Gå til innhold

Har lønnet permisjon for å studere og skal i mammapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring eller er kjent med reglene?

Jeg har 100% fast stilling. I år sendte arbeidsgiveren meg til å studere deltid og jeg fikk da 40% lønnet permisjon og jobber 60%. Dvs. jeg har 2 dager i uka til studiedager. Saken er at jeg har blitt gravid og skal i mammapermisjon som overlapper med denne lønnet permisjonen. Hvordan kan jeg "få" disse studiedagene? Jeg skal jo studere under permisjonen uansett da studie ikke kan skyves til neste år. Jeg må starte permisjonen 3 uker før termin og i hvert fall ta de første 6 ukene etter termin. Det er snakk om 17 studiedager jeg har egentlig allerede fri med lønn fra jobben. Hvordan kan jeg kreve disse dagene fra arbeidsgiveren? Får jeg også 100% permisjonspenger fra NAV og 40% lønn fra arbeidsgiveren?

Kan jeg også senere si til NAV at jeg graderer permisjon med 60% mammapermisjon og 40% jobbe (hvor jeg egentlig har studiedager) frem til min lønnet permisjon fra jobben slutter?

For meg så virker den andre delen mer gjennomførbar, men er usikker på hvilken ordning jeg kan be om når det gjelder de første 9 ukene av mammapermisjonen.

Anonymkode: 165fc...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilken avtale du har med arbeidsgiver. Synes det høres litt optimistisk ut å håpe på 140 % betaling. Døgnet har jo ikke flere timer uansett, og med mindre far er hjemme fra jobb i perioden og Dubai tillegg er ship shape etter fødsel, så vil jo mesteparten av tiden gå til barnet ditt. Ser vel egentlig ingen logisk grunn til at du skulle få ekstra penger denne perioden uansett. 

Skrevet
1 time siden, Glitnir skrev:

Det kommer an på hvilken avtale du har med arbeidsgiver. Synes det høres litt optimistisk ut å håpe på 140 % betaling. Døgnet har jo ikke flere timer uansett, og med mindre far er hjemme fra jobb i perioden og Dubai tillegg er ship shape etter fødsel, så vil jo mesteparten av tiden gå til barnet ditt. Ser vel egentlig ingen logisk grunn til at du skulle få ekstra penger denne perioden uansett. 

Altså det er snakk om studiet med den siste eksamen i juni. Avtalen med arbeidsgiveren (kommune, jober i skoleverket) er at jeg studerer 50% som dekkes av Utdanningsdirektoratet. Altså det er ikke kommunen som invilget meg 50% lønn i løpet av ett år, men Udir som plukket meg ut blant mange søkere. Dette er en samlingsbasert studie der jeg har bare eksamen igjen. Alle samlingene blir unnagjort før fødselen. Skal bare jobbe på egenhånd frem til en skriftlig skoleeksamen.

Spørsmålet mitt er vel da, hvis NAV betaler 100% lønn, hvem er det som tar min lønn fra UDIR?

TS

Gjest Magnifiq
Skrevet

Men har du nå 100% lønnfra jobb, og 50%lønnfra Udir?

Skrevet
14 timer siden, Magnifiq skrev:

Men har du nå 100% lønnfra jobb, og 50%lønnfra Udir?

Jeg har 100% lønn fra kommune. Udir har invilget dem midlene i august, så de får jeg delvis måned for måned som en vanlig 100% lønn dette skoleåret.

TS

Skrevet

Jeg tenker at pengene fra UDIR er penger som skal frikjøpe deg fra jobb. Når du er i permisjon er det ingen jobb å frikjøpe deg fra. Med mindre det er slik at du tenker at du skal dele permisjonen med partnere din og at hen er hjemme i de 40%? 

Anonymkode: 935c3...71a

• Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 100% lønn fra kommune. Udir har invilget dem midlene i august, så de får jeg delvis måned for måned som en vanlig 100% lønn dette skoleåret.

TS

Du får jo lønn ut i fra hva du tjener nå, så du vil selvsagt ikke få 100% fra jobben din, og 50% fra Udir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...