Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så respektløst med all den snikfilmingen av arbeidere på tomta, håndverkere, renholder, poolguyen (tidligere) og gartneren…. De filmer folk i arbeid og legger det ut på plattformen sin. Lurer på om de har spurt dem om det er greit? Tviler! De filmer dem når de ikke ser…. Det er så stygt å holde på sånn! Ekle folk! 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Horisonten skrev (41 minutter siden):

Sånn blir det når de går med utesko inne hele tiden. Har aldri sett de vedlikeholde utemøblene heller. Fruen er kjent for å være uhygienisk. Spiser av nytt kjøkkenservice uten å vaske det, sengetøy og klær osv. Sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr er anbefalt å vaske før bruk mtp kjemikalier. Klær kan jeg delvis forstå, men sengetøy lukter jo vondt fra butikken. Hun skjønner ikke at kjemikaler trenger igjennom huden og er hormonforstyrrende, kreftfremkallende og påvirker helsen generelt. 

Jeg mente utemøblene, ser ut som de er 10 år gamle! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Bellabellee skrev (På 16.2.2026 den 18.06):

Jeg mente utemøblene, ser ut som de er 10 år gamle! 

Ser ikke ut til at de tar vare på noe som helst.  Bare å kjøpe nytt.

Nå er fruen kommet seg i "jobb" på solsengen igjen. 

Screenshot_20260218_171902_Snapchat.jpg

Endret av Maia3
  • Nyttig 2
Skrevet
Maia3 skrev (2 timer siden):

Ser ikke ut til at de tar vare på noe som helst.  Bare å kjøpe nytt.

Nå er fruen kommet seg i "jobb" på solsengen igjen. 

Screenshot_20260218_171902_Snapchat.jpg

Jada, nå er det endelig tid for filme mest mulig i bikini igjen. Så kleint å filme seg selv slik. «Liksom rette på BH-en og rumpa litt ekstra opp i været»… Hun snakker om at hun har fått synlige resultater av trening. Hvor da? Spiser godt og lever et latmannsliv si! Ser det på armer, lår og mage! 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det beste er rette på BH! 🤣 🤣🤣  Hjelpes meg!! 🤣

Og hjemme med to barn som har vinterferie?! Trenger ikke de litt ekstra mammatid? 🤦‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
maryJane4 skrev (28 minutter siden):

Og hjemme med to barn som har vinterferie?! Trenger ikke de litt ekstra mammatid? 🤦‍♀️

Vinterferie: ta med barna ned til promenaden og lekeplassen… Noe foreldre gjør til vanlig. Hun er vel så lite vant til å aktivisere barna sine, så når hun først går ut med dem, da føles det stort. Syns hun er mye på terrassen, soler seg eller sitter alene mens barna er inne. De er jo ikke så gamle. 5 og 7… 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
maryJane4 skrev (39 minutter siden):

Ekstra mammatid? Har de mammatid i det hele tatt? Nei der i huset ser det ut til å bli kjøpt alt mulig så guttene er aktivisert alene dessverre 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Skrevet
Maia3 skrev (3 timer siden):

Ekstra mammatid? Har de mammatid i det hele tatt? Nei der i huset ser det ut til å bli kjøpt alt mulig så guttene er aktivisert alene dessverre 

Kommentaren min ble fjernet, dessverre! Enig! Bare vent til piloten kommer hjem, da overlater hun alt av ansvaret for barna til han. Da skal mor ha fri etter å ha vært alene med barna i noen dager. Sånn er det alltid. «Klapp på skulderen»

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor de har valgt å ha barna i norsk skole? De hadde en gyllen mulighet til å få barna integrert i en annen kultur med sjansen til å lære et nytt språk.. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Queen19 skrev (1 minutt siden):

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor de har valgt å ha barna i norsk skole? De hadde en gyllen mulighet til å få barna integrert i en annen kultur med sjansen til å lære et nytt språk.. 

De gidder jo ikke å lære seg spansk selv, så hva med f.eks leksehjelp til han som går på skolen da?  Ikke for det, det kan vel leies inn det også, som alt annet de leier inn. Langt bak mål hele greia 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Skulle kanskje kjøpt vedlikeholdsfri møbler, slipper hun å gjøre noe! 🙈

Jeg så snappen der hun svarte en følger om hvorfor de ikke reiser til Norge i vinterferien. Hun sendte screen av yr eller noe, med været fra Oslo og været fra Spania og teksten «derfor» 

Hun sa og i en annen snap at hun aldri kommer til å oppsøke vinteren igjen frivillig!

IMG_2098.jpeg

Endret av Bellabellee
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Queen19 skrev (12 timer siden):

Til dems forsvar så er spanske skoler utrolig annerledes enn norske, og de er så strenge der at halvparten hadde vært nok. Jeg ville aldri ha sendt barna mine inn i en sånn skolekultur, hvor alt handler om prestasjon fra ung alder og alvor fremfor lek og moro.

• Liker 1
Skrevet
plomman skrev (3 minutter siden):

Til dems forsvar så er spanske skoler utrolig annerledes enn norske, og de er så strenge der at halvparten hadde vært nok. Jeg ville aldri ha sendt barna mine inn i en sånn skolekultur, hvor alt handler om prestasjon fra ung alder og alvor fremfor lek og moro.

Jeg ser ikke poenget med å flytte til et annet land, om man ikke tenker å integrere seg som en del av det samfunnet og den kulturen. Som jeg har sagt tidligere, Julianne er en blodharry og permanent turist, og hun frarøver barna en unik mulighet som mest sannsynlig ville vært en stor berikelse for dem i fremtiden. Jeg har selv venner som vokste opp i den spanske skolen, det gikk veldig fint med dem og de fikk med seg et tredje språk på kjøpet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bellabellee skrev (1 time siden):

Skulle kanskje kjøpt vedlikeholdsfri møbler, slipper hun å gjøre noe! 🙈

Jeg så snappen der hun svarte en følger om hvorfor de ikke reiser til Norge i vinterferien. Hun sendte screen av yr eller noe, med været fra Oslo og været fra Spania og teksten «derfor» 

Hun sa og i en annen snap at hun aldri kommer til å oppsøke vinteren igjen frivillig!

IMG_2098.jpeg

Jeg syns det er veldig spesielt å være norsk og mislike alt som har med Norge å gjøre. Hun er oppvokst med norske verdier, norsk klima, og vært på fjellet mange ganger. Ulrik er fra Vestlandet og er vant med kald vinter. Mener ikke at de skal elske vinter, snø og kulde, men å snakke ned hjemlandet sitt så mye som de gjør, er helt uforståelig! Da de flyttet til Spania sa de nærmest bokstavelig; «stakkars dere som bor i Norge. Alle misunner oss for at vi er så tøffe som tok valget og flyttet til Spania». De har den holdningen der de tror at alle i Norge er så ulykkelig pga været. Hadde folk villet flytte, så hadde de gjort det. Nordmenn har det bra i hjemlandet sitt. Spania har et godt klima og derfor reiser vi dit. Å bo der tror jeg neppe er så problemfritt og perfekt som de skal ha det til. De er så opptatt av fasade, så det er svært lite av det negative de legger ut. Husokkupanter er vanlig der. Det har de aldri nevnt. Søppel som flyter rundt overalt. Hva med oppfølging av helsetjenester og tannhelse til barna? Det er vel slikt de må oppsøke selv. De har forsikring, men de må selv stå for oppfølgingen av egen helse. Her i Norge får barna oppfølging på helsestasjoner til en viss alder, innkalling til årlig tannhelsesjekk osv. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Queen19 skrev (48 minutter siden):

Jeg ser ikke poenget med å flytte til et annet land, om man ikke tenker å integrere seg som en del av det samfunnet og den kulturen. Som jeg har sagt tidligere, Julianne er en blodharry og permanent turist, og hun frarøver barna en unik mulighet som mest sannsynlig ville vært en stor berikelse for dem i fremtiden. Jeg har selv venner som vokste opp i den spanske skolen, det gikk veldig fint med dem og de fikk med seg et tredje språk på kjøpet. 

Målet hennes var nok sol og varme hele året, ingen interesse av annet språk og kultur. Disse markedene hun drar på er kun for content og shopping. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Queen19 skrev (1 time siden):

Det er jo fullt mulig å integrere seg i samfunnet uten å være en del av skolesystemet der nede hvertfall. Finnes jo masse folk som driver med hjemmeskole, nettskole og unschooling der nede også, men de drar på turer, museum, festivaler, handler lokalt osv osv. Det skjønner jeg at Julianne og co ikke gjør, men at det skal stå å falle på om barna går på spansk skole eller ikke blir for tynt etter min mening. 

• Liker 1
Skrevet
plomman skrev (Akkurat nå):

Det er jo fullt mulig å integrere seg i samfunnet uten å være en del av skolesystemet der nede hvertfall. Finnes jo masse folk som driver med hjemmeskole, nettskole og unschooling der nede også, men de drar på turer, museum, festivaler, handler lokalt osv osv. Det skjønner jeg at Julianne og co ikke gjør, men at det skal stå å falle på om barna går på spansk skole eller ikke blir for tynt etter min mening. 

Vi får være enige om å være uenige. En del av integreringen er blant annet å stifte relasjoner med spanjoler, det blir vanskelig for barna når de ikke går på spansk skole. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Queen19 skrev (17 minutter siden):

Vi får være enige om å være uenige. En del av integreringen er blant annet å stifte relasjoner med spanjoler, det blir vanskelig for barna når de ikke går på spansk skole. 

På mange måter enig! Har norsk venninne som bor i spania, hennes barn går på spansk skole og de er mer integrert. Men jeg personlig ville ikke satt mine barn på spansk skole, men da igjen føles det mer som at man bor der bare midlertidig, noen år og skal tilbake til norge.. Som for dems tilfelle blir det litt «feil», for høres ikke ut som de aldri skal tilbake til norge ever igjen! De blir nok å miste mange venner også underveis siden mange flytter tilbake til norge igjen etter 1-2 år, sikkert mye gjennomtrekk på norsk skole der! 🤷‍♀️

Endret av Bellabellee
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessuten skolesystemet der er ikke like bra som her i Norge! Så om barnet trenger mer oppfølging så er det ikke sikkert skolen kan gi det til barnet, da må man tilbake til norge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...