Gå til innhold

Er dette fine sko til voksen mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer. Jeg har ingen partner å rådføre meg med. Spør derfor om hjelp.

Jeg trenger nye svarte pensko, hovedsakelig til dress. Som menn flest hater jeg å bruke tid i butikker. Derfor litt undersøkelse i forkant. Jeg synes selv disse skoene ser fine ut. Hva synes dere?

https://www.skoringen.no/ecco-business-sko-sort-632514-edinburg_1.aspx

Har dere evnt andre tips, er det bare å komme med en link.

Anonymkode: e836b...c0c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De der var fine, synes jeg  ;)

• Liker 5
Skrevet

Et klassisk og godt valg.

Du får stort pluss for å ha valgt sko med snøring fremfor mokasiner til dress :)

Anonymkode: 7dc26...df5

• Liker 4
Skrevet

De er fine til en vanlig dress, men ikke til de aller mest formelle anledningene. Da trenger du en sko med oxford-snøring. 

Anonymkode: 43250...d04

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er fine til en vanlig dress, men ikke til de aller mest formelle anledningene. Da trenger du en sko med oxford-snøring. 

Lukket snøring (også kalt oxfordsnøring) er det ikke så mange i det jevne lag av befolkningen som vet så mye om.

Jeg er litt imponert over at det finnes andre her inne som kjenner til differansen ;)

Vi spiller ballen over til TS med spørsmål om hvilke anledninger skoene skal benyttes :)

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer. Jeg har ingen partner å rådføre meg med. Spør derfor om hjelp.

Jeg trenger nye svarte pensko, hovedsakelig til dress. Som menn flest hater jeg å bruke tid i butikker. Derfor litt undersøkelse i forkant. Jeg synes selv disse skoene ser fine ut. Hva synes dere?

https://www.skoringen.no/ecco-business-sko-sort-632514-edinburg_1.aspx

Har dere evnt andre tips, er det bare å komme med en link.

Ja fine de. Kjør på.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lukket snøring (også kalt oxfordsnøring) er det ikke så mange i det jevne lag av befolkningen som vet så mye om.

Jeg er litt imponert over at det finnes andre her inne som kjenner til differansen ;)

Vi spiller ballen over til TS med spørsmål om hvilke anledninger skoene skal benyttes :)

But of course ;) Man har da dannelse og verdighet selv om man tøyser litt rundt her inne. Noen ganger forsøker jeg til og med å overføre og belære enkelte andre her inne i hva man gjør og ikke gjør. Selv når de ber om råd i så måte hender det at det ikke blir tatt så godt imot :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Fine hverdagssko til hverdagsdressen, men ikke pene nok til finere anledninger. Så TS, det kommer an på hva det er du skal bruke dem til :)

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg fortelle at jeg trenger sko til en koksgrå dress. Sånn i første omgang julebord og juledager med familie. Altså ingen veldig formelle anledninger.

Er dette sko som også kan brukes til pubrunde med dressjakke og dongeribukse? Eller er det kun brune sko som akseptabelt da?

Jeg kjøpte forresten akkurat disse til den type bruk nå vinterstid. Helt alene! (stakkar) Så nå har jeg fått selvtillit til å fortsette:fnise:

https://www.skoringen.no/rieker-herrestoevlett-brun-35310-25.aspx

Var de og fine?

• Liker 1
Skrevet

De funker fint til både julebord og juledager, og til pubrunde. Man kan fint bruke svarte sko til det :) Man kan saktens bruke brune også, selv om man er på puben etter kl 18, så lenge de passer til antrekket. Pub til pub er ikke SÅ formelt, liksom. 
Vinterskoene var fine! Kjør på; du har god nok smak og stil til å operere alene :fnise: Og skulle du lure på noe: bare spør! 

• Liker 1
Skrevet

Ad pubsko og farge. Jeg synes ofte brune sko krasjer med dressjakker som har sort eller grått i seg. Jeg ser jo mange menn som bruker brunt til alle farger i jakkene, men jeg foretrekker sort. Denne ligner på en av de jakkene jeg bruker

https://www.careofcarl.no/no/artiklar/gant-rugger-glencheck-hopsack-fit-blazer-dark-grey-melange.html

Sorte eller brune sko til dongeri og denne jakken?

Forresten, er det andre farger enn sort jeg kan se etter når det gjelder dressbukse til denne jakken?

Skrevet

Sort til sort og grått, brune til blå.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Helt greie. Men du må være klar over, som det står: business- sko. det er sko som passer et formelt jobbantrekk. De er egentlig ikke festantrekk. Om du skal opp i litt mer formelle anledninger og innendørs, så må du imidlertid over på noe lettere enn de der.

Og så: Sko må pusses.

Skrevet
På 1.12.2016 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Ad pubsko og farge. Jeg synes ofte brune sko krasjer med dressjakker som har sort eller grått i seg. Jeg ser jo mange menn som bruker brunt til alle farger i jakkene, men jeg foretrekker sort. Denne ligner på en av de jakkene jeg bruker

https://www.careofcarl.no/no/artiklar/gant-rugger-glencheck-hopsack-fit-blazer-dark-grey-melange.html

Sorte eller brune sko til dongeri og denne jakken?

Forresten, er det andre farger enn sort jeg kan se etter når det gjelder dressbukse til denne jakken?

Jakken er fin. Men du forekommer meg ikke som verdens mest utstyrte dresseier, så det er kanskje ikke den du skal ha nå?

Jeg ville være forsiktig med brukne sko til den der. Husk at til brune sko skal du ha brukt belte, og det treffer nok ikke den jakken særlig bra.

Skrevet
På 1.12.2016 den 18.17, AnonymBruker skrev:

På 1.12.2016 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Kunne dere vært så snille og forklart forskjellen på disse skotypene? Jeg googlet og klarer ikke helt å se forskjellen, har studert snøringen uten å være sikker på hva jeg skal se etter. 

Hilsen uvitende kvinne :) 

Anonymkode: 42d11...071

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne dere vært så snille og forklart forskjellen på disse skotypene? Jeg googlet og klarer ikke helt å se forskjellen, har studert snøringen uten å være sikker på hva jeg skal se etter. 

Hilsen uvitende kvinne :) 

Anonymkode: 42d11...071

Her ser du forskjellen

Anonymkode: c863d...d50

Skrevet
På 1.12.2016 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Da har jeg lært noe nytt i dag også.:opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...