AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Jeg vil gjerne ha innspill fra dere som har flyttet med barn i skolealder. Vi kommer til å flytte til sommeren. Har da ei barn som begynner i 2.klasse. Flyttingen er nøye vurdert og er godt begrunnet, men tanken på at barnet vårt må bytte skole, er vanskelig. Han trives veldig godt på sin nåværende skole. Har gode venner og en fin lærer. Føler seg trygg både på skolen og SFO. Den nye skolen er mye større, men jeg har inntrykk av at elevene trives der. Vårt barn kjenner et par barn på denne skolen (på samme alder) fra før, så vil ha noen kjente ansikt fra starten av. Hvilken erfaring har dere med skolebytte? Jeg er veldig lei for at det blir sånn, men det er nødvendig. Dette blir siste flytting for oss, så det vil bli en stabil skoletilværelse fra 2.klasse. Anonymkode: 18f2c...d14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 Har ikke selv flyttet med barn, men flyttet flere ganger som barn.Jeg tenker at someren er en dum tid å flytte på, fordi da er det skoleferie. Jeg oplevde det enklere som barn de gangene vi flyttet når det ikke var ferie. Da kunne jeg begynne rett på skolen, og dermed bli kjent med andre barn på det nye stedet og komme inn i en ny hverdag mye raskere. Hvis du må flytte om sommeren, ville jeg prøvd å legge flyttedatoen så nært opp til skolestart som mulig. Anonymkode: 35660...16b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Godt tips! Takk for det. Hvordan oppøevde du det da skolen startet da? Gikk det greit å få venner? Anonymkode: 18f2c...d14
Zienna Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 Mye kommer an på hvordan sønnen din er. Fra hva du skriver høres han ut til å være positiv og trygg på seg selv. Da tror jeg at han har alle fordeler. Jeg har ingen erfaring med flytting med egne barn, men har selv flyttet og skiftet skole mange ganger som barn, også til utlandet. Evnen til tilpasning utfordres, men det gir sosial kompetanse som er et stort pluss senere i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå