Sofiegj Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #61 Skrevet 5. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal sensurere muntlig eksamen for privatister på torsdag! Det ser dessverre ikke ut som du er godt nok forberedt til å score noe særlig over middels. Norsk er et komplekst fag med høye krav til faglig innhold- i alle fall når du vet delr av oppgaven på forhånd! Hvilken problemstilling har du valgt i forbindelse med fotballbøkene dine? Sensor kommer til å lure på det. Skal du jobbe med selvbiografi som sjanger? Det holder ikke å gjenfortelle innholdet, du må knytte innholdet opp mot form, formål, kontekst osv. Jeg skal love deg at vi merker det om du ikke har lest boka, uten at vi nødvendigvis har lest den selv. Det kan dog hende at sensor har, for det er fryyyyktelig mange gutter som velger seg disse bøkene som fordypningsemne hver eneste år Anonymkode: 6718c...276 Driver å tenker på en problemstilling ennå. Og ja selvbiografi er sjangeren. Men så hva mer er det jeg må ha med i innholdet om bøkene da? Litt om hvilke bøker. Handlingsreferat fra bok 1 og bok 2. Viktige personer i bøkene(ronaldo og Messi). Tittel. Og hvorfor jeg tror forfatteren har valgt tittelen. Temaet i bøkene. Virkemiddelet. Budskapet. Hva jeg synes om bøkene. Hvordan skal han merke at jeg ikke har lest den ene boka da?
Sofiegj Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #62 Skrevet 5. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk i 3. klasse vgs for tre år siden, og vi kunne ha særemne om ca. alt vi ville? Det er kanskje annerledes når man tar det som privatist. Jeg skrev hvertfall om filmene om Jarle Klepp (tok utgangspunkt i Mannen som elsket Yngve og Kompani Orheim), og fikk 6. De var veldig greie å skrive om/presentere. Venninna mi skrev om South Park og fikk 5, haha.. Lykke til! Anonymkode: 40f67...484 Har du ennå teksta/manuset om det du fremførte da? Hilsen en jente som trenger littt hjelp med særemnet.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #63 Skrevet 5. desember 2016 Da jeg gikk i 3 klasse og skrev særemne så sammenlignet jeg Hamlet (bok) med løveneskonge (film) Var vel en 20 sider tilsammen med forside, innholdsfortegnelse og innhold. Problemet jeg skulle løse med oppgaven var å bevise at fimen løveneskonge er basert på Hamlet. Sammenlignet karakterer og hendelser. Ble trukket for skrivefeil men fikk skryt av problemstilling. fikk 5 Anonymkode: 6925a...736
Sofiegj Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #64 Skrevet 5. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om to dager?? Har du lest alle tekstene som står på leselisten din? Jeg fikk mange spørsmål om dikt/fortellinger etc som jeg hadde skrevet på leselisten min. Anonymkode: cca7f...3fa Aner ikke hvilken leseliste du sikter til, men har lest mange av disse ja: https://ovrebyen.vgs.no/content/download/326367/4866666/file/PRIVATISTEKSAMEN I NORSK MUNTLIG ØVS.docx Hvordan så leselisten din ut da?:)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #65 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, Sofiegj skrev: Har du ennå teksta/manuset om det du fremførte da? Hilsen en jente som trenger littt hjelp med særemnet. Har ikke det dessverre, men det står mye på nettet om særemne med det temaet - fikk mye inspirasjon der. Jeg jobbet også lenge og grundig med det, og var oppriktig interessert i flere problemstillinger og ville analysere historien nærmere. Så mitt tips er - bruk nettet og la deg inspirere Bruk egne refleksjoner og tanker! Anonymkode: 40f67...484
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #66 Skrevet 5. desember 2016 12 minutter siden, Sofiegj skrev: Aner ikke hvilken leseliste du sikter til, men har lest mange av disse ja: https://ovrebyen.vgs.no/content/download/326367/4866666/file/PRIVATISTEKSAMEN I NORSK MUNTLIG ØVS.docx Hvordan så leselisten din ut da?:) Leselisten min var lik din. Les alle tekstene, egentlig burde du jobbet med hver og en tekst. For du skal kunne gjenfortelle og analysere de. Anonymkode: cca7f...3fa
Sofiegj Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #67 Skrevet 5. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leselisten min var lik din. Les alle tekstene, egentlig burde du jobbet med hver og en tekst. For du skal kunne gjenfortelle og analysere de. Anonymkode: cca7f...3fa Hvor fant du leselisten din egt? Den leselisten er ikke fra skolen min men fra naboskolen. Står bare dette: Du må levere leseliste for fag med muntlig og muntlig-praktisk eksamen. Det er spesielt viktig t det leveres leselister i fgene norsk, engelsk, tysk, fransk, spansk, religion og realfag med laboratorieøvelser. I språkfag kreves det, f.eks. hvilke romaner, dikt, noveller o.a. du har lest. Leselistene er til bruk for sensor og eksaminator når den muntlige eksamen skal planlegges og gjennomføres. Du er selv ansvarlig for at stoffet som leses er tilstrekkelig til å oppfylle målene i læreplanen for faget. Du har også ansvar for å lage og levere leselisten. Læreplanen finner du på udir.no. Leselisten skal leveres senest to uker før eksamen. Det leveres ikke leseliste til muntlig eksamen i morsmål som fremmedspråk.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #68 Skrevet 5. desember 2016 32 minutter siden, Sofiegj skrev: Hvor fant du leselisten din egt? Den leselisten er ikke fra skolen min men fra naboskolen. Står bare dette: Du må levere leseliste for fag med muntlig og muntlig-praktisk eksamen. Det er spesielt viktig t det leveres leselister i fgene norsk, engelsk, tysk, fransk, spansk, religion og realfag med laboratorieøvelser. I språkfag kreves det, f.eks. hvilke romaner, dikt, noveller o.a. du har lest. Leselistene er til bruk for sensor og eksaminator når den muntlige eksamen skal planlegges og gjennomføres. Du er selv ansvarlig for at stoffet som leses er tilstrekkelig til å oppfylle målene i læreplanen for faget. Du har også ansvar for å lage og levere leselisten. Læreplanen finner du på udir.no. Leselisten skal leveres senest to uker før eksamen. Det leveres ikke leseliste til muntlig eksamen i morsmål som fremmedspråk. Sitat Husker ikke hvor jeg fant leselisten min. Er en stund siden jeg tok den eksamen. Anonymkode: cca7f...3fa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #69 Skrevet 5. desember 2016 På 12/2/2016 den 12.16, Sofiegj skrev: Skjønte ikke helt oppgava? Hvilket fordypningsemne er det jeg skal presentere? Og det står at jeg må levere leselista i god tid før eksamen. Ehm? Når norske lærere er ganske i beste fall middelmådige minus, hvem er de til å vurdere elevenes besvarelser? Anonymkode: 1fd31...5bc
Sofiegj Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #70 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husker ikke hvor jeg fant leselisten min. Er en stund siden jeg tok den eksamen. Anonymkode: cca7f...3fa Leselisten skal leveres senest to uker før eksamen. Betyr dette at jeg er for sent ute? 1
Gjest Holititten Skrevet 5. desember 2016 #71 Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, Sofiegj skrev: Leselisten skal leveres senest to uker før eksamen. Betyr dette at jeg er for sent ute? Herregud du er håpløs. Er det mindre enn 2 uker til eksamen? Ja, er du for sent ute. Du får ringe skolen og håpe de lar deg ta eksamen likevel.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #72 Skrevet 5. desember 2016 Hvis du ikke er et troll blir jeg rett og slett skremt. Anonymkode: 9ef4e...6dc 5
Sofiegj Skrevet 5. desember 2016 Forfatter #73 Skrevet 5. desember 2016 Det ordna seg med leselista. Har øvd i 2 dager men føler meg klar, blir nok en 4-5.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #74 Skrevet 5. desember 2016 30 minutter siden, Sofiegj skrev: Det ordna seg med leselista. Har øvd i 2 dager men føler meg klar, blir nok en 4-5. Du har kun i øvd i to dager? Hvis du får 5 og du har brukt kun to dager på å lese, skrive særemne og de to særemnebøkene så tar jeg av meg hatten for deg. Anonymkode: cca7f...3fa
Sofiegj Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #75 Skrevet 6. desember 2016 Angående leselista så står det sånn: Dersom man ikke leverer leseliste, vil sensorene kun bruke målene i læreplanen som utgangspunkt for å forberede eksaminasjonen, og man kan da risikere å måtte forholde seg til ukjent stoff under eksamen.
Sofiegj Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #76 Skrevet 6. desember 2016 11 timer siden, Sofiegj skrev: Angående leselista så står det sånn: Dersom man ikke leverer leseliste, vil sensorene kun bruke målene i læreplanen som utgangspunkt for å forberede eksaminasjonen, og man kan da risikere å måtte forholde seg til ukjent stoff under eksamen. Dette betyr vel at jeg uansett ikke hadde behøvd å levere inn leselista eller ei? Får gjennomført eksamen anyways.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #77 Skrevet 6. desember 2016 Du må oppdatere oss på hvordan det går :D Anonymkode: 6718c...276 3
Sofiegj Skrevet 6. desember 2016 Forfatter #78 Skrevet 6. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må oppdatere oss på hvordan det går :D Anonymkode: 6718c...276 Begynner å vurdere nå om jeg skal møte eller ikke. Jeg har jo 4 i norsk fra før av. Og helt ærlig har jeg ikke øvd så veldig mye. De to bøkene man skal lese har jeg egentlig ikke lest så mye, men heller bare funnet et ferdig særemne på nettet som vedkommende brukte under presentasjonen. Og hva skal jg med leselista? Sensor spør jo ikke noen spørsmål om den, verken på del 1 eller 2.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #79 Skrevet 6. desember 2016 40 minutter siden, Sofiegj skrev: Begynner å vurdere nå om jeg skal møte eller ikke. Jeg har jo 4 i norsk fra før av. Og helt ærlig har jeg ikke øvd så veldig mye. De to bøkene man skal lese har jeg egentlig ikke lest så mye, men heller bare funnet et ferdig særemne på nettet som vedkommende brukte under presentasjonen. Og hva skal jg med leselista? Sensor spør jo ikke noen spørsmål om den, verken på del 1 eller 2. Leselisten skal du ha lest. Du kan få spørsmål om tekstene som er på lista. Anonymkode: cca7f...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #80 Skrevet 6. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leselisten skal du ha lest. Du kan få spørsmål om tekstene som er på lista. Anonymkode: cca7f...3fa Joda men i praksis så trenger msn bare å lage ferdig en bra presentasjon så kan man få en bra karakter? På del 2 får man jo forberedt seg. Anonymkode: c96a8...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå