Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Stinkerbell skrev:

Jeg tviler på at det utstyret der er godkjent som tilstrekkelig sikring her, fordi festeanordningene er i plast. De skal være i metall. Jeg leste det på nett, men nå finner jeg det ikke igjen.

Selv en liten hund på 2 kg vil få vekt tilsvarende 80 kg ved kollisjon ved 50 km/t. Da sier det seg vel selv at de plastklipsene som ser mindre solide ut enn brystklipsen på dagstursekk vil ryke. Man unngår at hundene løper fritt rundt i bilen, men de vil suse inn i setet foran og få en rask død.

• Liker 9
Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle om det er godkjent eller ikke hvis hundene blir skadet/dør? Det er jo faktisk det som betyr noe, spør du meg. 

• Liker 9
Skrevet

Vi får håpe frua blir gravid snart, så dere får andre ting å henge dere opp i. Dere trenger variasjon i irritasjonsmomenter for å holde det gående over tid, vet dere 😁

• Liker 17
Skrevet
3 minutes ago, vintage said:

Vi får håpe frua blir gravid snart, så dere får andre ting å henge dere opp i. Dere trenger variasjon i irritasjonsmomenter for å holde det gående over tid, vet dere 😁

Rapportert. 

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, Speedmaster skrev:

Rapportert. 

Fordi?

• Liker 11
Skrevet
31 minutter siden, vintage skrev:

Argumenter for påstanden.

Skrevet
1 hour ago, vintage said:

Fordi?

Formelt fordi du driver persondebatt.

Reellt fordi du stormer inn her med besserwisser-attitude og tror du er smart og unik, uten å være klar over at tusen andre har gjort det før deg, og at det var like platt da. 

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, Speedmaster skrev:

Formelt fordi du driver persondebatt.

Reellt fordi du stormer inn her med besserwisser-attitude og tror du er smart og unik, uten å være klar over at tusen andre har gjort det før deg, og at det var like platt da. 

Haha, akkurat når det gjelder besserwisser-attitude blir jeg slått grundig, ser jeg 😂

- og formelt var det ikke noe personangrep. 

• Liker 14
Skrevet

Synes det er urovekkende at flere her i denne tråden kan forsvare disse tøykurvene hundene sitter i, og påstå det er godkjent sikring. Håper dette er folk som aldri skaffer seg dyr selv. Det burde også være straffbart å utsette levende vesen for slike anordninger. 

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, gjest91 skrev:

Synes det er urovekkende at flere her i denne tråden kan forsvare disse tøykurvene hundene sitter i, og påstå det er godkjent sikring. Håper dette er folk som aldri skaffer seg dyr selv. Det burde også være straffbart å utsette levende vesen for slike anordninger. 

De skal være festa med godkjent sele i feste til sikkerhetsselen på bilen. Noe annet er ikke godkjent nei. Jeg har ikke forsvart noe annet, har ikke sett hva hun bruker. Festet i nakkestøtte høres jo helt sykt ut.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Linket denne til henne nå. Får håpe hun tar til vett og invisterer i ett skikkelig hundebur, de har trossalt stor nok bil til det. Hvis ikke er hun bare egoistisk og utrolig ignorant. 

Skremmende at hun tipser om dette på bloggen slik at flere uvitende kan kjøre rundt og tro at de har bikkja si bra sikret, uten å måtte "pine" den i bur. Falsk trygghet er billig og derfor også tiltrekkende..

Endret av Gia_
Skrevet
1 time siden, Gia_ skrev:

Linket denne til henne nå. Får håpe hun tar til vett og invisterer i ett skikkelig hundebur, de har trossalt stor nok bil til det. Hvis ikke er hun bare egoistisk og utrolig ignorant. 

Skremmende at hun tipser om dette på bloggen slik at flere uvitende kan kjøre rundt og tro at de har bikkja si bra sikret, uten å måtte "pine" den i bur. Falsk trygghet er billig dermed også ofte tiltrekkende..

Fikk du svar fra henne? Hvis ikke hun svarer deg på denne, har hun bevist hvem hun er for min del. Det går bare ikke an å overse den typen info, med mindre hun faktisk bare gir faen fordi fashion er det eneste som betyr noe for henne. 

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, gjest91 skrev:

Fikk du svar fra henne? Hvis ikke hun svarer deg på denne, har hun bevist hvem hun er for min del. Det går bare ikke an å overse den typen info, med mindre hun faktisk bare gir faen fordi fashion er det eneste som betyr noe for henne. 

Skrev til henne rett før jeg skrev det her så ingen svar enda nei :)  

Helt enig.. Håper hun er smart nok til å bytte ut kinavrælet, legge ut videoen på bloggen og beklage for feilaktig info om forsvarlig sikring av hund i bil. Står hun fortsatt fast på sitt (dersom hun tar seg tida til å se videoen) må jeg desverre si at hun er stokk dum. 

Skrevet
3 timer siden, Gia_ skrev:

Skremmende at hun tipser om dette på bloggen slik at flere uvitende kan kjøre rundt og tro at de har bikkja si bra sikret, uten å måtte "pine" den i bur. Falsk trygghet er billig og derfor også tiltrekkende..

Skremmende og sykt.

Annonse
Skrevet
4 timer siden, Gia_ skrev:

Skrev til henne rett før jeg skrev det her så ingen svar enda nei :)  

Helt enig.. Håper hun er smart nok til å bytte ut kinavrælet, legge ut videoen på bloggen og beklage for feilaktig info om forsvarlig sikring av hund i bil. Står hun fortsatt fast på sitt (dersom hun tar seg tida til å se videoen) må jeg desverre si at hun er stokk dum. 

Det viktigste er jo at det ser bra ut da😉

• Liker 7
Skrevet

Får hun ikke i hundebur så er hun en useriøs hundeeeier, rett og slett. 

Skrevet
4 timer siden, Nussepus skrev:

Det viktigste er jo at det ser bra ut da😉

Skremmende. Hundene er jo babyene dems og hun mener bastant det er god nok sikring av hundene. Alle har jo hunder i bur når de har hunder med seg i bilen. Hvorfor det er så fælt å ha hundene i bur er en gåte for meg.

• Liker 5
Skrevet
På 7.10.2017 den 1.22, vintage skrev:

Dere driver og maser om de bikkjene enda? Det må være svært lite å «ta» henne for når innlegg etter innlegg handler om hundene, som faktisk ER sikret. 

Finn noe annet da, sånn at denne tråden kan utvikle seg litt og bli interessant igjen. 😁

Mener du at hunden er sikret ved den kurven? 

Det er farlig både for dem selv og for hunden. 

Skrevet
På 7.10.2017 den 1.22, vintage skrev:

Dere driver og maser om de bikkjene enda? Det må være svært lite å «ta» henne for når innlegg etter innlegg handler om hundene, som faktisk ER sikret. 

Finn noe annet da, sånn at denne tråden kan utvikle seg litt og bli interessant igjen. 😁

På 7.10.2017 den 12.53, adiaz skrev:

Det må du gjerne legge ut dokumentasjon på, siden statens vegvesen sier at du skal sikre med bur eller egnet sele.

De er sikret.

På 7.10.2017 den 12.59, arnoyb skrev:

Helt rett.

Å de fleste hunde forsikringer sier at så lenge du bruker seler med metallspenner ikke plast, så er det helt innafor.

21 timer siden, Onbothsides skrev:

Jamen hallo! Hundene er sikret med egnet sele, i henhold til Statens Vegvesens anbefalinger. 

Og enda klarer dere å skrive sidevis om at det ikke er bra nok, oppsøk hjelp. 

Dere presterer å bli irriterte på Pilotfruens vegne, fordi vi fortsatt "maser" om dette, og påstår at hundene er sikret. Dere har kanskje forstått nå, etter det som er lagt frem her, at hundene slett ikke er sikret? Og at Pilotfruen promoterer et produkt på feil premisser? Som blogger har man et stort ansvar, og dette er feilinformasjon. Det er helt utrolig at hun tør! Håper hun tar til vett og fjerner blogginnlegget etter å ha sett hva bruk av disse "sikkerhetsproduktente" kan føre til.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...