Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger det litt inn med t-skje🙈 

Lurer på hvordan man egentlig bruker eggløsningstester? Tenkte forsøkte det fra neste prøveperiode for å kartlegge eggløsningen min da vi ikke har klart å treffe de siste tre mnd. 

Jeg har prøvd å se etter andre tegn, men veldig usikker og tenker at det vil være en fordel å bruke disse eggløsningstestene. Kan noen forklare meg litt når jeg skal begynne å ta testene, hvordan jeg "leser" dem og så videre? 

Tusen hjertelig takk den som tar seg tiden til en bruksanvisning jeg kan forstå 🙈😊 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang tid er det mellom første dag i hver mens? Normalt får man eggløsning ca 14 dager før første dag i mens, bør derfor begynne å teste ca 18 dager før du venter mens neste gang, da eggløsningstest er positiv 1-2 dager før selve eggløsningen.

Skrevet
1 time siden, Athene skrev:

Hvor lang tid er det mellom første dag i hver mens? Normalt får man eggløsning ca 14 dager før første dag i mens, bør derfor begynne å teste ca 18 dager før du venter mens neste gang, da eggløsningstest er positiv 1-2 dager før selve eggløsningen.

Er ca 29-30 dager mellom hver mens. 

Så da får jeg telle bakover 18 dager. Blir tolv dager (sånn kjapt regnet) etter første mensdag jeg må starte da. :-/ 

Tester man en gang om dagen? Eller fler? Noen spesiell tid som er bedre enn andre?   

Er ikke "lett". Takk for svar 😊 Eggløsningstester er helt ukjent for meg. Har skjønt at når streken er like at man har eggløsning om 1-2 dager da? 

Skrevet

I følge min lege kan man ha positive tester opp til fem dager på rad 

Anonymkode: c1b50...312

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge min lege kan man ha positive tester opp til fem dager på rad 

Anonymkode: c1b50...312

Såpass ja. Da må man nesten bare ha sex dersom testen er positiv.  For å sikre seg mener jeg. 

Skrevet

Ville første mnd testet fra dag 9 for å være sikker. da finner du nok eller og kan muligens begynne å teste senere neste sykluss. er vel en gang om dagen å ojeg ikke husker helt feil så tror jeg ikke man skal teste om morgenen. vil tro det står mere info sammen med testene?

Anonymkode: e80cc...0b4

Skrevet

Det er best å teste om ettermiddagen, morgenurinen kan være så konsentrert at du får positive tester flere dager. Men enkelte har lave LH nivåer, og får kun positivt på konsentrert urin, eller kun noen korte timer hver syklus. Så får mange er det bare å prøve seg frem. Billigstrimler er like bra som de fancy butikkprisene, bare litt mer styr. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville første mnd testet fra dag 9 for å være sikker. da finner du nok eller og kan muligens begynne å teste senere neste sykluss. er vel en gang om dagen å ojeg ikke husker helt feil så tror jeg ikke man skal teste om morgenen. vil tro det står mere info sammen med testene?

Anonymkode: e80cc...0b4

Ja. Kanskje greit å bare starte tidlig første gangen for å kartlegge. Med nr en (som gikk sååå lett) hadde jeg visstnok sein eggløsning. Men det forandrer seg gjerne har jeg skjønt. 

6 minutter siden, Athene skrev:

Det er best å teste om ettermiddagen, morgenurinen kan være så konsentrert at du får positive tester flere dager. Men enkelte har lave LH nivåer, og får kun positivt på konsentrert urin, eller kun noen korte timer hver syklus. Så får mange er det bare å prøve seg frem. Billigstrimler er like bra som de fancy butikkprisene, bare litt mer styr. 

Kjøpt fra billigtester.no. Håper de er OK :)  jeg rett og slett prøve meg frem første perioden. 😊 

Takk for svar 😊 Spent når menstruasjonen er over nå. 🙌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...