ledelsen over han. Da er det faktisk han som står i fare for å bli kastet ut. Anonymkode: c1a62...231 6
Boletta Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 Mange leder egner seg ikke som ledere. Men når det er sagt: han peker vel på konkrete arbeidsoppgaver, hvordan er dette personangrep? Du bør nok lære deg å takle kritikk og å lære deg å ikke ta det så personlig. Det kommer til å skje maaange ganger i arbeidslivet. Prøv å spill litt ydmyk. Så får du heller banne inni deg.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #6 Skrevet 1. desember 2016 http://www.nettavisen.no/na24/jernia-sjef-trekker-seg-fr-avslring-er-publisert/3423223937.html Vil minne deg om en annen sak om dårlige sjefer. Her måtte sjefen gå på dagen. Han ble også identifisert i media i forbindelse med saken, med de konsekvensene det vil få for han i senere karriere. De fleste mobiltelefoner har opptaksfunksjon. Skjulte opptak kan i noen sammenhenger legges frem som bevis i en eventuell arbeidsrettssak. Men aller viktigst er det at de gir et inntrykk av saken dersom du må koble inn arbeidstilsynet på grunn av brudd på arbeidsmiljoven. Les om trakassering på arbeidsplassen her http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78225 Anonymkode: c1a62...231 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå