AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Sikkert flere enn meg som har mistet jobben offshore det siste året, og utsiktene for å komme seg inn i den bransjen igjen, ser ikke veldig gode ut det neste året (minst). Som mange andre, sitter jeg med en utdanning som ikke kan brukes noe annet sted enn offshore. Er ikke ingeniør, og har heller ikke studiekompetanse. Har du fått noe hjelp av NAV, bortsett fra dagpenger, til f eks omskolering? Anonymkode: 6a24d...3b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert flere enn meg som har mistet jobben offshore det siste året, og utsiktene for å komme seg inn i den bransjen igjen, ser ikke veldig gode ut det neste året (minst). Som mange andre, sitter jeg med en utdanning som ikke kan brukes noe annet sted enn offshore. Er ikke ingeniør, og har heller ikke studiekompetanse. Har du fått noe hjelp av NAV, bortsett fra dagpenger, til f eks omskolering? Anonymkode: 6a24d...3b0 Har du fagbrev? I så fall skal du kunne klare deg selv. Anonymkode: 9951d...da4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Ja, NAV følger deg opp mtp mulig omskolering. Jeg jobbet som petroleumsingeniør onshore, og har det siste året omskolert meg innen samfunnsikkerhet i håp om å få jobb i det offentlige. Men i ditt tilfelle ville jeg først tatt generell studiekompetanse. Dette kan du gjøre på nett, og NAV hjelper deg med dette. Anonymkode: 837cf...fa8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fagbrev? I så fall skal du kunne klare deg selv. Anonymkode: 9951d...da4 Nei, jeg har ingen fagbrev. Anonymkode: 6a24d...3b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, NAV følger deg opp mtp mulig omskolering. Jeg jobbet som petroleumsingeniør onshore, og har det siste året omskolert meg innen samfunnsikkerhet i håp om å få jobb i det offentlige. Men i ditt tilfelle ville jeg først tatt generell studiekompetanse. Dette kan du gjøre på nett, og NAV hjelper deg med dette. Anonymkode: 837cf...fa8 TS her. Fikk nylig brev der NAV har fattet vedtak om at jeg har gode muligheter for å skaffe meg jobb på egenhånd. Betyr dette at omskolering ikke er et alternativ sett fra NAV sin side? Jeg har satt opp veldig mange jobbønsker, også jobber som jeg ikke er direkte kvalifisert for. Det var kanskje ikke særlig lurt? Jeg kan helt klart finne meg en eller annen enkel jobb på egenhånd, som mest sannsynlig vil betale mindre enn dagpengene jeg mottar i dag. Men jeg ønsker en jobb hvor jeg kommer til å trives i, og hvor det er utviklingsmuligheter. Har jobbet i mange år som arbeidsleder, men er uten lederutdannelse. Anonymkode: 6a24d...3b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #6 Skrevet 2. desember 2016 Er vel ikke veldig sannsynlig at du ender i en jobb med lavere årslønn enn 344383 kr, som er maks dagpenger (62% av 6G). Anonymkode: 9951d...da4 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #7 Skrevet 2. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Fikk nylig brev der NAV har fattet vedtak om at jeg har gode muligheter for å skaffe meg jobb på egenhånd. Betyr dette at omskolering ikke er et alternativ sett fra NAV sin side? Jeg har satt opp veldig mange jobbønsker, også jobber som jeg ikke er direkte kvalifisert for. Det var kanskje ikke særlig lurt? Jeg kan helt klart finne meg en eller annen enkel jobb på egenhånd, som mest sannsynlig vil betale mindre enn dagpengene jeg mottar i dag. Men jeg ønsker en jobb hvor jeg kommer til å trives i, og hvor det er utviklingsmuligheter. Har jobbet i mange år som arbeidsleder, men er uten lederutdannelse. Anonymkode: 6a24d...3b0 Finnes det kurs eller utdanninger du kan ta som kan bygge på det du har av erfaring? Kan du tenke utenfor boksen etter jobber hvor du kan bruke uformell kompetanse, som f.eks din ledererfaring? Anonymkode: 02a9a...5ab
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #8 Skrevet 2. desember 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det kurs eller utdanninger du kan ta som kan bygge på det du har av erfaring? Kan du tenke utenfor boksen etter jobber hvor du kan bruke uformell kompetanse, som f.eks din ledererfaring? Anonymkode: 02a9a...5ab Ja, finnes flere kurs og utdanninger som er av interesse, men siden NAV allerede har vedtatt at jeg kan skaffe meg jobb, så er vel ikke de interessert i å finansiere en utdannelse. Har ikke anledning til å betale utdanning på egenhånd, og samtidig miste dagpenger. Anonymkode: 6a24d...3b0
Tvist Skrevet 2. desember 2016 #9 Skrevet 2. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Fikk nylig brev der NAV har fattet vedtak om at jeg har gode muligheter for å skaffe meg jobb på egenhånd. Betyr dette at omskolering ikke er et alternativ sett fra NAV sin side? Jeg har satt opp veldig mange jobbønsker, også jobber som jeg ikke er direkte kvalifisert for. Det var kanskje ikke særlig lurt? Jeg kan helt klart finne meg en eller annen enkel jobb på egenhånd, som mest sannsynlig vil betale mindre enn dagpengene jeg mottar i dag. Men jeg ønsker en jobb hvor jeg kommer til å trives i, og hvor det er utviklingsmuligheter. Har jobbet i mange år som arbeidsleder, men er uten lederutdannelse. Anonymkode: 6a24d...3b0 Tror det er et standard brev de sender til de fleste som ikke har funkjonshemminger, psykiske problemer o.l. Ville spurt NAV, men sjekk først hva du tenker kan være et relevant kurs.
Jenten88 Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 På 2.12.2016 den 10.32, AnonymBruker skrev: Ja, NAV følger deg opp mtp mulig omskolering. Jeg jobbet som petroleumsingeniør onshore, og har det siste året omskolert meg innen samfunnsikkerhet i håp om å få jobb i det offentlige. Men i ditt tilfelle ville jeg først tatt generell studiekompetanse. Dette kan du gjøre på nett, og NAV hjelper deg med dette. Anonymkode: 837cf...fa8 Jeg er også petroelumsingeniør uten jobb. Hva heter dette studiet? Hvor langt er studiet? Fikk du dagpenger mens du tok det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå