Gå til innhold

Hva skjer om jeg slutter med p piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hva som skjer om jeg går på p piller og slutter med å gå på det om jeg ikke har hatt sex på lenge OG slutter med å ha sex? Kan jeg bli gravid selvom jeg ikke har sex etter at jeg har slutta på å piller og ha sex?
Hva skjer om jeg har sex igjen etter noen mnd og starter med p piller igjen? 

Nysgjerrig!! 

Anonymkode: ae0a0...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke gravid om du ikke har sex. Uansett om du går på p-piller eller ikke. Om du begynner på p-piller igjen så leser du pakningsvedlegget. Der står det hvor lang tid det tar før du er beskyttet.

Anonymkode: 7b5ea...934

Skrevet

Da jeg kuttet ut p piller opplevde jeg at det tok ett og et halvt år før mensen ble stabil og vanlig igjen. Ellers husker jeg ikke noen andre spesielle reaksjoner. Slutta på dagen og avslutta ikke pakken.

Hvis du ikke har sex blir du ikke gravid. Så enkelt. Og om dy vurderer sex uten ppiller eller p sprøyte bør du bruke kondom.

Anonymkode: 69438...e8b

Skrevet

Noen som vet hvor lenge jeg må gå på p piller etter at jeg har hatt sex og ikke skal ha mer sex på lenge? Kjæresten min er i militæret så vi møtes sjeldent *trist* 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor lenge jeg må gå på p piller etter at jeg har hatt sex og ikke skal ha mer sex på lenge? Kjæresten min er i militæret så vi møtes sjeldent *trist* 

Sædcellene kan leve i omtrent tre til fem dager, så venter du en ukes tid er du helt sikker. Husk at det ikke er lurt å slutte og begynne på p-piller i særlig grad, da dette kan øke faren for blodpropp. Derfor bør du enten gå på p-pillene hele tiden, eller ikke gå på dem og bruke kondom om du har sex. 

Skrevet

Dersom du kun er sporadisk seksuelt aktiv ville jeg valgt et annet prevensjonsalternativ.

Dvs. enten noe du ikke trenger tenke på, som spiral, eller kondom når dere har sex. 

Å gå av og på piller er ikke en god ide. 

Anonymkode: 27672...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...