Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

J er meget umoden på flere måter ja.

Endret av VEGAN forever
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
baremeg007 skrev (På 27.5.2025 den 12.24):

Virker veldig spesielt, er han rett og slett uskikket?

Tenker at han skylder på kurs, men er sykemeldt. Flere ble sykemeldt når utreisebaser ble endret/lagt ned. F.eks. ble Stavanger basen lagt ned og flere i mannskap/besetning ble sykemeldt og flere sa opp grunnet vansker med å fly fra f.eks ny base/Oslo i kombinasjon med familieliv. Nå har jo ikke pilotduden hatt base i Stavanger, men en slik hyppighet i kursing (som dette virker å være -månedlig) for en pilot er særdeles uvanlig. Mer realistisk å måtte møte til fastlege for å fornye en ny sykemeldingsperiode. Uansett hva det er, så er jeg sjeleglad hver flytur jeg tar når pilotduden ikke styrer luftensbussrute.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Sykemeldt fordi en base blir lagt ned?! Går jo ikke an, må jo være en medisinsk grunn til sykemelding!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Moongirl skrev (2 timer siden):

Sykemeldt fordi en base blir lagt ned?! Går jo ikke an, må jo være en medisinsk grunn til sykemelding!

Mye går dessverre an! Du kan bli deprimert av alt som går an!

• Liker 2
Skrevet
Moongirl skrev (14 timer siden):

Du kan sykemelde deg pga arbeidaforhold ja! 

• Liker 2
Gjest Janina83
Skrevet
baremeg007 skrev (På 27.5.2025 den 12.24):

Virker veldig spesielt, er han rett og slett uskikket?

Hvorfor ikke spørre han? 

Skrevet
Bellabellee skrev (12 timer siden):

Du kan sykemelde deg pga arbeidaforhold ja! 

Nei, det kan du ikke. Men man kan bli syk av stress eller økt belastning og det kan man bli sykmeldt for 

• Liker 3
Skrevet
Janina83 skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke spørre han? 

Han kommer aldrig svare på det,er den måten han får folk inn på snap,han vil ha spekulasjoner rundt dette temaet

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av hvaduikkeser
Skrevet (endret)

Der har hun mistet følgere gitt. Som jeg tenkte. De er flyttwt inn i huset og folk er lei amazon pakker, shopping og takeaway. Tipper det vil fortsette å gå nedover nå.

Endret av Really
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Upside skrev (12 timer siden):

Nei, det kan du ikke. Men man kan bli syk av stress eller økt belastning og det kan man bli sykmeldt for 

Ser legen du takle ting dårlig på jobben pga usikker fremtid så kan hen sykemelde pga ARBEIDSFORHOLD ja! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes de får det utrolig fint i huset, og det må være deilig å få det på plass. Selvfølgelig er ikke alt av møbler og interiør slik jeg ville valgt, det skulle bare mangle, vi er alle forskjellige. Men sklie på soverommet forstår jeg ikke vitsen med. Det burde være rom for lekeområder rundt huset og barna får jo et stort lekerom.

• Liker 3
Skrevet
Alexandra.1 skrev (19 minutter siden):

Jeg synes de får det utrolig fint i huset, og det må være deilig å få det på plass. Selvfølgelig er ikke alt av møbler og interiør slik jeg ville valgt, det skulle bare mangle, vi er alle forskjellige. Men sklie på soverommet forstår jeg ikke vitsen med. Det burde være rom for lekeområder rundt huset og barna får jo et stort lekerom.

Jeg synes også huset blir fint. For min del, elsker jeg treverket de har valgt på hyllene til mat og garderobeskapene. 

Skrevet
Alexandra.1 skrev (2 timer siden):

Ikke plass til lekeområde ute, fruen prioriterer solsenger. Den sklien blir nok barna fort lei, de begynner å bli for store.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Leoline skrev (2 timer siden):

Ikke plass til lekeområde ute, fruen prioriterer solsenger. Den sklien blir nok barna fort lei, de begynner å bli for store.

Er ikke disse barna for store for sklie ned fra sengen? Men, for all del barn er forskjellige. 
Sklie som fører ned i bassenget hadde jeg forstått mer…Dette paret har jo flyttet inn i et uferdig hus, men at de enda ikke har prioritert sikkerhet for barna med trekk over bassenget sier mye om de som foreldre dessverre…🙈

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Lajolla skrev (40 minutter siden):

Er ikke disse barna for store for sklie ned fra sengen? Men, for all del barn er forskjellige. 
Sklie som fører ned i bassenget hadde jeg forstått mer…Dette paret har jo flyttet inn i et uferdig hus, men at de enda ikke har prioritert sikkerhet for barna med trekk over bassenget sier mye om de som foreldre dessverre…🙈

Sklir på rommet, og lekerom i kjelleren!  De skal altså skli ut av senga for så å ta heisa til lekerommet i kjelleren? 🙈😂 Håper tallet på følgere synker så det suser…. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker også at den sklia mister nyhetsverdien fort. Han eldste er altfor stor til sklie på soverommet. Barna skal ha klesskap på lekerommet som er i kjelleren, så to etasjer mellom soverom log klesskap?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Sol79 skrev (40 minutter siden):

Tenker også at den sklia mister nyhetsverdien fort. Han eldste er altfor stor til sklie på soverommet. Barna skal ha klesskap på lekerommet som er i kjelleren, så to etasjer mellom soverom log klesskap?

Enig! Eldste skal opp i 2. klasse - sklie på soverommet er vel rimelig cringe da?! 🤣 Skjønner fortsatt ikke hvorfor de må klemmes sammen på ett rom - like klær, like sko etc. La de får blomstre og bli seg selv! 🥰 Skulle tro de hadde plass, men rommene i huset virker ganske små. Min erfaring med fire gutter er at de blir bare mer og mer glade i sitt eget rom, egne ting, egne interesser. Eldste her er er nå 17 og da er et kult med kjellerstue og eget sted hvor kompiser kan henge. Men tusler alltid tilbake til seg selv! 😉

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Bellabellee skrev (10 timer siden):

Ser legen du takle ting dårlig på jobben pga usikker fremtid så kan hen sykemelde pga ARBEIDSFORHOLD ja! 

Nei. Du blir sykmeldt pga sykdom/skade, men de kan komme som følge av arbeidsforhold. Man kan ikke bli sykmeldt pga arbeidsforholdene direkte

Fra Helsedirektoratet:

Sitat

Arbeidsuførhet som skyldes sosiale eller økonomiske problemer og lignende gir ikke alene rett til sykepenger. Dette innebærer at sykdom i familien, sorgreaksjoner, konflikter på arbeidsplassen, økonomiske problemer, permittering, konkurs, konflikter i ekteskapet, skilsmisse, aldring og normal alderssvekkelse ikke gir rett til sykepenger. Men disse situasjonene kan føre til sykdom hos enkelte. I så fall vil sykdomsvilkåret være oppfylt.

Link til sykmeldingsveilederen

• Liker 1
Skrevet

Hva har hun gjort med tenna, fasetter?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...