Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest xx girl xx
Skrevet
18 minutter siden, vintage skrev:

Jeg begynner å føle at det å kritisere frua nesten blir å sparke noen som ligger nede. Hun virker egentlig helt kjørt for tiden.

Egentlig også litt leit å se at det gir henne så lite betalt i kroner å eksponere seg så voldsomt som hun gjør.

Enig i det første. 

Ang. hva hun tjener, så er jo det etter fratrekk osv. Så det er ikke så dårlig betalt. Spesielt ikke med tanke på antall arbeidstimer. 

Skrevet

Jeg likte denne bloggen før, men nå synes jeg den er useriøs. Hu respekterer ikke leserne sine, blogger da hun føler for det( altså det er jobben hennes?!?) , er frekk og tåler ikke kritikk.. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
1 time siden, vintage skrev:

Jeg begynner å føle at det å kritisere frua nesten blir å sparke noen som ligger nede. Hun virker egentlig helt kjørt for tiden.

Egentlig også litt leit å se at det gir henne så lite betalt i kroner å eksponere seg så voldsomt som hun gjør.

Tror egentlig at hun gir litt f i at bloggen taper seg, babydrømmen overskygger alt annet nå. Tror hun har vanskelig for å glede seg over noe som helst akkurat nå, og at livet står på vent. Ærlig sak det, men tror mesteparten av leserne hennes er der inne for å få noe nytt om prosessen. Det er ihvertfall jeg. Så når jeg bare får halvsure innlegg og mye reklame føler jeg meg litt snytt. Vet vi ikke har noe som helst krav på å få vite, men uten noe om forsøkene synes jeg det er tynn suppe der inne dessverre. Tror også de er godt i gang med nytt forsøk, men at de velger å ikke dele nå.

Endret av AnonymNN
  • Liker 18
Skrevet

Jeg liker pilotfrue veldig godt, men det irriterer meg når lesere kommer med gode tips om diverse, og hun velger å ikke engang prøve de tipsene. Bare feier de bort og "jeg tror ikke på sånn".

Når vi var prøvere så var jeg villig til å prøve ALT for å oppnå babydrømmen. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Bambi1995 skrev:

Jeg liker pilotfrue veldig godt, men det irriterer meg når lesere kommer med gode tips om diverse, og hun velger å ikke engang prøve de tipsene. Bare feier de bort og "jeg tror ikke på sånn".

Når vi var prøvere så var jeg villig til å prøve ALT for å oppnå babydrømmen. 

Det aller, aller meste av det de anbefaler er jo kvakksalveri det er null vits i å prøve. I verste fall kan det skade ("urtemedisin" er ikke nødvendigvis ufarlig selv om det er åh, så naturlig). Jeg synes det er helt topp at hun holder seg til anbefalingene fra klinikken sin.

• Liker 32
Skrevet
16 minutter siden, miore skrev:

Det aller, aller meste av det de anbefaler er jo kvakksalveri det er null vits i å prøve. I verste fall kan det skade ("urtemedisin" er ikke nødvendigvis ufarlig selv om det er åh, så naturlig). Jeg synes det er helt topp at hun holder seg til anbefalingene fra klinikken sin.

Nå snakker ikke jeg om urtemedisin da, men ting som faktisk fagfolk også sier kan funke. Som feks solvipect hostesaft og grapefruktjuice.

Vi prøvde i mange mnd, samme mnd jeg prøvde dette så satt ungen gitt. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Bambi1995 skrev:

Nå snakker ikke jeg om urtemedisin da, men ting som faktisk fagfolk også sier kan funke. Som feks solvipect hostesaft og grapefruktjuice.

Vi prøvde i mange mnd, samme mnd jeg prøvde dette så satt ungen gitt. 

Vis meg den personen med faktisk spesialisert fagkunnskap om infertilitet som anbefaler hostesaft og grapefruktjuice, jeg venter i åndeløs spenning :) Det du har opplevd kalles tilfeldigheter og confirmation bias.

• Liker 49
Skrevet
9 minutter siden, miore skrev:

Vis meg den personen med faktisk spesialisert fagkunnskap om infertilitet som anbefaler hostesaft og grapefruktjuice, jeg venter i åndeløs spenning :) Det du har opplevd kalles tilfeldigheter og confirmation bias.

Tro hva du vil du. Du klarer vittig å google selv? Jeg trenger da ikke bevise noe for deg, haha. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Tro hva du vil du. Du klarer vittig å google selv? Jeg trenger da ikke bevise noe for deg, haha. 

Jeg klarer å google selv ja, og jeg mener selv jeg har en viss sans for kildekritikk, noe mange (kremt) ser ut til å mangle. Jeg tror på peer reviewed vitenskaplige studier og gynekologer med spesialisering innenfor infertilitet, ikke tvilsomme tips på anonyme nettfora og uttalelser fra spekulative "fagfolk" ala jordmor Siri. Siden du kommer med bombastiske påstander om hva som fungerer, og attpåtil påstår at det kommer fra fagfolk, tenkte jeg kanskje du hadde kilder eller dokumentasjon til å backe det opp - men tydeligvis ikke :) 

Endret av miore
  • Liker 38
Skrevet
Akkurat nå, miore skrev:

Jeg klarer å google selv ja, og jeg mener selv jeg har en viss sans for kildekritikk, noe mange (kremt) ser ut til å mangle. Jeg tror på peer reviewed vitenskaplige studier og gynekologer med spesialisering innenfor infertilitet, ikke tvilsomme tips på anonyme nettfora og uttalelser fra spekulative "fagfolk" ala jordmor Siri. Siden du kommer med bombastiske påstander om hva som fungerer tenkte jeg kanskje du hadde kilder eller dokumentasjon til å backe det opp - men tydeligvis ikke :) 

Jeg har desverre(for deg) fått dette fra sikre kilder, både fra nett og fra leger som hjalp oss. Som jeg sier, du bør da klare finne det selv, men siden du ikke gidder, så bryr det deg tydeligvis ikke heller. Så hvorfor skal jeg gidde å finne det til deg da? 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, miore skrev:

Jeg klarer å google selv ja, og jeg mener selv jeg har en viss sans for kildekritikk, noe mange (kremt) ser ut til å mangle. Jeg tror på peer reviewed vitenskaplige studier og gynekologer med spesialisering innenfor infertilitet, ikke tvilsomme tips på anonyme nettfora og uttalelser fra spekulative "fagfolk" ala jordmor Siri. Siden du kommer med bombastiske påstander om hva som fungerer, og attpåtil påstår at det kommer fra fagfolk, tenkte jeg kanskje du hadde kilder eller dokumentasjon til å backe det opp - men tydeligvis ikke :) 

Amen! Er forsker selv, og får litt vondt når folk ikke evner å tenke tilfeldigheter, korrelasjon og kausalitet .

• Liker 27
Skrevet
17 minutter siden, Rubella skrev:

Amen! Er forsker selv, og får litt vondt når folk ikke evner å tenke tilfeldigheter, korrelasjon og kausalitet .

Det er nesten smertefullt å se hvordan mange ikke evner å se forskjellen på korrelasjon og kausalitet 😫

• Liker 19
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Jeg har desverre(for deg) fått dette fra sikre kilder, både fra nett og fra leger som hjalp oss. Som jeg sier, du bør da klare finne det selv, men siden du ikke gidder, så bryr det deg tydeligvis ikke heller. Så hvorfor skal jeg gidde å finne det til deg da? 

Jeg trenger ikke hjelp fra deg, jeg har nemlig fått den hjelpen jeg har trengt fra gynekologer med spesialisering innen infertilitet. Det at du ikke kan si annet om kildene dine enn at de er «sikre» gjør ikke at jeg får spesielt høyere tanker om troverdigheten. 

Endret av miore
  • Liker 26
Skrevet (endret)
1 time siden, Rubella skrev:

Wow, du kjenner helt sikkert meg og vet helt sikkert hva jeg evner og ikke. Jeg ler. Var sikkert helt tilfeldig at det skjedde 2 ganger for oss. :P 

Endret av Bambi1995
Skrevet

Håper vi kan spore debatten tilbake på bloggen igjen.

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, miore skrev:

Vel, når mange fagfolk har trøbbel med å analysere data rett, så våger jeg ikke å sette på folk som ikke har forskerutdanning for at de ikke ser forskjellen på korrelasjon og kausalitet. Det her med å forstå R på rett vis, tar årevis med trening.

Skrevet
2 timer siden, Bambi1995 skrev:

Wow, du kjenner helt sikkert meg og vet helt sikkert hva jeg evner og ikke. Jeg ler. Var sikkert helt tilfeldig at det skjedde 2 ganger for oss. :P 

Jeg siterte @miore, ikke deg. Vet ingenting om deg - fullt mulig du blir superfertil av Solvipect hostesaft og grapefruktjuice.

Jeg har ikke lest meg opp på temaet da jeg ikke prøver å bli gravid selv, men etter et kjapt googlesøk fant jeg dette: 

http://www.farmatid.no/artikler/slimhinneavsvellende-midler-fertilitet

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymNN said:

Håper vi kan spore debatten tilbake på bloggen igjen.

Evt. bunad og hundebur. 

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Speedmaster skrev:

Evt. bunad og hundebur. 

Kanskje vi skulle dratt frem den gode, gamle vaskehjelpsagaen :ler: 

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, Speedmaster skrev:

Evt. bunad og hundebur. 

Hehe :fnise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...