PaperFlower Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Litt sært spm., så skal forklare. Jeg har noen katter og én hund. Hunden og kattene går for det første ikke sammen så godt. Det vil si: hunden elsker de, kattene hater ham. Nå holder vi på å fikse opp rundt omkring i huset og har kommet frem til at en vegg må rives. Men gjør vi det mister kattene "fristedet" sitt på kjøkkenet der de har maten og vannet på gulvet. Hunden spiser opp all maten deres i ett gjafs hvis han får mulighet, så å ha det stående på gulvet er ikke en mulighet. I tillegg har vi lagt merke til at kattene foretrekker å ha sin egen skål med vann et sted hunden ikke når tak i dem, da hunden med en gang løper bort og skal leke, lukte, knuffe og puffe på katten mens den drikker, hvis den bruker vannskåla til hunden. Av erfaring har vi funnet ut at kattene liker å ligge, slappe av og sove høyt oppe, da vi en periode hadde en tredemølle stående på stua. Den var favorittsenga deres sammen med kattetårnet deres. Skal sette opp en del hyller og kattehus som er festet i veggen, så kattene kan ha et slags klatre-hyller-område. Men så til spørsmålet: tror dere de kommer til å like å spise og drikke så høyt oppe også, sånn at vi kan ha maten og drikken der oppe? Eller er det noe som er unaturlig for katter? De fleste katter sitter vel på bakken når de spiser, enten det er snakk om en huskatt som har fanget en fugl eller løve som spiser en antilope...? Eller er det noe jeg ikke vet om katter...? 1
Leo Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Har også hunder og katter og det er ingen av kattene her som har hatt noe i mot å spise "i høyden". 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Jeg hadde kattemat og vann på en kommode som rakk meg nesten til brystet. Var aldri noe problem Anonymkode: 1007e...195 2
PaperFlower Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2016 Åh så fint, da får jeg prøve på det. Takk skal dere ha. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 Jeg ikke bare tror men VET at de ikke har noe i mot det. Tvert om! Vi har 5 katter og flere hunder og kattemat og vann står på ulike hyller. Noen så høyt at jeg må på stol for å rekke opp. Anonymkode: 56859...a4f 1
PaperFlower Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ikke bare tror men VET at de ikke har noe i mot det. Tvert om! Vi har 5 katter og flere hunder og kattemat og vann står på ulike hyller. Noen så høyt at jeg må på stol for å rekke opp. Anonymkode: 56859...a4f Haha, så morsomt! Visste ikke at sånt "gikk an" jeg... Har ikke så mye gulvplass, så jeg tror alle mine katter fremover får lære seg å spise i høyden, av praktiske årsaker – med eller uten hund i hus!
Portvinpiken Skrevet 1. desember 2016 #7 Skrevet 1. desember 2016 3 minutter siden, PaperFlower skrev: Haha, så morsomt! Visste ikke at sånt "gikk an" jeg... Har ikke så mye gulvplass, så jeg tror alle mine katter fremover får lære seg å spise i høyden, av praktiske årsaker – med eller uten hund i hus! Var meg som skrev innlegget du svarte på. Var ikke meningen å være anonym så må ha klikket på feil knapp :-) Og ja - det går fint an :-). Faktisk så foretrekker kattene å spise litt i høyde. Når de ikke er borte å "stjeler" litt hundef'or som står på gulvet da 2
Aamu Skrevet 1. desember 2016 #8 Skrevet 1. desember 2016 Kattens no 1 har jo egne hyller til mat/vannskål. I høyden. 1
PaperFlower Skrevet 1. desember 2016 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2016 11 minutter siden, Portvinpiken skrev: Var meg som skrev innlegget du svarte på. Var ikke meningen å være anonym så må ha klikket på feil knapp :-) Og ja - det går fint an :-). Faktisk så foretrekker kattene å spise litt i høyde. Når de ikke er borte å "stjeler" litt hundef'or som står på gulvet da Da skal jeg få ordnet med noen hyller så fort som mulig og se hva de synes. 10 minutter siden, Aamu skrev: Kattens no 1 har jo egne hyller til mat/vannskål. I høyden. Åh, takk for tipset. Skal sjekke det ut!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #10 Skrevet 1. desember 2016 Katter foretrekker ofte å spise og drikke i høyden, og på nye steder. Er nok et instinkt som henger igjen, det føles tryggere og mer bortgjemt, og de "finner" mat og vannkilder. Trenger ikke være fancy hyller og egne møbler - kommoder, vaskemaskiner, bokhyller, vinduskarmer.... Det er blant annet et godt triks for katter som drikker lite å sette vannskåler på nye steder rundt i huset. Anonymkode: 37b1f...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #11 Skrevet 1. desember 2016 Jeg skal innrømme at hos meg spises det med glede på kjøkkenbenken. Og vann drikkes gjerne fra springen, både på kjøkken og bad. I tillegg står matkopper og vannkopper på gulvet. Anonymkode: 65c43...50a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #12 Skrevet 1. desember 2016 Kattene mine har ingenting imot å ta maten min fra bordet i allefall Anonymkode: 8217b...7f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå