Gå til innhold

Liker dere menn at damer tar initiativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en kar over en periode nå, og fra første stund så har det vært jeg som har vært initiativtaker; har jeg forelslått at vi skal møtes så har han kommet med en dag som passer osv.

I begynnelsen var jeg litt redd for at jeg viste for mye interesse og at det kanskje ville skremme han vekk. Men jeg har etterhvert merket at jo mer initativ jeg tar til prat o.l jo mer tar han.. det er nesten som det blir mer og mer komfortabelt for han.

Jeg er fortsatt der at jeg er usikker på hvor jeg har han, men det tenker jeg kanskje er normalt for alle som er i en "mellomfase".

Så spørsmålet mitt er til dere menn;

Liker dere at vi damer tar initativ ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det er et stort pluss. Passivitet går jeg raskt lei av.

Skrevet
44 minutter siden, nicecar skrev:

Personlig; ja.

Har inntrykk av at de fleste mannfolk som er trygge på seg selv setter pris på kvinnelig initiativ. Mulig det er litt annerledes hos den eldre garde?

Skrevet
58 minutter siden, nicecar skrev:

Jeg har datet en kar over en periode nå, og fra første stund så har det vært jeg som har vært initiativtaker; har jeg forelslått at vi skal møtes så har han kommet med en dag som passer osv.

I begynnelsen var jeg litt redd for at jeg viste for mye interesse og at det kanskje ville skremme han vekk. Men jeg har etterhvert merket at jo mer initativ jeg tar til prat o.l jo mer tar han.. det er nesten som det blir mer og mer komfortabelt for han.

Jeg er fortsatt der at jeg er usikker på hvor jeg har han, men det tenker jeg kanskje er normalt for alle som er i en "mellomfase".

Så spørsmålet mitt er til dere menn;

Synes det høres helt normalt ut, ingen grunn til bekymring.

Har datet jenter som tar masse initiativ og mindre initiativ og har egentlig ikke problemer med noen av delene så lenge ting går fremover. Man har for øvrig forskjellige måter å "ta initiativ" på og det beste er at hun tar ting i sitt eget tempo. Pushing og den slags er ikke min greie... Så lenge du ikke pusher og ikke leser signalene hans så skal nok dette gå bra serru.

Anonymkode: d4ede...027

• Liker 1
Gjest RealWildOne
Skrevet

Definitivt!

Er det noe jeg er svak for så er det jenter som viser initiativ, jenter som overrasker. Selvfølgelig er det spennende, hun kan avansere fra å ikke bli lagt merke til og bli den man ser etter ved en slik strategi, liker oppmerksomhet vi hannkjønn også. :)

Gjest RealWildOne
Skrevet
24 minutter siden, Sphere skrev:

Ja, jeg synes det er et stort pluss. Passivitet går jeg raskt lei av.

Passivitet er jo grunnen til at noen er blitt plassert direkte i glemmeboken som uaktuell for min del i alle fall, vi menn liker å kjempe for damer, men er det null respons så har dama bedt oss gå videre er nå min mening. :)

Skrevet

Jeg også har tatt initiativ til å bli kjent med en ts. Jeg opplever ikke å ha blitt avvist enda. Som kvinne foretrekker jeg at det er jevnt mellom begge, så jeg forsøker å la han få tid til å ta initiativ selv. Hittil har han svart på alle mine merkelige spørsmål og kommentarer og han har en fin måte å takle mer useriøs prat. Det ser lovende ut, men selvfølgelig, han har ikke kommentert noe særlig at det er jeg som har kontakta han på ulike medier :fnise: så jeg vet ikke hva han tenker.

Jeg tenker at jeg skal bare se hvordan han responderer. Det får bli som det blir. Men håper han syns det er positivt det jeg har gjort.

Lykke til ts! :)

Anonymkode: e6282...117

Skrevet

Til ts:

Liker dere damer at menn tar initiativ?

og forresten, er vann vått?

Anonymkode: a1163...c02

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres helt normalt ut, ingen grunn til bekymring.

Har datet jenter som tar masse initiativ og mindre initiativ og har egentlig ikke problemer med noen av delene så lenge ting går fremover. Man har for øvrig forskjellige måter å "ta initiativ" på og det beste er at hun tar ting i sitt eget tempo. Pushing og den slags er ikke min greie... Så lenge du ikke pusher og ikke leser signalene hans så skal nok dette gå bra serru.

Anonymkode: d4ede...027

Anonymkode: 8e5b7...fa5

Gjest incognita
Skrevet
14 timer siden, RealWildOne skrev:

Definitivt!

Er det noe jeg er svak for så er det jenter. :)

Sånn. Fiksa det for deg jeg. :)

Skrevet

Absolutt. :)

Blir ensformig når jeg "hele" tiden tar initiativ til noe sosialt. Kjør på TS.

Allikevel, gi han en sjanse til å foreslå noe selv. Du kan jo eksempelvis si i en bisetning at du ikke har lagt noen planer på onsdag i neste uke uten å utdype mere. Altså, gi han sjansen til å kunne foreslå å treffe deg den dagen.

Lykke til! 

Gjest Minesveiper
Skrevet

Om man liker damen så ja. Ingenting som føles bedre :)

Skrevet

Skjer så og si aldri at damer tar initiativ så jeg vil tippe at menn hater det.

Skrevet

Ja, liker det, viser interesse og gjør ting mye lettere. Vet at som mann så må man hele tiden være den som driver ting fremover...først invitere på date, så må man eskalere, så må man ta første kyss, så må man på en kalibrert måte få til nye dates, og være enda mer kalibrert for å legge opp til sex. Ingen av disse stegene skjer av seg selv, og jeg forventer aldri initiativ fra damen på noe tidspunkt i den begynnende kurtise-fasen. Hvis man gjør det så kan man sitte 3 timer i "koselig" samtale på en kafè uten noe som helst berøring, og uten noe kyss. Dette har jeg lært på den harde måten!  Etter jeg "forstod" kunsten å være frempå, og å hele tiden drive ting i riktig retning så har dating-livet mitt blitt hundre ganger bedre. Og det beste er at damene respekterer meg for å være en mann som tar kontroll. Hvis jeg prøver på et kyss og det ikke går så plager det meg ikke et sekund, og når damene ser det så er det alltid god stemning, også blir kysset gjengjeldt ved neste forsøk!

Så på spørsmålet om initiativ så har jeg forsont meg med at det er 100% min jobb i kurtise-fasen, men når vi blir mer etablererte, og det er klart at begge liker hverandre, og vi har et slags forhold så er det veldig fint at hun også viser videre interesse ved å foreslå aktiviteter og treff., og da også er komfortabel nok til å initiere sex.

Skrevet

På nett vil alltid alle svare høylytt "ja". Menn skulle jo ønske at dette skjedde oftere, og vil oppmuntre til det. 

Det er som regel en grunn at kvinner avventer initiativ fra mannens side. Rett og slett for å sile ut til en viss grad. Grunnet kjønnsdynamikken, og menns lave standarder for sexpartnere, er sjansene for at en kvinne blir avslått ved initiativ veldig lav. Er en jente såpass keen at hun regelmessig tar kontakt så er som regel sex i kortene, og det er idiotisk å da si nei - ergo får du som regel ja, uavhengig av om han vil ha et forhold med deg eller ei. 

Anonymkode: dc561...193

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På nett vil alltid alle svare høylytt "ja". Menn skulle jo ønske at dette skjedde oftere, og vil oppmuntre til det. 

Det er som regel en grunn at kvinner avventer initiativ fra mannens side. Rett og slett for å sile ut til en viss grad. Grunnet kjønnsdynamikken, og menns lave standarder for sexpartnere, er sjansene for at en kvinne blir avslått ved initiativ veldig lav. Er en jente såpass keen at hun regelmessig tar kontakt så er som regel sex i kortene, og det er idiotisk å da si nei - ergo får du som regel ja, uavhengig av om han vil ha et forhold med deg eller ei. 

Anonymkode: dc561...193

Dette er helt riktig.

Skrevet (endret)

Nei liker det absolutt ikke. Får meg til å føle meg mindre maskulin.

Endret av hocane
Skrevet
11 minutter siden, hocane skrev:

Nei liker det absolutt ikke. Får meg til å føle meg mindre maskulin.

Overrasket over at det svaret ikke kom før..alltid følt at man raser rett ned i needy-boksen hvis man tar initiativ. 

Anonymkode: cb1ec...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...