Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis de kan ta ut 200 000 i månedslønn trenger de da vitterlig ikke «mer penger» 🙈 Litt godt å høre at Snap ikke betaler like mye lengre, har lenge tenkt på hvordan de kan ha råd til å betale ut disse elleville pengesummene til influenserne. Får de virkelig så mye penger inn i annonseinntekter?

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sol79 skrev (18 minutter siden):

Intervjuet i VG var ikke noe særlig spennende. Det er en del fokus på brutte relasjoner som jeg antar er søsteren hun ikke har komtakt med. Ellers står det at snapchat betaler ikke like bra lenger og at de har puttet alle pengene de har inn i huset, så nå trenger de mer penger. Huset er finansiert med gevinst på boligsalg i Vollen på 9 mill. Hun tar ut kr 200 000 i mnd i lønn.

Vel, det er bilde av søsteren til Julianne i artikkelen med bilde av henne bakfra. Men for alt jeg vet, har hun kanskje flere søsken. 

Sitat fra artikkelen:

"Julianne og Ulrik har Juliannes søster på besøk." 

"I fjor ga du en bil i julegave til mannen din. Det var folk også opptatt av?

– Det delte jeg jo 100 prosent for å få litt reaksjoner, smiler hun."

"– Andre mennesker som ikke får deg til å føle deg godt, må man bryte med. Det er enkelte jeg ikke snakker med lenger. Noen av relasjonene er veldig nære, eller kunne vært veldig nære. Jeg håper jo ikke at det blir sånn for alltid, men per nå så er det sånn, ja. Og det er tøft, sier hun."

" Jeg skulle helst hatt alle rundt et bord på julaften, men jeg begynner å bli vant til at ting er ikke picture perfect – dessverre. Og sånn vil det aldri bli."

• Nyttig 1
Skrevet

De må vel redde seg inn igjen etter ymse IG innlegg og artikler. Er vel noen som har satt fokus på alle deres latterlige påfunn i det siste. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Sweet Caroline skrev (1 time siden):

Vel, det er bilde av søsteren til Julianne i artikkelen med bilde av henne bakfra. Men for alt jeg vet, har hun kanskje flere søsken. 

Det er en annen søster. Hun er nevnt flere ganger i tråden her. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er flaut! Et bevis på fasade. «Vi trenger penger, stakkars oss, men la oss ta et bilde foran porschen». Første overskriften var: noen mener at jeg flasher med penger. Du gjør jo det Julianne! Filmer at du tar ut penger i minibanken, alle matkvitteringer, filmer at du gir sedler til U, legger ut om all shopping, take-away, og har flere ganger nevnt på snap «så mye tjener jeg». Snakker om prisen på leiehus og huset. Filmer bilene ved alle anledninger. Dette er å flashe. Se på meg, se på oss. Vi har penger.

Nei, folk som virkelig har god råd eller kommer fra en velstående familie har ikke behov for å vise det på et så desperat vis. Håper folk slutter å finansiere dette tullet. De gjør ingen nytte for samfunnet. Ingen ydmykhet og ingen empati. Bare hovent. Og nei, det er ikke misunnelse som pilotparet alltid tror om kritikken. Flere tjener bedre og har flere midler enn pilotparet, men det er latterlig å holde på sånn.

• Liker 20
  • Nyttig 20
Skrevet (endret)

Screenshot_20251213-123643.thumb.png.080b371027d6544f97458d266b8bc974.pngScreenshot_20251213-123556~2.png

Takk VG+ eg bryr meg ikke

Endret av mon_nom
La til et til bilde
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

I VG sier hun at hun ikke tjener like bra som tidligere på snap. De brøt med relasjoner og Norge fordi hun passer ikke inn, og kan ikke henge med folk som har en 8-16 jobb. Hun har en annen livsstil. Slipper å dra i bursdager og kjenne på ubehag. Nevner ikke direkte storesøsteren, men sier at det er to sider av en sak. Snakker om fortiden som student og Oslo vest da hun lå med giftede menn. Gikk opp et lys for henne. Ønsket ikke Exit livet og påpeker at alle forretningsmenn er Exit menn. Det er litt vågalt å gå ut å si slike påstander. Hadde vært så kjekt om søsteren reagerte på denne artikkelen og kom med sin versjon, men det tror jeg hun er for god til. I tillegg sier fruen at hun aldri har sagt at hun er rik, men bruker penger som en full sjømann. Liker å provosere, gjør det med vilje og det er jobben å drive med underholding. 

Wow, for noen verdier og for en personlighet. Usmakelig! Null karakter og integritet. Avfølg! 

• Liker 10
  • Nyttig 33
Skrevet
Horisonten skrev (1 time siden):

Dette er flaut! Et bevis på fasade. «Vi trenger penger, stakkars oss, men la oss ta et bilde foran porschen». Første overskriften var: noen mener at jeg flasher med penger. Du gjør jo det Julianne! Filmer at du tar ut penger i minibanken, alle matkvitteringer, filmer at du gir sedler til U, legger ut om all shopping, take-away, og har flere ganger nevnt på snap «så mye tjener jeg». Snakker om prisen på leiehus og huset. Filmer bilene ved alle anledninger. Dette er å flashe. Se på meg, se på oss. Vi har penger.

Nei, folk som virkelig har god råd eller kommer fra en velstående familie har ikke behov for å vise det på et så desperat vis. Håper folk slutter å finansiere dette tullet. De gjør ingen nytte for samfunnet. Ingen ydmykhet og ingen empati. Bare hovent. Og nei, det er ikke misunnelse som pilotparet alltid tror om kritikken. Flere tjener bedre og har flere midler enn pilotparet, men det er latterlig å holde på sånn.

@mmariusflaa har en veldig treffende kommentar om dette på IG, om at det er skikkelig synd at medier skal fronte dette, og lokke barn og unge til å bruke sine liv på dette, samtidig som samfunnskritiske jobber taper kamp om arbeidskraft.

Tenk så flaut at det er dette VG vil bruke samfunnsmakten sin på. 

• Liker 16
  • Nyttig 21
Skrevet
BuffaloDuck skrev (29 minutter siden):

@mmariusflaa har en veldig treffende kommentar om dette på IG, om at det er skikkelig synd at medier skal fronte dette, og lokke barn og unge til å bruke sine liv på dette, samtidig som samfunnskritiske jobber taper kamp om arbeidskraft.

Tenk så flaut at det er dette VG vil bruke samfunnsmakten sin på. 

Og « pilotfruen» fornekter seg ikke og syns det er stas🙈🙈🙈 

• Liker 5
Skrevet
Odirf skrev (14 minutter siden):

Og « pilotfruen» fornekter seg ikke og syns det er stas🙈🙈🙈 

Ja. Tenker at her må vi bruke forbrukermakten vår og ikke klikke. 
Kritikk / «bad press» osv fungerer ikke, men synes i hvert fall medier kunne ta seg selv såpass seriøst at de ikke gir slike bedrifter inntekt. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
BuffaloDuck skrev (1 time siden):

Ja. Tenker at her må vi bruke forbrukermakten vår og ikke klikke. 
Kritikk / «bad press» osv fungerer ikke, men synes i hvert fall medier kunne ta seg selv såpass seriøst at de ikke gir slike bedrifter inntekt. 

VG får sine egne klikk og lesertall! Bruker paret til det. Pilotparet har ikke blitt fremstilt positivt i artikkelen, men det bryr de seg ikke noe om. Det ble noen bilder av Porschen, utegymmet som er sponset, huset og fruen som later som at hun driver med boxing i treningstøy. Alt for bilder og fasade. Så flåsete artikkel. Nedlatende om Norge, hverdagsliv og mennesker som lever normale arbeidsliv. A4 og 8-16 gjør fruen miserabel. Kjipt med forpliktelser og ansvar. Ikke rart hun føler seg utenfor i Norge da hun har slike holdninger til livet og andre. Problemet ligger ikke hos andre, dessverre… Fruen trenger en realitetsjekk. Wake up call! Materialisme er ikke alt. Plutselig blir man syk, og da innser man at helsen er viktigst. Familie og relasjoner! Penger, vesker, biler og fancy ting blir ikke med i graven.

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet
Horisonten skrev (24 minutter siden):

VG får sine egne klikk og lesertall! Bruker paret til det. Pilotparet har ikke blitt fremstilt positivt i artikkelen, men det bryr de seg ikke noe om. Det ble noen bilder av Porschen, utegymmet som er sponset, huset og fruen som later som at hun driver med boxing i treningstøy. Alt for bilder og fasade. Så flåsete artikkel. Nedlatende om Norge, hverdagsliv og mennesker som lever normale arbeidsliv. A4 og 8-16 gjør fruen miserabel. Kjipt med forpliktelser og ansvar. Ikke rart hun føler seg utenfor i Norge da hun har slike holdninger til livet og andre. Problemet ligger ikke hos andre, dessverre… Fruen trenger en realitetsjekk. Wake up call! Materialisme er ikke alt. Plutselig blir man syk, og da innser man at helsen er viktigst. Familie og relasjoner! Penger, vesker, biler og fancy ting blir ikke med i graven.

Absolutt, min kritikk er også av avisen som velger å bruke sin rolle som fjerde statsmakt til å fremheve dette. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
BuffaloDuck skrev (6 minutter siden):

Absolutt, min kritikk er også av avisen som velger å bruke sin rolle som fjerde statsmakt til å fremheve dette. 

Enig! VG kunne latt være å skrive om dette paret, eller fremstilt artikkelen på en helt annen måte. Men det hadde nok ikke paret godkjent vet du. Håper ikke unge mennesker tror at det er slik levebrødet bør skaffes! De er ikke gode forbilder og rollemodeller for noen. Stakkars barna som vokser opp med slike foreldre. Hva tenker familien når de leser en slik artikkel? Er besteforeldre stolte? Mor og far? Søsteren blir satt i dårlig lys. Hvilke reaksjoner og konsekvenser i familien skapes det? Nære venninner fra tidligere som leser artikkelen? Det må gi avsmak. Fruen sover godt om nettene, eller? 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Kombinasjonen lat, dum, bortskjemt og materialistisk er virkelig ikke bra.

• Liker 9
  • Nyttig 14
Skrevet
Horisonten skrev (6 timer siden):

I VG sier hun at hun ikke tjener like bra som tidligere på snap. De brøt med relasjoner og Norge fordi hun passer ikke inn, og kan ikke henge med folk som har en 8-16 jobb. Hun har en annen livsstil. Slipper å dra i bursdager og kjenne på ubehag. Nevner ikke direkte storesøsteren, men sier at det er to sider av en sak. Snakker om fortiden som student og Oslo vest da hun lå med giftede menn. Gikk opp et lys for henne. Ønsket ikke Exit livet og påpeker at alle forretningsmenn er Exit menn. Det er litt vågalt å gå ut å si slike påstander. Hadde vært så kjekt om søsteren reagerte på denne artikkelen og kom med sin versjon, men det tror jeg hun er for god til. I tillegg sier fruen at hun aldri har sagt at hun er rik, men bruker penger som en full sjømann. Liker å provosere, gjør det med vilje og det er jobben å drive med underholding. 

Wow, for noen verdier og for en personlighet. Usmakelig! Null karakter og integritet. Avfølg! 

Avfølg OG blokker!

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
elisabeth30 skrev (1 time siden):

Avfølg OG blokker!

Enig. Hadde glemt disse helt til VG minte meg på dem🤮

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

Enig. Hadde glemt disse helt til VG minte meg på dem🤮

Og da kom du på at du måtte inn her å legge inn en slik kommentar!?

Skrevet
Kilami skrev (1 time siden):

Og da kom du på at du måtte inn her å legge inn en slik kommentar!?

🩷

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg så vg sin artikkel, men har ikke pluss. Så måtte inn her og se om det sto noe om innholde. 🙈 

• Liker 1
Skrevet

Jeg lever et helt annet liv enn Julianne, det såkalte A4-livet, og trives greit med det. MEN jeg synes det er dritkult at andre gjør noe annet, og heier på de som får til det de drømmer om. Julianne er en smart dame. Hun hadde aldri kommet så langt uten å være enormt god på det hun driver med. Hun velger akkurat hva hun vil formidle, og gjør det på en fabelaktig måte som både gjør leserne nysgjerrige samtidig som hun provoserer. Og det vet hun. Det er jo dette hun lever av. Hun er nok fint lite interessert i å bli likt av alle. Hun svarer på kjipe kommentarer med en stolthet, selvsikkerhet og snert av humor som i hvert fall imponerer meg. Der andre hadde følt seg krenka og begynt å grine, står hun støtt som en bauta. Det er i hvert fall inntrykket jeg har fått, og det beundrer jeg. Jeg synes det av og til er veldig underholdende å titte innom henne på Snapchat, nettopp fordi de har noe helt annet, og hun gjør noe helt annet enn meg. Klart det er moro å se luksus. Og hvis vi gidder å stikke fingeren i jorda, og tåle at andre er annerledes, og har noe vi selv ikke har; hun lever jo et liv svært mange kunne tenke seg å kopiere (men ytterst får har mulighet til). Hun bryr seg nok lite om det sitter en haug av damer i Norge og sutrer om at hun velger bort A4-livet og flasher med pengene sine. Hva slags relasjon hun har til familie og venner vet hun kun selv. Vi har alle gode og dårlige relasjoner til noen. Alle passer ikke sammen, selv ikke i de beste familier. Det er fint å lese at hun tør å ta valg som gjør at hun har det bra i sitt liv. Der tror jeg mange har mye å lære. 

Å gjøre et intervju i VG som provoserer, gjør kun godt for henne. Diskusjonene går unna her på Kvinneguiden pga artikkelen, og sikkert på både julebord, jentekvelder og rundt noen middagsbord. Sånn blir hun mer kjent, og får flere klikk. Og hun smiler om kapp med sola. Og mens det litt kjedelige hamsterhjulet mitt fortsetter å snurre, titter jeg innom henne og lar jeg meg faktisk ikke provosere, men imponere. Fy fillern, hun der har jo FÅTT DET TIL. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...