AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Jeg og samboeren står oppi noe som sannsynligvis ender i et samlivsbrudd. Vi har vært sammen i 17 år og har to barn på 13 og 15 år. Huset er hans, så det er i så fall jeg som må flytte. Mitt høyeste ønske er å gjøre dette best mulig for barna, og da blir bosituasjonen viktig. I huset har vi en egen utleieleilighet med egen inngang. Vil det være galskap og et håpløst prosjekt om jeg flytter dit, slik at ungene har begge foreldrene i umiddelbar nærhet og kan gå mellom som de vil, gitt at vi foreldre er gode venner og klarer å samarbeide godt? Understreker at jeg ikke ber om synspunkter på om et samlivsbrudd er riktig eller ei. Jeg er bare ute etter råd om hvordan man gjør det best mulig for barna. Anonymkode: 2bd8d...034
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Hvordan blir det om du flytter dit og du eller han kan ser at det kommer besøk, feks besøk som kan tyde på date eller sex? Anonymkode: 3d695...d47
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Det kommer helt an på hva slag forhold dere har dere i mellom. Jeg kjenner flere par som kunne hatt denne ordningen, og ditto som aldri kunne hatt det (inkl. min eks og meg, selv om vi har hatt et "snilt" brudd). I tillegg kommer det jo an på hvor synlig inngangene er, som regel er det alltid greit med litt privatliv uansett. I en overgangsfase kan det jo uansett være en god løsning, man må jo ikke ta med ev. dater hjem sånn i starten i hvert fall. Anonymkode: 1e686...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 Ts her. Har ingen planer om å ta med en evt ny mann dit på lang tid, ut av respekt for både barn og eksmann. Skulle det skje at jeg traff en potensiell kjæreste vil jeg nok treffe han andre steder en god stund. Anonymkode: 2bd8d...034
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 Ikke ideelt i hvertfall. Fint å bo veldig nærme og at ungdommene kan gå inn og ut ganske fritt, men det der blir for nærme. Og så store barn vil vel ikke flytte ut av sine rom for å bo på hybel hos deg i sokkelleiligheten, så egentlig får du ikke noe ekte samvær i det hele tatt, bare litt besøk. Ser for meg du blir sittende der, resten av familien foretrekker hovedhuset. Eventuelt at du er oppe i huset, lager middag og styrer i "dine uker", for så å trekke deg tilbake til kjelleren når oppvasken er tatt, og far kommer hjem og skal slappe av. Nei, veldig dårlig ide. Anonymkode: b6601...475
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #6 Skrevet 1. desember 2016 Dere mister økonomiske rettigheter som aleneforsørgere siden dere da bor i samme hus. Helt ærlig. Nei, jeg tror ikke det er lurt. Det blir rett og slett for nært. Man kan ikke unngå å få med seg deler av den andres liv. Her skal begge få på plass et nytt liv og da trenger man absolutt ikke den "nærheten" til eksen. Bosett deg heller i nærheten slik at unger ikke mister nærmiljøet sitt. Anonymkode: a3396...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå