Gå til innhold

Hvordan opplever du bussjåførene der du bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de stort sett hyggelige? Mange sure? Beskriv gjerne hva slags typer som dominerer staben der du bor.

Anonymkode: e3551...c67

Videoannonse
Annonse
Gjest Timaras
Skrevet (endret)

Helt  normal. De naboene jeg har som er bussjåfører. Både på jobb og privat

Endret av Timaras
Skrevet

Her jeg bor nå: skikkelig trivelige og imøtekommende.

Når jeg bodde i Trondheim: sure som fy.... Lite trivelige (noen stakk seg ut selvfølgelig), kjørte fra deg osv. 

Skrevet
13 minutter siden, johma92 skrev:

Her jeg bor nå: skikkelig trivelige og imøtekommende.

Når jeg bodde i Trondheim: sure som fy.... Lite trivelige (noen stakk seg ut selvfølgelig), kjørte fra deg osv. 

Bor i Trondheim og er helt enig med deg. Bussjåførene (som regel aldrende menn) er generelt sure og utøver unødvendig makt bare fordi de har lyst og kan. Har blitt forbikjørt utallige ganger fordi sjåføren ikke gadd gløtte til høyre for å se meg som sto der som en gal spilloppmann og veivet med armene. Bussen har ikke engang vært halvfull. Jeg tror de bare gir faen i om en passasjer må stå ute en time i mørke og regn å vente på neste buss. De kjefter og smeller og driter ut passasjerer når de kan. De må virkelig hate jobben sin.

Det finnes noen få, hederlige unntak som skiller seg ut. Som smiler, sier hei og til og med ønsker deg en god dag. Som forstår at det ikke handler om å kjøre en buss fra a til b, men å kjøre mennesker fra a til b.

Nå er bussystemet i Trondheim helt for jævlig da, ikke bare sjåførene. Etter 15 år med daglig bussing har jeg flyttet til midt i sentrum for å slippe. Ja, faktisk flyttet for å slippe det helvetet bussing er her. Fantastisk følelse å ha alt i gangavstand!

Anonymkode: 44119...037

• Liker 3
Skrevet

I går dro den lokale bussjåføren her i området ut snabelen sin straks den siste passasjeren var ute av bussen på endestasjonen og blottet seg mens han tisset oppover foran barn og voksne.

Anonymkode: e9c7b...39a

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går dro den lokale bussjåføren her i området ut snabelen sin straks den siste passasjeren var ute av bussen på endestasjonen og blottet seg mens han tisset oppover foran barn og voksne.

Anonymkode: e9c7b...39a

Dette kan du sikkert skrive klage til busselskapet om. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Trondheim og er helt enig med deg. Bussjåførene (som regel aldrende menn) er generelt sure og utøver unødvendig makt bare fordi de har lyst og kan. Har blitt forbikjørt utallige ganger fordi sjåføren ikke gadd gløtte til høyre for å se meg som sto der som en gal spilloppmann og veivet med armene. Bussen har ikke engang vært halvfull. Jeg tror de bare gir faen i om en passasjer må stå ute en time i mørke og regn å vente på neste buss. De kjefter og smeller og driter ut passasjerer når de kan. De må virkelig hate jobben sin.

Det finnes noen få, hederlige unntak som skiller seg ut. Som smiler, sier hei og til og med ønsker deg en god dag. Som forstår at det ikke handler om å kjøre en buss fra a til b, men å kjøre mennesker fra a til b.

Nå er bussystemet i Trondheim helt for jævlig da, ikke bare sjåførene. Etter 15 år med daglig bussing har jeg flyttet til midt i sentrum for å slippe. Ja, faktisk flyttet for å slippe det helvetet bussing er her. Fantastisk følelse å ha alt i gangavstand!

Anonymkode: 44119...037

Du kan sikkert også klage til busselskapet, bare til info

Skrevet

Her jeg bor er det veldig 'vanlig', dvs ikke veldig sure eller veldig blide. Men jeg har møtt noen av disse grinete bussjåførene, ja. På en annen side har jeg møtt veldig blide sjåfører, også. Kommer hvel ann på om de trives i jobben, eller om de har en god dag eller ikke. 

Skrevet

Omtrent 50/50 vil jeg tro. Det er som nevnt typisk aldrende menn som er supergretne, så klart med unntak. Kvinnene og de ikke-etniske nordmennene er de aller hyggeligste synes jeg :)

Kjempegod start på dagen om man møter en av de hyggelige! Utrolig hvor mye et smil og et "god morgen" kan gjøre for humøret! 

Skrevet

Opplever dem ikke da jeg sitter i min varme og behagelige bil mens jeg hører på musikk på full guffe og chillern

Anonymkode: b61f0...c11

Skrevet

En av de forklarte meg ruta, ønsket meg en god dag og ga meg billigere billett. Fikk en fin dag på jobb:fnise:

Anonymkode: 7997c...e49

Skrevet

Tar aldri buss, så jeg vet ikke

Anonymkode: 05b00...dac

Skrevet

Bor i Oslo. Synes igrunn de er hyggelige, men det blir jo selvfølgelig litt upersonlig i de største byene, og med månedskort prater jeg sjelden med dem. Opplever dem uansett som hyggelige de gangene jeg forholder meg særlig til dem. Tror jeg har opplevd en eneste bussjåfør jeg har oppfattet som direkte sur på et kvart århundre, så jeg skal ikke klage. Jeg har opplevd et par andre som har blitt litt sinte, men da har det vært med veldig god grunn.

Anonymkode: fac8f...a24

Skrevet

Tar ikke buss der jeg bor nå men når jeg bodde i Tromsø var det noen flinke og hyggelige sjåfører og mange som virket som de aldri hadde kjørt buss i bratte bakker før. Det var hipp som happ om de kom seg opp bakkene om SOMMEREN og om vinteren var det selvfølgelig hundre ganger verre. Så de var stresset og sure :fnise:

Anonymkode: d0b39...42d

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er de stort sett hyggelige? Mange sure? Beskriv gjerne hva slags typer som dominerer staben der du bor.

Anonymkode: e3551...c67

Som natt og dag. Noen av dem er så hyggelig at jeg blir helt fortumlet, noen av dem er noen skikkelig sure idioter. 

Anonymkode: 8e682...7be

Skrevet

Jeg tar ikke buss så jeg vet ikke hvordan sjåførene er å snakke med og sånt men som medtrafikant så har jeg opplevd mange ganger at de gir fullstendig blaffen i vikeplikten og bare turer frem som de vil.. de er med andre ord livsfarlige.

• Liker 1
Skrevet

Lett variasjon her :P De fleste er superhyggelige, og har humor (slik som den gangen jeg mistet lommeboka mi uten å ha merket det og fikk beskjed om at bussjåføren som hadde den tilfeldigvis kjørte bussen jeg hadde tenkt til å ta ut den dagen. Bussen kom og samboer gikk på først. Men da jeg skulle på, fikk jeg beskjed om at "Næhei! Du får ikke bli med, for du har ikke busskort!", mens han gapskrattet).

Mens andre kjefter på deg fordi du går på "feil" busstopp når det er omkjøring for bussen, driter i om gamle damer detter fordi de kjører før de får satt seg, snakker i telefonen og kjører som de har stjålet både buss og førerkort. Eller som jeg har opplevd en gang, skriker taliban og masse annet på morsmålet sitt, mens de kjører som de prøver å stikke av fra noen.

Skrevet

Hummer og kanari, har vært med på det meste. Sjåfører som kjører feil-og ikke kjenner ruten sin, som ikke snakker norsk, som ikke stopper når de skal, men også blide og imøtekommende til sure og briske.

Anonymkode: 0a7d8...6ae

Gjest The damned
Skrevet

Opplever de aller fleste som hyggelige og hjelpsomme eller bare helt vanlige,men skjønner at de kan bli litt stram i maska når det er glatt,bussene kommer seg ikke opp bakkene og passasjerene skylder på dem.

Det må være frustrerende for dem selv om det også er det for passasjerene om bussen de skal ta ikke kommer eller er veldig forsinket.

Skrevet

99% av de er noen utidige RASSHØL som tror de er kongen på haugen fordi de kjører buss. Nevnte jeg at de fleste av de fremste fra øst Europa... 

Anonymkode: b26ed...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...