Gå til innhold

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda men i praksis så trenger msn bare å lage ferdig en bra presentasjon så kan man få en bra karakter? 

På del 2 får man jo forberedt seg.

Anonymkode: c96a8...6e9

Min muntlig var mer tre delt. 1. Fordypningsoppgave. 2. Forberedt del/trekt emne. 3. Spørsmål om forskjellige tekster fra leselisten. 

Anonymkode: cca7f...3fa

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min muntlig var mer tre delt. 1. Fordypningsoppgave. 2. Forberedt del/trekt emne. 3. Spørsmål om forskjellige tekster fra leselisten. 

Min er vel mye lettere?

4 minutter siden, Sofiegj skrev:

Min er vel mye lettere?

Har du peil på hvilke tekster som er fra hvilken epoke? Hvis du får spørsmål om å nevne noen fortfattere eller tekster fra nyromantikken eller barokken, vet du svaret? 

• Liker 1
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du peil på hvilke tekster som er fra hvilken epoke? Hvis du får spørsmål om å nevne noen fortfattere eller tekster fra nyromantikken eller barokken, vet du svaret? 

Han kommer vel ikke til å spørre om det der.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal han ikke spørre om det? De vil jo sjekke om du kan faget. 

Fordi på del 1 skal jeg ha presentasjon om emnet. Del 2 skal han stille spm om boka og på del 3 skal jeg framføre den forberedte delen som jeg fikk 30 min på.

Annonse

17 minutter siden, Holititten skrev:

Om du får dårligere karakter enn 4, gjelder den jo ikke. Så du har ingenting å tape på å ta eksamen. Du har allerede betalt og gjort en bitteliten innsats. Dessuten er vi veldig nyskjerrige.

Men er det egentlig nødvendig å kunne norskboka osv? Er vel egentlig bare å lage presentasjon selv om man ikke har lest boka? For sensor selv har vel ikke lest boka selv heller så han aner ikke om det jeg sier er sant eller ikke

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være tull. Du kan ikke seriøst mene at du tror at sensor ikke kan stoffet sitt? Selvfølgelig har han lest stoffet han underviser i hver dag! 

Anonymkode: 548d6...288

Tviler veldig sterkt på at sensor har lest de fotballbøkene jeg skal ha presentasjon om.

Men jeg lurer enda på hva han skal med leselista. Og i hvilken del han evt skal stille spm

10 minutter siden, Sofiegj skrev:

Tviler veldig sterkt på at sensor har lest de fotballbøkene jeg skal ha presentasjon om.

Men jeg lurer enda på hva han skal med leselista. Og i hvilken del han evt skal stille spm

Han eller hun har kanskje ikke lest bøkene personlig, men garantert lest MANGE oppgaver om dem. Sånn er det å velge standardbøker!

Anonymkode: bd579...63a

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han eller hun har kanskje ikke lest bøkene personlig, men garantert lest MANGE oppgaver om dem. Sånn er det å velge standardbøker!

Bøkene jeg skal presentere er ikke standardbøker nei. 

1 minutt siden, Sofiegj skrev:

Bøkene jeg skal presentere er ikke standardbøker nei. 

Jeg har jobbet som norsklærer i halvannet år og på den korte tiden har jeg hørt tre presentasjoner (ikke særemne) om Zlatan, jobbet med tekstutdrag fra boka, fått to bokmeldinger om boka... Dette er verken på samme trinn eller samme klasse, det er bare en utrolig vanlig bok å jobbe med. Jeg vet også om to elever som skal ha særemne om Zlatan i år.

• Liker 1

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som norsklærer i halvannet år og på den korte tiden har jeg hørt tre presentasjoner (ikke særemne) om Zlatan, jobbet med tekstutdrag fra boka, fått to bokmeldinger om boka... Dette er verken på samme trinn eller samme klasse, det er bare en utrolig vanlig bok å jobbe med. Jeg vet også om to elever som skal ha særemne om Zlatan i år.

Tror jeg bare tar eksamen til våren. Betalte ingenting nå uansett. 

Og skal jeg være helt ærlig med deg nå. Så har jeg funnet en ferdig presentasjon på nettet som jeg tenker å presentere imorra på del 1(sensor merker sikkert ikke)

På del 2 tenker jeg bare å svare så godt jeg kan rundt boka. 

På del 3 er jeg mer usikker da jeg ikke har åpna boka engang. Men si jeg får om realismen, så kan jeg jo lese litt der og da.

Tror du dette er stryk eller kan jeg klare 2?

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og skal jeg være helt ærlig med deg nå. Så har jeg funnet en ferdig presentasjon på nettet som jeg tenker å presentere imorra på del 1(sensor merker sikkert ikke)

På del 3 er jeg mer usikker da jeg ikke har åpna boka engang. Men si jeg får om realismen, så kan jeg jo lese litt der og da.

Umulig å si. Det hender jo at man har flaks, men selv om norsk er et ganske enkelt fag å stå i er det et ganske vanskelig fag å få en veldig god karakter i. Jeg er mest bekymret for at du ikke har laget presentasjonen din selv, det blir man ofte fersket på da man gjerne sliter med å svare på spørsmålene i og med at de blir lagt opp til presentasjonen. Dersom du allerede har karakter i faget er det den sterkeste karakteren som blir stående, så du har strengt tatt ingenting å tape på å prøve. 

• Liker 1
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å si. Det hender jo at man har flaks, men selv om norsk er et ganske enkelt fag å stå i er det et ganske vanskelig fag å få en veldig god karakter i. Jeg er mest bekymret for at du ikke har laget presentasjonen din selv, det blir man ofte fersket på da man gjerne sliter med å svare på spørsmålene i og med at de blir lagt opp til presentasjonen. Dersom du allerede har karakter i faget er det den sterkeste karakteren som blir stående, så du har strengt tatt ingenting å tape på å prøve. 

Hvilke spørsmål er det sensor vil stille meg rundt boka da og slik at han fersker meg?

Annonse
Gjest Holititten
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at du ikke betalte? Eksamner koster penger.

Og hvorfor bryr du deg om stryk og 2 om du har 4 fra før? Det teller jo ikke om du har karakter fra faget før, dersom du får dårligere på privatist eksamen.

Hvor gammel er du egentlig?

1 time siden, Holititten skrev:

Hva mener du med at du ikke betalte? Eksamner koster penger.

Og hvorfor bryr du deg om stryk og 2 om du har 4 fra før? Det teller jo ikke om du har karakter fra faget før, dersom du får dårligere på privatist eksamen.

Hvor gammel er du egentlig?

Altså jeg betalte for den ifjor men kunne ikke møte da. Og tviler på at jeg møter imorra og sier meg fornøyd med 4.

Fordi ifølge folk får jeg stryk mtp på hvor mye jeg vet om faget osv.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere dette er stryk eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...