AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Hei, jeg har i 10 år hatt lyst til å bli gravferdskonsulent. Men jeg har samtidig vært usikker på om jeg er rett person, og om dette er noe for meg. Kort fortalt om meg: Jeg er 23 år, sluttet på skolen da jeg var 19 for å begynne å jobbe, jeg har nå jobbet fulltid som drosjesjåfør og nestkommanderende for pizzabakeren. Grunnen til at jeg sluttet er fordi det er ingen utdannelse for å bli gravferdskonsulent, ingen kurs, absolutt ingenting.. Jeg fikk meg sommerjobb da jeg var 18 år som kirkegårdsarbeider og etter dette økte interessen for gravferdskonsulent yrket. Jeg har ikke tenkt på noe annet yrke, ingenting jeg vil bli, kun gravferdskounslent. Grunnen er at dette er et givende yrke og jeg trives med å møte nye mennesker, kommunsere, hjelpe dem når dem er trist. Jeg er veldig sosial av meg, og syns det er veldig spennende å møte nye mennesker. 1 ting med yrket har gjort meg usikker å satt det å søkte på jobb på vent, det er at jeg er redd for lik, dette høres litt komisk ut da halve jobben består av å kle på å legge ned.. men jeg tror det har noe med at jeg har sett ALT for mye skrekkfilmer. Tror dere dette går over? er det noen der ute som kan fortelle meg hvordan det føles å være i nærheten, ta på, føle en død person? Det kan godt hende jeg ombestemmer meg dersom jeg får prøvd det en gang, har søkt om praktisdag hos forskjellige byrå men har fått et nei pga veldig strengt med tausetsplikt. Som person vil jeg si at jeg er snill,søt,morsom, veldig sosial, veldig glad i dyr. Det som også er litt negativt er at jeg banner en del... Dette er noe jeg virkelig må ta tak i for jeg har aldri hørt noen av disse ordentlige folkene banne. Dette ble VELDIG veldig rotete, det jeg vil ha er svar om dette med redsel for lik kanskje går over? eller er ikke dette yrket rett for meg? Helt siden jeg var 13 år har jeg ønsket å bli det, ikke snakket så veldig høyt om det til andre da det er et spesielt yrke som de fleste bare rister på hodet for.. Anonymkode: 18fd5...6e4
jaro Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har i 10 år hatt lyst til å bli gravferdskonsulent. Men jeg har samtidig vært usikker på om jeg er rett person, og om dette er noe for meg. Kort fortalt om meg: Jeg er 23 år, sluttet på skolen da jeg var 19 for å begynne å jobbe, jeg har nå jobbet fulltid som drosjesjåfør og nestkommanderende for pizzabakeren. Grunnen til at jeg sluttet er fordi det er ingen utdannelse for å bli gravferdskonsulent, ingen kurs, absolutt ingenting.. Jeg fikk meg sommerjobb da jeg var 18 år som kirkegårdsarbeider og etter dette økte interessen for gravferdskonsulent yrket. Jeg har ikke tenkt på noe annet yrke, ingenting jeg vil bli, kun gravferdskounslent. Grunnen er at dette er et givende yrke og jeg trives med å møte nye mennesker, kommunsere, hjelpe dem når dem er trist. Jeg er veldig sosial av meg, og syns det er veldig spennende å møte nye mennesker. 1 ting med yrket har gjort meg usikker å satt det å søkte på jobb på vent, det er at jeg er redd for lik, dette høres litt komisk ut da halve jobben består av å kle på å legge ned.. men jeg tror det har noe med at jeg har sett ALT for mye skrekkfilmer. Tror dere dette går over? er det noen der ute som kan fortelle meg hvordan det føles å være i nærheten, ta på, føle en død person? Det kan godt hende jeg ombestemmer meg dersom jeg får prøvd det en gang, har søkt om praktisdag hos forskjellige byrå men har fått et nei pga veldig strengt med tausetsplikt. Som person vil jeg si at jeg er snill,søt,morsom, veldig sosial, veldig glad i dyr. Det som også er litt negativt er at jeg banner en del... Dette er noe jeg virkelig må ta tak i for jeg har aldri hørt noen av disse ordentlige folkene banne. Dette ble VELDIG veldig rotete, det jeg vil ha er svar om dette med redsel for lik kanskje går over? eller er ikke dette yrket rett for meg? Helt siden jeg var 13 år har jeg ønsket å bli det, ikke snakket så veldig høyt om det til andre da det er et spesielt yrke som de fleste bare rister på hodet for.. Anonymkode: 18fd5...6e4 Kjør på og søk til du får jobb et sted! Dette er det du VIL, ikke mange som er så heldig å vite så sikkert som det ;-) Dessuten du har ett(!) hinder å overkomme. Det er veldig lite å ha bare ett hinder å overkomme. Og ja, jeg er ganske sikker på at du blir fort vant med det. Alt vi utsettes for jevnlig blir vi vant med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå