Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, O.G. skrev:

skulle bare mangle, jeg tar all vaskingen selv.

Ja det har vi fått med oss  😂😂

• Liker 27
Skrevet
20 timer siden, LizbethOsnes skrev:

Helt enig med deg. Hadde selv vaskehjelp (eller, hushjelp) som skiftet på sengene, brettet tøy, tok oppvask også videre. Jeg kan ikke begripe hvordan det skal kunne engasjere eller provosere noen som helst? Noen bruker penger på hushjelp, andre på mekanikere selv for den minste ting som å bytte dekk - noe de fleste kunne ha klart selv. Kan ikke begripe at dette hører hjemme i et slikt forum. Åpne heller egen debatt om hushjelp/vaskehjelp i egen tråd. 

Nå tar jo helt av her "hushjelp"- er det plantasjen dere kommer ifra- finefruer eller hva? Nå snakker jeg om valg av ord her...

Skrevet
1 time siden, terrasuave skrev:

Nå tar jo helt av her "hushjelp"- er det plantasjen dere kommer ifra- finefruer eller hva? Nå snakker jeg om valg av ord her...

Her er det nok DU som tar helt av. Det finnes absolutt ingenting feil med ordet hushjelp, og det er ingenting feil med å ha det. Og jeg er helt enig med lizbethosnes, dette er beyond avsporing!! Ta denne debatten et annet sted.

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, terrasuave skrev:

Svarer deg mer enn gjerne dersom du åpner egen diskusjon om temaet :-) 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, terrasuave skrev:

Altså. Hva heter det? Renholdspersonell med fast base? Vaskehjelp er greit, men hushjelp er 😨😨? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, neiognei skrev:

Altså. Hva heter det? Renholdspersonell med fast base? Vaskehjelp er greit, men hushjelp er 😨😨? 

Vaskehjelp er og litt så så- renholdspersonell er bedre vell? Mer respekt for disse damene!

Skrevet

Lag en egen tråd om vaskehjelp heller. 

• Liker 20
Skrevet (endret)
32 minutter siden, terrasuave skrev:

Vaskehjelp er og litt så så- renholdspersonell er bedre vell? Mer respekt for disse damene!

Jeg forstår ikke helt hva som er mer respektfullt ved renholdspersonell kontra vaskehjelp. Man hjelper til med vask=vaskehjelp. For meg er den eneste forskjellen at vaskehjelp er et litt gammeldags ord. Hadde man sagt vaskekjerring hadde jeg selvfølgelig steilet. Det blir som med f.eks barnehageansatte. Jeg ser rødt når enkelte fortsatt kaller kvinnelige barnehageansatte for barnehagetanter. De er for det første ikke tantene til barna, og ved å kalle dem tanter får man det til å høres ut som de ikke har noen ordentlig utdanning eller skikkelig jobb. Dessuten kan menn like godt jobbe i barnehage, dermed er det på sin plass med en kjønnsnøytral stillingsbetegnelse (som i alle andre yrker).

Men nok om den debatten nå, dette blir veldig mye avsporing, beklager! 

Endret av Stinkerbell
  • Liker 1
Skrevet

AVSPORING DELUXE. Ta det et annet sted! Side opp og side ned på RAMPELYSFORUMET om VASKEHJELP? hahaha.... 

• Liker 21
Skrevet
På 15.7.2017 den 6.24, Viking-girl skrev:

Sponsa rød og gullglitter negler lange som klør på båttur. Minner meg om julekuler... Godt hun bare sitter på stas da og ikke må ordne med tauverk og fendere...

Synes du høres litt bitter og misunnelig ut her jeg...

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes du høres litt bitter og misunnelig ut her jeg...

Haha

• Liker 2
Skrevet

så de la ut bilde at de hadde vært på fest (det er fint det, ikke noe er bedre enn å komme seg ut, selv om jeg var ikke klar for fest under spontanabortene mine, men alle kropper og psyke er forskjellige der så det respekterer jeg), men synes det var  litt rart og tenkte litt sånn "nå har vi dolla oss opp til fest, men først må vi ta en trist selfie og legge ut sammen med teksten om at vi mister", ref de samme klærne (regner ikke med At de bruker de klærne hjemme ellers og det var tatt samme dag)....

• Liker 21
Skrevet
21 minutter siden, marthes skrev:

så de la ut bilde at de hadde vært på fest (det er fint det, ikke noe er bedre enn å komme seg ut, selv om jeg var ikke klar for fest under spontanabortene mine, men alle kropper og psyke er forskjellige der så det respekterer jeg), men synes det var  litt rart og tenkte litt sånn "nå har vi dolla oss opp til fest, men først må vi ta en trist selfie og legge ut sammen med teksten om at vi mister", ref de samme klærne (regner ikke med At de bruker de klærne hjemme ellers og det var tatt samme dag)....

Sånn er det og være Internett kjendis 😳

• Liker 2
Skrevet (endret)

La meg si det sånn, at som et stykk faktisk renholder så bryr jeg meg lite om hvordan folk tiltaler meg. Vaskedama, vaskekjerring, renholder, jenta. Det bryr meg svært lite, jeg føler jeg yter en tjeneste og får flere takk og smil hver gang. Det er nok for meg. 

Endret av Jordbæra
  • Liker 18
Skrevet

Vær så god. 

• Liker 20
Annonse
Skrevet

Jeg får så ufattelig vondt av Julianne nå... fjerde gangen og det gikk ikke denne gangen heller. Sannheten er brutal i denne sammenhengen. 

• Liker 7
Skrevet

En ting jeg virkelig må si som 22-åring, uten personlig erfaring med, eller kunnskap om prøverørsforsøk, er at Julianne gjør en viktig og utrolig god jobb. Jeg kunne lite om virkeligheten til de utallige der ute som kjemper for å være foreldre, og tenkte bare "synd for dere, det å få barn er ingen menneskerett". Jeg står fortsatt for den meningen, men uten "synd for dere"-delen. Å følge med bloggen hennes og lese om de emosjonelt krevende delene, gleden, uvissheten og håpet, har gitt meg en nyvunnet respekt for alle der ute som går gjennom det samme. 

Jeg heier så inderlig på Julianne, jeg syns hun virker helt nydelig. At hun tar leserne sine med på "reisen" og i tillegg forklarer detaljert om det hun og Ulrik går gjennom, antar jeg er til hjelp for likesinnede og for å få sånne som meg til å forstå. 

• Liker 24
Skrevet (endret)

Håper spiren sitter neste gang! Det fortjener dem begge☺️

Endret av Gresshoppa
Skriveleif
  • Liker 4
Skrevet
22 hours ago, Ponnijenta said:

Julianne gjør en viktig og utrolig god jobb. 

Vet ikke hvor viktig det er. Finner du virkelig prøvingen hennes inspirerende? 

Jeg heier på dem selv, men det er litt uggent med disse oppstilte liksom-triste selvutløserbildene de kommer med i festantrekk etter hver runde. 

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, Speedmaster skrev:

Vet ikke hvor viktig det er. Finner du virkelig prøvingen hennes inspirerende? 

Jeg heier på dem selv, men det er litt uggent med disse oppstilte liksom-triste selvutløserbildene de kommer med i festantrekk etter hver runde. 

Selve prøvingen? Tja. Det at hun deler og letter på sløret om en prosess mange ikke vet så mye om? Mer eller mindre, ja. Jeg ser hvordan det hun skriver om har en verdi for andre, selv om hun også tjener penger på det i samme slengen.

Legg godviljen til i et sekund og la være å dømme henne for måten hun takler nederlaget på. Hva hun må gjøre for å føle seg bedre, om bare for en liten stund, syns jeg i alle fall selv at jeg ikke har noen rett til å kommentere på.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...