Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Milio skrev:

Det er ingenting annet enn et slag i magen å poengtere for en som sliter med å bli gravid at man har tatt abort i fortiden. Det var rett for henne da. 

Nå sitter vi jo og snakker på et forum og ikke direkte til henne.. og dessuten så nevnte hun d på et blogginnlegg for noen dager siden, at hun aldri ville gjort det igjen- og tenker på det ennå. Men skal ikke snakke noe mer om det. Synes bare d er trist for henne.. men krysser det jeg har for at det ender godt 👍

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Jolanda skrev:

http://www.vg.no/rampelys/graviditet-og-foedsel/pilotfrue-spontanaborterte-igjen-situasjonen-foeles-haaploes/a/24119952/

I denne artikkelen står det: "– Det er mange som mener det er vår jobb som ufrivillige barnløse å «redde» barn som ikke har foreldre som kan ta seg av dem. Enten ved å bli fosterforeldre eller adoptere. Det synes jeg er veldig lite reflektert, sier Julianne."

Det er da ingen som mener det. Det blir foreslått som en måte for de å få oppfylt sitt ønske på.

Jeg ser ikk hva som er så lite reflektert med å adoptere.

Skrevet
10 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg ser ikk hva som er så lite reflektert med å adoptere.

Hun mener nok ikke å si at det er lite reflektert å adoptere, men at det er lite reflektert å mene at det er noe de som barnløse bør føle seg forpliktet til. Det er i ihvertfall slik jeg tolker det.

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, Stinkerbell skrev:

Hun mener nok ikke å si at det er lite reflektert å adoptere, men at det er lite reflektert å mene at det er noe de som barnløse bør føle seg forpliktet til. Det er i ihvertfall slik jeg tolker det.

Jo, men er det noen som mener barnløse er forpliktet til det da? Veldig pretensiøst av Julianne og hevde det. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, O.G. skrev:

Jo, men er det noen som mener barnløse er forpliktet til det da? Veldig pretensiøst av Julianne og hevde det. 

Jeg vet ikke. Det kan jo være at noen har sagt det til dem? Eller skrevet det i kommentarfeltet på bloggen? Jeg vet ikke, for jeg leser ikke bloggen. Det er forresten ikke lenge siden noen skrev i denne tråden at de mente de burde adoptere eller få fosterbarn, siden det er så mange barn i verden som trenger foreldre. Kanskje hun leser her? Jeg vil nesten gå ut ifra at hun gjør det.

Endret av Stinkerbell
Tastfeil
  • Liker 5
Skrevet
42 minutter siden, SpankMe skrev:

Det som slo meg nå var at siden hun tidligere har tatt abort, så vil jo det si at kroppen henne har vært gravid før og også i lengre tid enn det som har vært tilfelle når hun nå har vært prøver. Jeg vet jo ikke, men jeg går utifra at hun var lengre på vei da hun oppdaget den første graviditeten og bestemte seg for å ta abort, enn det hun har vært før hun har mistet det siste året. Hun skal jo til videre utredning, så det blir interessant å se. Ulrik også.

Kanskje det er noe med kombinasjonen av de to som gjør at det ikke lykkes?  

Genetikk og biologi er jo ekstremt kompliserte saker, så det kan jo hende. Jeg er ingen ekspert,da. Dette var bare noen tanker som slo meg. Om noen et bedre, så kjør på.

Ja det har jeg hørt om før også. Ett par som har prøvd å bli gravide, men ikke har lykkes. Så har det blitt slutt, og hatt null problemer med å bli gravide med neste. Så det kan jo hende at de to ikke passer sammen i gener.. Kroppen er rar og vanskelig å forstå seg på

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har hørt folk har sagt dette. Kanskje ikke at de er forpliktet til det, men at det er de som kan redde barn som ikke har det godt.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, tingi85 skrev:

Jeg har hørt folk har sagt dette. Kanskje ikke at de er forpliktet til det, men at det er de som kan redde barn som ikke har det godt.

Ja, ja.

Skrevet
3 timer siden, Suuusa skrev:

Absolutt ikke det jeg mente nei. Synes bare det er trist å tenke på, og det har hun også skrevet selv: hun hadde aldri ikke gjort det igjen:/ men jeg ønsker de all lykke, og håper neste spire sitter!😊

1 time siden, Suuusa skrev:

Nå sitter vi jo og snakker på et forum og ikke direkte til henne.. og dessuten så nevnte hun d på et blogginnlegg for noen dager siden, at hun aldri ville gjort det igjen- og tenker på det ennå. Men skal ikke snakke noe mer om det. Synes bare d er trist for henne.. men krysser det jeg har for at det ender godt 👍

Dette stemmer ikke. Imgur fra forrige ukes spørsmålsrunde:

https://imgur.com/QZlvwFj

Sitat:

Tanken har selvfølgelig slått meg. Men om jeg fikk valget mellom å være alenemamma som 20-åring eller å leve uten biologiske barn sammen med Ulrik, så blir valget det siste. Ulrik er den viktigste personen i mitt liv og jeg vil heller gå for en ny løsning med han enn å stå alene.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Ultiva skrev:

Dette stemmer ikke. Imgur fra forrige ukes spørsmålsrunde:

https://imgur.com/QZlvwFj

Sitat:

Tanken har selvfølgelig slått meg. Men om jeg fikk valget mellom å være alenemamma som 20-åring eller å leve uten biologiske barn sammen med Ulrik, så blir valget det siste. Ulrik er den viktigste personen i mitt liv og jeg vil heller gå for en ny løsning med han enn å stå alene.

"Angrer jeg på aborten? Nei. Det blir helt feil for meg å tenke slik. Jeg var for ung i hodet til å oppdra et barn den gang. Fokuset mitt var på helt andre ting i livet og jeg levde i et forhold som gikk mot slutten. Dessuten hadde jeg mest sansynlig ikke møtt Ulrik, som viste seg å være mannen i mitt liv. Derfor føles det valget jeg tok den gangen fortsatt rett for meg i dag. MEN hadde jeg gjort det igjen? Aldri. Uavhengig av alt.".

Men kjære deg, var absolutt ikke noe vondt med det jeg skrev tidligere, og beklager om du opplevde det sånn og tolket det på den måten. Som sagt så ønsker jeg de bare godt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Suuusa skrev:

"Angrer jeg på aborten? Nei. Det blir helt feil for meg å tenke slik. Jeg var for ung i hodet til å oppdra et barn den gang. Fokuset mitt var på helt andre ting i livet og jeg levde i et forhold som gikk mot slutten. Dessuten hadde jeg mest sansynlig ikke møtt Ulrik, som viste seg å være mannen i mitt liv. Derfor føles det valget jeg tok den gangen fortsatt rett for meg i dag. MEN hadde jeg gjort det igjen? Aldri. Uavhengig av alt.".

Men kjære deg, var absolutt ikke noe vondt med det jeg skrev tidligere, og beklager om du opplevde det sånn og tolket det på den måten. Som sagt så ønsker jeg de bare godt. 

Edit: Men "gjort det igjen" kan bety at hun aldri ville ha tatt en ny abort.

Endret av Ultiva
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Ultiva skrev:

Aha. Har forstått det hele veien som at hun ikke angret på det. Sitatet du uthever må ha gått meg hus forbi. 

Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

Aha. Har forstått det hele veien som at hun ikke angret på det. Sitatet du uthever må ha gått meg hus forbi. 

Hun skriver jo nei på at hun angrer, og jeg har ikke nevnt noe om at hun ikke angrer- MEN at hun ikke ville gjort det igjen.

Gjest ClickB4it
Skrevet
1 minute ago, Suuusa said:

Hun skriver jo nei på at hun angrer, og jeg har ikke nevnt noe om at hun ikke angrer- MEN at hun ikke ville gjort det igjen.

Utsagnene hennes kan tolkes på flere måter. Blir hun gravid i dag er hun jo ikke alene, og Ulrik er jo drømmemannen, de betaler dyre dommer for å bli gravide. Ergo vil hun jo aldri gjøre det igjen.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, ClickB4it skrev:

Utsagnene hennes kan tolkes på flere måter. Blir hun gravid i dag er hun jo ikke alene, og Ulrik er jo drømmemannen, de betaler dyre dommer for å bli gravide. Ergo vil hun jo aldri gjøre det igjen.

Akkurat det samme kom jeg på. For jeg har faktisk lest det aktuelle sitatet og konkluderte som deg; at hun aldri ville ha tatt en ny abort. Men at aborten for syv år siden var riktig for henne og at hun ikke angret på det.

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Annonse
Skrevet
8 timer siden, ClickB4it skrev:

Nemlig. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke at hun er toppblogger. Hun blogger ekstremt sjelden sammenlignet med alle de andre og hun har ekstremt lite å komme med. Hadde det ikke vært for åpenheten rundt prøvingen hadde hun kanskje ikke hatt lesere i det hele tatt?

• Liker 13
Skrevet
57 minutter siden, Jolanda skrev:

Jeg skjønner ikke at hun er toppblogger. Hun blogger ekstremt sjelden sammenlignet med alle de andre og hun har ekstremt lite å komme med. Hadde det ikke vært for åpenheten rundt prøvingen hadde hun kanskje ikke hatt lesere i det hele tatt?

Jeg tror nok du er inne på noe der.

• Liker 6
Gjest Citronella
Skrevet
1 time siden, Jolanda skrev:

Akkurat. Hun har funnet sin nisje.

Skrevet
4 hours ago, Jolanda said:

Dette.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...