AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Har jo alltid hørt at el finner sted (i gjennomsnitt) 14 dager ett første dag mens. Men ifølge den appen jeg bruker, som var veldig høyt ranket, så skal min el finne sted 9 des. Men siste dag i mens var 26 nov.. Appen mener da altså at el skjer ca 14 dager etter siste dag mens. Har søkt litt rundt det og har funnet begge deler som svar, så jeg spør nå her om jeg tar feil? Er det ikke sånn at det er ca 14 dager etter start av mens? Anonymkode: de48e...f24
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Alle er forskjellige. Kommer an på hvor lang syklus du har, hvor lang lutealfase du har. Noen ganger blir el utsatt om man er syk eller stresset osv. Anonymkode: 17cdf...147
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 14 dager FØR mens er mer riktig Om den kommer på syklusdag 14 kommer an på om du har 28 dagers syklus eller ikke. Anonymkode: 29149...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 Dette var rotete. Hvor lang syklus har du? Når var første dag i siste mens? Eggløsning ligger ca midt i syklus (14) på 28 dagers sykluser. Ved kortere sykluser enn 28, som regel tidligere, ved lengre sykluser, som regel senere. Enig med den som sier at det er like greit å finne eggløsning motsatt vei og regne seg bakover fra ny mens, siden luthealfasen er mer standard en tid for eggløsning etter 1. dag i mens. Anonymkode: 40130...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå