AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Mine barn og min samboer har fått et dårlig forhold. De snakker omtrent ikke sammen, og irriterer seg stort sett over hverandre. Nå når jeg bestemte meg for å gå ut av forholdet vil pluttselig mannen endre seg, og gjøre det han kan for at de skal fungere sammen. Jeg er svært usikker på om dette er verdt å førsøke engang. Ser ikke helt hvordan det skal bli bedre om han går rundt å later som om han bryr seg, og prøver hardt å bære tolmodig. Tror det kan gå en liiiten stund, før det er tilbake til det samme. Noen som har erfaringer innen dårlige forhold mellom stebarn/steforelder? Anonymkode: 40330...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine barn og min samboer har fått et dårlig forhold. De snakker omtrent ikke sammen, og irriterer seg stort sett over hverandre. Nå når jeg bestemte meg for å gå ut av forholdet vil pluttselig mannen endre seg, og gjøre det han kan for at de skal fungere sammen. Jeg er svært usikker på om dette er verdt å førsøke engang. Ser ikke helt hvordan det skal bli bedre om han går rundt å later som om han bryr seg, og prøver hardt å bære tolmodig. Tror det kan gå en liiiten stund, før det er tilbake til det samme. Noen som har erfaringer innen dårlige forhold mellom stebarn/steforelder? Anonymkode: 40330...d1b Hvis du elsker ham, gir du ham en sjanse. Men husk at det er to parter i denne saken. Vil ikke barn dine ( er de voksne?) så hjelper det lite hvor mye han prøver. Hvis du ikke elsker ham, så pakker du sammen og drar. Hvis du elsker ham og det ikke nytter å reparere forholdet med barna til tros for anstrengelser, så går det jo an å være særboer og fremdeles kjærester også. Anonymkode: 229a8...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du elsker ham, gir du ham en sjanse. Men husk at det er to parter i denne saken. Vil ikke barn dine ( er de voksne?) så hjelper det lite hvor mye han prøver. Hvis du ikke elsker ham, så pakker du sammen og drar. Hvis du elsker ham og det ikke nytter å reparere forholdet med barna til tros for anstrengelser, så går det jo an å være særboer og fremdeles kjærester også. Anonymkode: 229a8...ed1 Barna er i barneskole og ungdomsskolealder. Redd for at de ikke har det noe bra sånn som det er, og at de skal klandre meg senere om jeg ikke gjør noe nå. Anonymkode: 40330...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna er i barneskole og ungdomsskolealder. Redd for at de ikke har det noe bra sånn som det er, og at de skal klandre meg senere om jeg ikke gjør noe nå. Anonymkode: 40330...d1b Men herregud, hva er det å lure på?? Han har sikkert hatt lang tid på seg til å fikse ting, men gidder ikke før han skjønner at når begynner du å få nok. Ta deg for svarte sammen, og vær en mor for dine barn! Vær ansvarlig! Hvordan mener du at du kan være en god mor om du lar barna dine bo med en person de ikke trives med? Spiller ingen rolle om du elsker han eller ikke. Han elsker ikke deg, hadde han gjort det hadde han prøvd å få et bra forhold med barna dine. Kast han ut, og start på nytt. Burde vært en selvfølge når ungene ikke har det bra. Anonymkode: 842d0...61f 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, hva er det å lure på?? Han har sikkert hatt lang tid på seg til å fikse ting, men gidder ikke før han skjønner at når begynner du å få nok. Ta deg for svarte sammen, og vær en mor for dine barn! Vær ansvarlig! Hvordan mener du at du kan være en god mor om du lar barna dine bo med en person de ikke trives med? Spiller ingen rolle om du elsker han eller ikke. Han elsker ikke deg, hadde han gjort det hadde han prøvd å få et bra forhold med barna dine. Kast han ut, og start på nytt. Burde vært en selvfølge når ungene ikke har det bra. Anonymkode: 842d0...61f Det er jo det jeg har gjort! Altså, det har ikke alltid vært slik, da hadde jeg gått for lenge siden. Dette har kommet senere, sikkert når han ikke lenger la en innsats i å opprettholde forholdet, og det døde ut.. Det er derfor jeg lurer på om det er vist i at han skal prøve å reparere det. For det blir vel uansett bare på liksom. Og da sprekker det vel igjen snart.. Anonymkode: 40330...d1b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #6 Skrevet 1. desember 2016 Hva går konfliktene på? Er det stefar som setter for høye krav i forhold til deg og far? Er det barna som ikke vil høre på stefar? Er det spydige/frekke kommentarer mellom barn og stefar? Anonymkode: aed94...afe 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #7 Skrevet 1. desember 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva går konfliktene på? Er det stefar som setter for høye krav i forhold til deg og far? Er det barna som ikke vil høre på stefar? Er det spydige/frekke kommentarer mellom barn og stefar? Anonymkode: aed94...afe Det er vanskelig å si egentlig.. Men det har blitt en isfront mellom dem, der de egentlig prøver å late som om den andre i finnes? Jeg vet ikke.. Endel spydigheter fra begge kanter. Mest fra stefar egentlig, men barna har det litt med å himle med øynene når han er spydig. Dette irriterer han.. Anonymkode: 40330...d1b
Gjest chisandra Skrevet 1. desember 2016 #8 Skrevet 1. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å si egentlig.. Men det har blitt en isfront mellom dem, der de egentlig prøver å late som om den andre i finnes? Jeg vet ikke.. Endel spydigheter fra begge kanter. Mest fra stefar egentlig, men barna har det litt med å himle med øynene når han er spydig. Dette irriterer han.. Anonymkode: 40330...d1b Velg alltid barna først ved denne type konflikter. Alltid.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #9 Skrevet 1. desember 2016 2 timer siden, chisandra skrev: Velg alltid barna først ved denne type konflikter. Alltid. Det er det ingen tvil om at jeg vil gjøre. Det er derfor jeg lurer på om det er vits i å se om det forandrer seg? For jeg tror egentlig ikke det.. Anonymkode: 40330...d1b
Sulosi Skrevet 1. desember 2016 #10 Skrevet 1. desember 2016 Barna først, alltid barna først. Skeier barna ut fordi de er i protest mot en spydig stefar tilgir jeg meg aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå