Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Lapper skrev:

Ok.. Da vet jeg det.. Godt jeg får alle de riktige og rette svarene her inne😊

Ja, ikke sant. :hjerter_rundt:

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Ja, ikke sant. :hjerter_rundt:

Er det som er så fint med kg.. Du får klar beskjed når det du skriver er feil,😁 

Skrevet
3 minutter siden, Lapper skrev:

Lurt å lære seg å lese ja, ihvertfall når man er 40+

• Liker 4
Skrevet

Trist hu har tatt provosert abort og nå sliter :(

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, miagunda skrev:

Lurt å lære seg å lese ja, ihvertfall når man er 40+

Kan det nå😎

Gjest Kaktuspotte
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Jeg anser ikke folk som fremdeles er avhengig av nær tilgang til mora si i en alder av 21+ som voksen.

Jo da, de er voksne. 

Skrevet
7 timer siden, Lapper skrev:

Ja.

5 timer siden, Kaktuspotte skrev:

Jo da, de er voksne. 

Vel, ikke slik jeg ser det.

Skrevet

Jeg hadde lett blitt nabo med mamma, men hadde ikke orket å bo med henne da. En plass går grensa :P

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Suuusa skrev:

Kan ikke tenke sånn. Da blir man jo gal. Ikke sikkert det hadde gått bra den gangen heller, og hun var jo i en helt annen livssituasjon. De er ivertfall to om det, og om de ikke lykkes så har hun jo en mann som er glad i henne.

• Liker 7
Skrevet

Beklager, jeg må ha kommet feil. Jeg trodde det skulle være noe nytt om pilotfrue, men her var det visst bare en diskusjon om hvem som vil bo ved siden av sin mor... 

• Liker 17
Skrevet

Sitat fra artikkelen det linkes til over: 

Åpenheten har ikke alltid vært like lett.

– Det var spesielt vanskelig den gangen Julianne var gravid og spontanaborterte én uke senere. Da fikk vi gratulasjoner fra folk en måned senere fordi de ikke hadde fått med seg den triste nyheten, forteller Ulrik. 

Hvorfor i all verden deler de da? Det er jo nettopp slikt som dette prøvere opplever som noe av de vanskeligste tingene. Jeg har prøvere i min nærmeste krets, og folk rundt er heldigvis veldig forsiktige med å spørre og grave uten at de selv tar initiativ til å fortelle. De er fullstendig lukket rundt hvor de er i prosessen, nettopp fordi de tidligere har opplevd at omgivelsene ikke har fått med seg at det gikk galt, etter at de delte veldig tidlig første gangen. Det ble utrolig sårt for dem, og siden har de altså holdt slikt helt for seg selv, for ikke å legge ekstra sten til byrden. De vil heller fortelle når de har fått det litt på avstand, og opplever da at åpenheten hjelper dem, når de har fått bearbeidet det verste først.

• Liker 11
Gjest Kaktuspotte
Skrevet
På 28.8.2017 den 13.53, Suuusa skrev:

Unnskyld meg, men klapp igjen. Snakk om å legge stein til byrden.

Skrevet
På 28.8.2017 den 13.53, Suuusa skrev:

Det at hun har tatt abort en gang er ikke grunnen til at hun sliter nå. Hun kunne like så godt ha mistet det første fosteret og. Flere enn du vet om som har tatt en abort tidligere i livet som senere har fått barn helt fint.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Minnus skrev:

Det at hun har tatt abort en gang er ikke grunnen til at hun sliter nå. Hun kunne like så godt ha mistet det første fosteret og. Flere enn du vet om som har tatt en abort tidligere i livet som senere har fått barn helt fint.

Ja, det har du helt rett i. Men kanskje Suuusa mente at det er synd med tanke på at hun ikke blir gravid nå, at kanskje det er ekstra vanskelig å tenke på når man sliter, at man kunne hatt et barn? Jeg oppfattet det ikke slik at hun mente at barnløsheten skyldtes aborten. Men uansett, slik går det jo ikke an å tenke. Den gangen var det vel ganske enkelt ikke riktig for henne, og man vet aldri hva livet bringer. 

• Liker 8
Annonse
Skrevet

http://www.vg.no/rampelys/graviditet-og-foedsel/pilotfrue-spontanaborterte-igjen-situasjonen-foeles-haaploes/a/24119952/

I denne artikkelen står det: "– Det er mange som mener det er vår jobb som ufrivillige barnløse å «redde» barn som ikke har foreldre som kan ta seg av dem. Enten ved å bli fosterforeldre eller adoptere. Det synes jeg er veldig lite reflektert, sier Julianne."

Det er da ingen som mener det. Det blir foreslått som en måte for de å få oppfylt sitt ønske på.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Stinkerbell skrev:

Ja, det har du helt rett i. Men kanskje Suuusa mente at det er synd med tanke på at hun ikke blir gravid nå, at kanskje det er ekstra vanskelig å tenke på når man sliter, at man kunne hatt et barn? Jeg oppfattet det ikke slik at hun mente at barnløsheten skyldtes aborten. Men uansett, slik går det jo ikke an å tenke. Den gangen var det vel ganske enkelt ikke riktig for henne, og man vet aldri hva livet bringer. 

Var tydeligvis to måter å tolke den kommentaren der ja. Om det var ment som det du sier må jeg si den kommentaren virkelig var unødvendig. Det er bare slemt å trykke noen i en så sårbar situasjon lengere ned

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Stinkerbell skrev:

Absolutt ikke det jeg mente nei. Synes bare det er trist å tenke på, og det har hun også skrevet selv: hun hadde aldri ikke gjort det igjen:/ men jeg ønsker de all lykke, og håper neste spire sitter!😊

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Suuusa skrev:

Absolutt ikke det jeg mente nei. Synes bare det er trist å tenke på, og det har hun også skrevet selv: hun hadde aldri ikke gjort det igjen:/ men jeg ønsker de all lykke, og håper neste spire sitter!😊

Det er ingenting annet enn et slag i magen å poengtere for en som sliter med å bli gravid at man har tatt abort i fortiden. Det var rett for henne da. 

• Liker 7
Skrevet

Det som slo meg nå var at siden hun tidligere har tatt abort, så vil jo det si at kroppen henne har vært gravid før og også i lengre tid enn det som har vært tilfelle når hun nå har vært prøver. Jeg vet jo ikke, men jeg går utifra at hun var lengre på vei da hun oppdaget den første graviditeten og bestemte seg for å ta abort, enn det hun har vært før hun har mistet det siste året. Hun skal jo til videre utredning, så det blir interessant å se. Ulrik også.

Kanskje det er noe med kombinasjonen av de to som gjør at det ikke lykkes?  

Genetikk og biologi er jo ekstremt kompliserte saker, så det kan jo hende. Jeg er ingen ekspert,da. Dette var bare noen tanker som slo meg. Om noen et bedre, så kjør på.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...