Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De var i bursdag i går. Å folk fra mange forskjellige land var der. Både Holland å Nederland osv. Trodde flygere hadde peiling på land jeg. Vet han ikke att Holland å Nederland er samme land 🤭😂

• Liker 6
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kyvol skrev (1 time siden):

De var i bursdag i går. Å folk fra mange forskjellige land var der. Både Holland å Nederland osv. Trodde flygere hadde peiling på land jeg. Vet han ikke att Holland å Nederland er samme land 🤭😂

Den hang jeg meg opp i også. Familier fra Holland og Nederland. 😄🤭

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kyvol skrev (17 timer siden):

Nja. Holland er to provinser (med feks Amsterdam og Haag) i Nederland, og har hørt Hollendere bevisst si de er fra Holland, siden Holland har en sterk possisjon historisk bla, mens for Nederlendere forøvrig er det riktig å si Nederland. 

Som forholdet England-Storbritania. 

Men tviler ikke på at Pilåten miksa der, altså. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser at fruen har begynt med et slags turban. Ja,ja…..Hver sin smak si🙃

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kønn skrev (3 timer siden):

Og mexican style! 

IMG_8616.jpeg

• Nyttig 2
Skrevet
Bellabellee skrev (4 minutter siden):

Og mexican style! 

IMG_8616.jpeg

😂 Ser ut som hun har slåss med gressklipperen, men de har vel ikke klipper de som kjører plastgress. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Bellabellee skrev (3 minutter siden):

Og mexican style! 

IMG_8616.jpeg

Ja hva skal man si til dette antrekket 🤭🏟️🎠🤷🏻‍♀️pent er d ikke…

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (3 timer siden):

Jeg synes faktisk hun kler den «turbanen». 
Kjolen derimot, den er grusom!

Skrevet

Viser kommentaren til sin søster også så de kan le sammen. 

IMG_8617.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
panzerpølsa skrev (På 21.9.2025 den 12.45):

Han ser jo minst ti år eldre ut enn han er, dessverre slått helt feil vei dette han prøver på. 

Min gud hvor han ser ut!! Sonet inn bilde, og det er helt katastrofe. Mannen er også skikkelig blåsvart rundt øynene etter behandling.. Han har nok fullstendig panikk over at alderen synes godt nå! Var jo ikke gamle fyren da han tok hårtransplantasjon i vikene! Men er bra tynn i håret nå.. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Anno1969 skrev (25 minutter siden):

Min gud hvor han ser ut!! Sonet inn bilde, og det er helt katastrofe. Mannen er også skikkelig blåsvart rundt øynene etter behandling.. Han har nok fullstendig panikk over at alderen synes godt nå! Var jo ikke gamle fyren da han tok hårtransplantasjon i vikene! Men er bra tynn i håret nå.. 

Har han tatt hårtransplantasjon? 😳

• Nyttig 1
Skrevet
Bellabellee skrev (6 minutter siden):

Ja, for flere år siden 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)

Måtte some inn bilde jeg og. Hva har han gjort? Se på øyebrynene, de er rare. Ser ut som han har farget de, og så går de bare over halve øyet. Det er også et innhogg over øyebrynene. Pinnstram i pannen, stappfull av botox.Screenshot_20250922-102850_Gallery.thumb.jpg.fe1014985e1158c0253a0696cc3b9b3b.jpg

Nei vet du hva Ulrik. Hvorfor ikke bare akseptere at du blir eldre og bli gammel med stolthet.

Er dette et resultat av at han fikk flere bemerkninger om at han så sliten ut?

Endret av Really
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å bedrive slik detaljert kropps- og alders"shaming" av dette paret? For min del virker kritikken mot sin hensikt når man synker ned på samme nivå som de påvirkerne man kritiserer. Noen ganger virker trådene i KG/rampelyset altfor opptatt av å disse de omtaltes utseende. Leit, siden det understøtter KGs dårlige rykte, og drukner alle de gode og gjennomtenkte innleggene som det faktisk er mange av her. De som gjør KG til et interessant diskusjonsforum som faktisk kan sette dagsorden i samfunnsdebatten.

Noen og enhver har komplekser for ting ved utseendet, og det er nokså slemt å påpeke disse gang på gang. Selv overfor folk som på død og liv vil være offentlige, også med privatlivet sitt.

Pilotparet fortjener virkelig kritikk for å fronte ekstrem shopping. De vekker irritasjon for å være arrogante, blærete og vise dustete nyrikoppførsel. Kritiske spørsmål knyttet til en barndom med foreldre som selger hjemmet deres, og livet sitt (og barnas)  til høystbydende og offentlig forlystelse, er absolutt relevant.

Diskusjon om hårfeste o. l. hører vel ikke hjemme i en saklig debatt om påvirkerbransjens uheldige sider?

P.S. Piloten er faktisk gründer. Han startet opp et firma for å kurse folk i å føre hurtiggående fritidsbåter.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Man kan mene mye og mangt om den gjengen der, take away, kjøleskapsmor, høyt hårfeste, gardinkjoler og ymse smak. Men poenget er vel at når de byr så til de grader på seg selv, baserer hele livet og hovedinntektskilden sin på å dele og å spre visvas - vel, da må folk få reagere. 

Og hva hadde denne tråden vært hvis alle som skrev inn kun var støttende og forståelsesfulle?! Er man høy/lav, tjukk/tynn, frekk/grei - greit nok, ingen er perfekt. Men innleggene i denne tråden er jo en individuell respons på familiens adferd og væremåte. Det bør det være rom for. Stoppes det, kan denne tråden bare legge ned.  

Endret av maryJane4
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
maryJane4 skrev (4 timer siden):

Man kan mene mye og mangt om den gjengen der, take away, kjøleskapsmor, høyt hårfeste, gardinkjoler og ymse smak. Men poenget er vel at når de byr så til de grader på seg selv, baserer hele livet og hovedinntektskilden sin på å dele og å spre vissvass - vel, da må folk få reagere. 

Og hva hadde denne tråden vært hvis alle som skrev inn kun var støttende og forståelsesfulle?! Er man høy/lav, tjukk/tynn, frekk/grei - greit nok, ingen er perfekt. Men innleggene i denne tråden er jo en individuell respons på familiens adferd og væremåte. Det bør det være rom for. Stoppes det, kan denne tråden bare legge ned.  

Er det noen som har krevd at det ikke er greit med individuell respons på familiens adferd og væremåte?

Noen som krever at innlegg kun skal være støttende og forståelsesfulle?

Om det er mitt innlegg du sikter til, har du nok misfortått kraftig.  Det er mangt og mye hos disse påvirkerne som fortjener å bli belyst. Men synes det har vært ekstra mye i retning håning av kroppsdetaljer hos pilotparet i det siste, noe som av mange oppleves ubehagelig og ugreit i en diskusjon, og heller ikke er ønskelig her på KG.

I reglene for Rampelysforumet er det presisert at nedsettende omtale av kropp ikke er tillatt.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Really skrev (21 timer siden):

Måtte some inn bilde jeg og. Hva har han gjort? Se på øyebrynene, de er rare. Ser ut som han har farget de, og så går de bare over halve øyet. Det er også et innhogg over øyebrynene. Pinnstram i pannen, stappfull av botox.Screenshot_20250922-102850_Gallery.thumb.jpg.fe1014985e1158c0253a0696cc3b9b3b.jpg

Nei vet du hva Ulrik. Hvorfor ikke bare akseptere at du blir eldre og bli gammel med stolthet.

Er dette et resultat av at han fikk flere bemerkninger om at han så sliten ut?

Jeg synes ikke det er greit å snakke sånn om andres utseende. Om man tar botox eller ikke, eller hvordan man ser ut, er egentlig ikke noe vi trenger å dømme. La oss heller droppe å kommentere kroppen eller ansiktet hans.

• Liker 5
Skrevet
Bellabellee skrev (21 timer siden):

Det du beskriver er en ganske typisk form for kropp- eller utseendekommentarer som mange kan oppleve som både ubehagelige og nedsettende. Når man kommenterer andres utseende på den måten – enten det gjelder rynker, hår, klær, vekt, eller kosmetiske inngrep – så sier det ofte mer om den som kommenterer enn om personen det gjelder.

• Liker 3
Skrevet
June93 skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke det er greit å snakke sånn om andres utseende. Om man tar botox eller ikke, eller hvordan man ser ut, er egentlig ikke noe vi trenger å dømme. La oss heller droppe å kommentere kroppen eller ansiktet hans.

Det er vel egentlig først når de promoterer botoxen/operasjoner at det kan være greit å kritisere, tenker jeg…

• Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (17 minutter siden):

Det er vel egentlig først når de promoterer botoxen/operasjoner at det kan være greit å kritisere, tenker jeg…

Og da bør man heller kritisere promoteringen, ikke influenserens eget utseende. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...