duja Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Jeg er jo medlem i forskjellige mammagrupper på fb. Der komme bildene av pakkekalenderene som perler på ei snor. Mine tre får ikke pakkekaldender (ikke i år heller), dette er fordi jeg mener det blir alt for mye. Ungene har alt de trenger, og på juleaften er det et hav av pakker. Det virker som mine barn er de eneste som må ta til takke med en "ussel" sjokoladekaleder? Jeg vet jo at det ikke er virkeligheten. I år har barna blitt så store, at jeg vil tippe de kommer hjem i morgen og etterlyser pakkekalender...
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Og så har du hun lykkenermange-bloggeren. 5 barn fra 0-5 år og selvfølgelig skal alle barna få en pakke hver, hver dag. Mine 3 barn får ikke noe annet enn sjokoladekalender. Selv om de er i den rette alderen til å ønske seg pakkekalender. De har alt de trenger, og jeg er ikke interessert i å gi dem gaver som bare ligger og flyter i hele desember. Hvis de skal ha pakkekalender så må de nok finne seg i å dele på en kalender. Anonymkode: 663da...47d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Min på 2,5 år får pakke kalender i år, ikke noe fæncy mest smoothie poser, rosiner osv. Ting han ville fått til vanlig mao. Det må ikke vær leker og dyre ting hver dag selv om det er pakket inn. Anonymkode: f0288...c0d 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 Mine får "pakkekalender", men innholdet består stort sett av sjokolade, med to små gaver på hver. Anonymkode: f5430...542
Gjest blåbærpike Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 Jeg lager kalender til døtrene mine. Sånn ca 1/3 av innholdet er pakker med ting de ville fått likevel, 1/3 inneholder aktiviteter vi skal gjøre sammen og 1/3 inneholder ting de må gjøre for å glede andre
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 Min 3 åring får pakkekalender fordi jeg syntes det er så stas. Truser, sokker, votter, litt klistremerker og julekule til treet, litt sjokolade og et par leker. Nesten bare ting hun trenger, eller hadde fått uansett. Anonymkode: dc910...df0 2
minister-mio Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 18 minutter siden, blåbærpike skrev: Jeg lager kalender til døtrene mine. Sånn ca 1/3 av innholdet er pakker med ting de ville fått likevel, 1/3 inneholder aktiviteter vi skal gjøre sammen og 1/3 inneholder ting de må gjøre for å glede andre for en fantastisk idé 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #8 Skrevet 1. desember 2016 Mine får pakkekalender av den enkle grunn at vi har veldig liten familie. Så der andre barn får mengder og det bugner over under juletreet, ligger det kanskje et par pakker under juletreet til ungene. Derfor "sper" jeg på med pakke-kalender. Ungene er storfornøyde, men såklart størsten kjenner litt på "antalls-presset", der "Brage" har fått 60 pakker og "Harald" har fått 75 pakker under treet, så kan min gutt plusse på pakkekalenderen og si han har fått 29 pakker. Er det rett? Sikkert ikke. Men sånn er det dessverre. Anonymkode: 45767...382 1
Angelheart2 Skrevet 1. desember 2016 #9 Skrevet 1. desember 2016 Jeg har i utgangspunktet vært i mot pakkekalendere. Mest fordi det som oftest bare er en hel masse ræl som blir liggende rundt etterpå. Ser flere skriver at de legger i ting som ungene skulle fått uansett, som sokker, tannbørste og lignende. men det må da uansett bli veldig dyrt med en slik nødvendig ting hver dag? En vanlig måned får man jo ikke 4 sokkepar, 3 truser og masse nye tannbørster? Men vi har laget vår egen versjon av pakkekalender som våre unger er veldig glade for. Vi kjøper ett legosett til dem hver og deler opp i 23 pakker (den 24. får de alltid julehefter i kalenderen uansett). Da ligger det en del av bruksanvisningen pluss brikkene som tilhører den delen. På den måten bygger de litt Lego hver dag og står igjen med en stor ting til jul. Jeg bruker helt vanlige "hundebæsjeposer" som jeg knytter rødt bånd rundt og skriver tallet på båndet med svart tusj. Båndene brukes om igjen hvert år. Jeg har inntrykk av at for flere av disse som på død og liv skal lage overpyntede, fancy pakkekalendere gjør dette mer for sin egen del enn for ungene. Det er jo ikke måte på hvor forseggjorte kalenderne skal være nå, om vi ser på de som florerer på Insta og Face for tiden. Setter virkelig ungene så pris på at alle kalendergavene er pakket inn i dyrt "vintagepapir" med en liten grankvist og sølvkule på toppen? 1
Wit Skrevet 1. desember 2016 #10 Skrevet 1. desember 2016 Min datter får pakkekalender hvert år (hun er 13 nå). Og det er kjempestas. Er ikke nødvendigvis de dyre tingene, og mye er helt vanlige ting som fine sokker, hårbørste, strikker osv. Er selvsagt mer utfordrende når hun blir eldre, men samtidig er det egentlig gleden med å åpne en liten pakke som er viktigst. Hun forteller om andre venner som har pakkekalendere til flere tusen kroner, men det har altså ikke hun 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #11 Skrevet 1. desember 2016 Det finnes sikkert tusenvis av måter å ha en pakkekalender på, både innhold og utseende. De som lager mye ut av det gjør det nok helt sikkert fordi de har lyst, ikke fordi barnet på to år (feks) ber om det. Og det tenker jeg er helt greit! Vi har alle våre grunner til at vi velger det vi gjør, både type pakkekalender og om det blir noe pakkekalender i det hele tatt. Tenker alle får velge det som passer for seg og sine, og så får vi alle vise respekt for de ulike valgene. Her er det pakkekalender fordi jeg har lyst, må ikke. Men av samme grunn som en over her skriver, under juletreet her ligger det på ingen måte en haug med pakker. Derfor synes jeg det er hyggelig å supplere med pakkekalender. Anonymkode: 0bd9a...17a 3
skruf Skrevet 1. desember 2016 #12 Skrevet 1. desember 2016 (endret) Mine har alltid fått pakkekalender. Noe jeg selv også fikk da jeg var barn. Det er ikke de store og dyre gavene de får akkurat, men ei blanding av ting de uansett vil ha bruk for og trenger og litt snop. Idag fikk de f.eks den minste melkesjokoladen. I morgen er det hårstrikk. Andre ting som er pakket inn er sminkefjernepads, sokker, truser, mini-tørrshampo (tenåringsjenter), sjokolade, klubbe, mini-duftlys, lipsyl, juleøredobber (var tre i en pakke på Glitter, så da blir det tre pakker), fliseklemmer, mini-hårspray.. Kalenderen de har er det moren min som har brodert. Veldig koselig. Edit; Ikke har jeg pakket inn pakkene så veldig fancy akkurat. Jeg har brukt gråpapir, teip og hyssing. Endret 1. desember 2016 av skruf 1
Gjest chiki Skrevet 1. desember 2016 #13 Skrevet 1. desember 2016 Mine på 2,5 år og 6 år har pakkekalender. De får annenhver dag, men noen dager får begge. Feks i dag fikk de ett sett til å lage "sprelle nisse"til den nette sum av 8kr stykk fra søsteene grene
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #14 Skrevet 1. desember 2016 Jeg har laget karameller, bounty sjokolade, og diverse annet smågodt til jul allerede. Pakker det inn i matpapir og hyssing og legger en blanding av 24 stk oppi et norgesglass. Funker fint Anonymkode: 213f1...ebb 1
Mammabamma Skrevet 1. desember 2016 #15 Skrevet 1. desember 2016 Vi bruker legooppdelinga som pakkekalender og den er populær. De får ikke like så da er det trippel spenning rundt hva det er de bygger. Tror den spenninga er mer stas enn selve legobygginga. Jeg bruker å ha det i bakhodet at det ikke skal være lett å gjette hva det blir når jeg kjøper inn. Jeg er rimelig ør i hodet når jeg er ferdig med kalendrene for det blir 24 x 3 poser med oppdelt lego som jeg må holde styr på og pakke inn for roter jeg så blir det ikke like gøy å pakke ut for å bygge.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #16 Skrevet 1. desember 2016 Jeg liker ikke slike pakkekalendere med masse pakker, og har aldri gjort det. Jeg husker på barneskolen at det var noen som fikk slike, men jeg forsto ikke helt hva som var så spesielt med å få truser og hårstrikk i kalenderen. Jeg fikk slikt når jeg trengte det jeg, så det var da ikke noe spesielt Min kalender var mye finere, for jeg fikk tvistNoen ganger fikk jeg et legosett fordelt på 24 pakker, og da fikk jeg faktisk et helt lite legosett i løpet av desember, og ikke bare masse ting jeg uansett ville fått! Når jeg får barn kommer jeg til å forsøke å få til det samme, for jeg ser hvor vellykket det har vært. For ikke å snakke om at det sparer meg for mye arbeid. Anonymkode: c6cf1...ebb
Gjest ricecrispies Skrevet 1. desember 2016 #17 Skrevet 1. desember 2016 Jeg klarte bare å lese hundebæsjposer.. sånne sorte?
anniewal Skrevet 1. desember 2016 #18 Skrevet 1. desember 2016 Jeg skjønner at du synes det er litt kvalmt med all denne skrytedelingen på facebook! Jeg har vokst opp med pakkekalender og synes derfor det er kjempekoselig å lage det i stand selv til mitt barn. Meen, jeg har laget den til han, ikke til de noenhundre bekjente jeg har på facebook (eller instagram). Da jeg var barn var jeg forøvrig fryktelig misunnelig på de heldiggrisene som hadde sjokoladekalender! Jeg fikk jo aldri noe godteri i pakkekalenderen min utenom lørdager.
Fluttershy Skrevet 1. desember 2016 #19 Skrevet 1. desember 2016 Jeg skjønner hva du mener, men her har 9 åringen pakkekalender alikevel. Jeg har brukt ca. 250,- på den. Den inneholder vanter, snøkule, sjokolade, såpebobler, blyant med mange farger, viskelær, noe små playmo, strikker, spenner osv. Bare småting med andre ord. Jeg synes det er hyggelig med pakkekalender, men den skal ikke være stor og dyr, de skikkelige gavene skal komme på julaften. 2
Angelheart2 Skrevet 2. desember 2016 #20 Skrevet 2. desember 2016 12 timer siden, ricecrispies skrev: Jeg klarte bare å lese hundebæsjposer.. sånne sorte? Jepp, sorte bæsjeposer med rødt bånd rundt. Og sånn i tilfelle noen lurer.... posene er ubrukte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå