maryJane4 Skrevet 5. mai #13801 Skrevet 5. mai happygilmore skrev (16 minutter siden): Vet det er teit å irritere seg over sånne småting, men det heter ikke håndklEr. Ett håndkle, flere håndklær. Og frokost uttales frokÅst. Ikke frokOst. Hva med "gukkemole", "lasange" og "pingsvin"... 🤦♀️ Listen er lang. 5 2
Guris Skrevet 5. mai #13802 Skrevet 5. mai Jeg synes foreldrene har et ansvar å lære barna sine om ernæring og lære de å lage mat ! Ikke la en fireåring velge hva han skal spise da han ikke vet hva kroppen hans trenger. Pasta med ketchup, frokostblandinger og pannekaker med kilovis med sukker, godteri, is, brus, kjeks, etc. helt grusomt ! 11 3
Mallisaen Skrevet 5. mai #13803 Skrevet 5. mai Jeg har lurt på en del, og undrer meg en del.... Når de flyttet til Spania i august. Da hadde Ulrik typ 900 følgere. For å bygge opp følgerskaren hans, så delte pilotfrua stadig link til hans snap. Han begynte å snappe litt mer enn tidligere, men etter noen uker, så hadde han fortsatt ikke veldig mange følgere - han var da oppi noen få tusen etter 2-4 uker. Ingen reklame på snap osv. Også, helt plutselig - så hadde han gul stjerne og reklame på snappene sine og han begynte å skjule antall følgere. Garantert kjøpt x-antall følgere (veldig mange også) Plutselig gul stjerne, og reklame-(samt skjulte antall følgere )DET tar tid å bygge opp. Og piloten jobber jo så og si aldri lenger. De shopper og de shopper hemningsløst! Villa i mangemillionersklasse, utemøbler i millionklassen, innemøbler i millionklassen, biler, sykler, restauranter, grill til 25.000, klær, klær, klær, Amazon- osv osv.... Hva f skjer liksom? For en gal verden..... når Snap gir lønn til alt dette.... 🫨🤨 13 9
Guris Skrevet 5. mai #13804 Skrevet 5. mai maryJane4 skrev (1 time siden): Hva med "gukkemole", "lasange" og "pingsvin"... 🤦♀️ Listen er lang. 'Falie pingsvin' ! Å tilbrakt en dag med henne hadde vært tortur for meg. 8 1
Korpsnerden Skrevet 5. mai #13805 Skrevet 5. mai happygilmore skrev (1 time siden): Vet det er teit å irritere seg over sånne småting, men det heter ikke håndklEr. Ett håndkle, flere håndklær. Og frokost uttales frokÅst. Ikke frokOst. På min dialekt sier vi hån'kler (og hån'klene) og frokost, så dette reagerer jeg ikke på i det hele tatt. 14
Ellenn Skrevet 5. mai #13806 Skrevet 5. mai Korpsnerden skrev (34 minutter siden): På min dialekt sier vi hån'kler (og hån'klene) og frokost, så dette reagerer jeg ikke på i det hele tatt. Samme her. Jeg kjenner ingen som sier frokåst. 9
Purple Diamond Skrevet 5. mai #13807 Skrevet 5. mai Ellenn skrev (2 minutter siden): Samme her. Jeg kjenner ingen som sier frokåst. Jeg sier frokåst! Dialekt ❤️ 5
Orly Skrevet 5. mai #13808 Skrevet 5. mai Ellenn skrev (29 minutter siden): Samme her. Jeg kjenner ingen som sier frokåst. Ikke jeg heller, vi sier frokost 1
Viernes Skrevet 5. mai #13809 Skrevet 5. mai (endret) Buenos diaz, ja. Hvor lenge har de bodd der nå, et år? Burde vel ha lært seg at det heter dias og ikke diaz på all den tiden, eller? Men hva er det å forvente fra mannen som tydelig uttaler h'en i hola 🤷🏻♀️ Endret 5. mai av Viernes 13 2
happygilmore Skrevet 5. mai #13810 Skrevet 5. mai (endret) Orly skrev (3 timer siden): Ikke jeg heller, vi sier frokost https://naob.no/ordbok UTTALE[fro:´kåst] En kost er noe du feier trappa med, for eksempel. Kost (uttalt kåst) er mat. Endret 5. mai av happygilmore Skrivefeil 3 7
Mallisaen Skrevet 5. mai #13811 Skrevet 5. mai happygilmore skrev (21 minutter siden): https://naob.no/ordbok UTTALE[fro:´kåst] En kost er noe du feier trappa med, for eksempel. Kost (uttalt kåst) er mat. Nemlig! Enig... Dette med å si frokOst føler jeg er noe som har kommet siste året....aldri hørt noen si det før....før jeg har hørt en del influensere har sagt det, i det siste.....og da spesielt pilotmadammen.... 🫨 4 1
Tiara07 Skrevet 5. mai #13812 Skrevet 5. mai Her uttaler vi frokost som frokåst. Vi uttaler også kosthold som «kåsthold». Hvis ting er dyrt, sier vi «den kOsten kÅster mye». 2 5
Ellenn Skrevet 5. mai #13813 Skrevet 5. mai (endret) Mallisaen skrev (2 timer siden): Nemlig! Enig... Dette med å si frokOst føler jeg er noe som har kommet siste året....aldri hørt noen si det før....før jeg har hørt en del influensere har sagt det, i det siste.....og da spesielt pilotmadammen.... 🫨 Jeg har hørt frokost i 50 år, og har aldri hørt frokÅst 😉 Endret 5. mai av Ellenn 7 2
Orly Skrevet 6. mai #13814 Skrevet 6. mai Mallisaen skrev (6 timer siden): Nemlig! Enig... Dette med å si frokOst føler jeg er noe som har kommet siste året....aldri hørt noen si det før....før jeg har hørt en del influensere har sagt det, i det siste.....og da spesielt pilotmadammen.... 🫨 Jeg har sagt det i alle år og det er helt vanlig der jeg kommer fra, aldeles ikke noe som har kommet siste året 4 2
Tillia Skrevet 6. mai #13815 Skrevet 6. mai Mallisaen skrev (15 timer siden): Jeg har lurt på en del, og undrer meg en del.... Når de flyttet til Spania i august. Da hadde Ulrik typ 900 følgere. For å bygge opp følgerskaren hans, så delte pilotfrua stadig link til hans snap. Han begynte å snappe litt mer enn tidligere, men etter noen uker, så hadde han fortsatt ikke veldig mange følgere - han var da oppi noen få tusen etter 2-4 uker. Ingen reklame på snap osv. Også, helt plutselig - så hadde han gul stjerne og reklame på snappene sine og han begynte å skjule antall følgere. Garantert kjøpt x-antall følgere (veldig mange også) Plutselig gul stjerne, og reklame-(samt skjulte antall følgere )DET tar tid å bygge opp. Og piloten jobber jo så og si aldri lenger. De shopper og de shopper hemningsløst! Villa i mangemillionersklasse, utemøbler i millionklassen, innemøbler i millionklassen, biler, sykler, restauranter, grill til 25.000, klær, klær, klær, Amazon- osv osv.... Hva f skjer liksom? For en gal verden..... når Snap gir lønn til alt dette.... 🫨🤨 Ja d er ganske vilt. men det er vel forsåvidt ikke en sikker intekstkilde.. den kan vel når som helst ta slutt dersom snap endrer praksis eller vilkår. Tviler på at de har kontrakt på at de skal ha disse pengene månedtlig 4 1
agitator Skrevet 6. mai #13816 Skrevet 6. mai Ellenn skrev (9 timer siden): Jeg har hørt frokost i 50 år, og har aldri hørt frokÅst 😉 Kanskje du ikke har tenkt på det når du hører det uttalt? Jeg har aldri hørt det uttalt med "o" (jeg er fra Oslo) https://www.babla.no/uttale/norsk/frokost 1
Ellenn Skrevet 6. mai #13817 Skrevet 6. mai agitator skrev (20 minutter siden): Kanskje du ikke har tenkt på det når du hører det uttalt? Jeg har aldri hørt det uttalt med "o" (jeg er fra Oslo) https://www.babla.no/uttale/norsk/frokost Jeg er også fra Oslo, og alle rundt meg sier det med O. Mulig man sier forskjellig i forhold til hvor i Oslo man er fra? Uansett er det en rar ting og irritere seg over 😉 5 1
agitator Skrevet 6. mai #13818 Skrevet 6. mai Ellenn skrev (43 minutter siden): Jeg er også fra Oslo, og alle rundt meg sier det med O. Mulig man sier forskjellig i forhold til hvor i Oslo man er fra? Uansett er det en rar ting og irritere seg over 😉 Ikke irritert 😂 bare morsomt egentlig 😁 1
Ellenn Skrevet 6. mai #13819 Skrevet 6. mai happygilmore skrev (22 timer siden): Vet det er teit å irritere seg over sånne småting, men det heter ikke håndklEr. Ett håndkle, flere håndklær. Og frokost uttales frokÅst. Ikke frokOst. agitator skrev (3 timer siden): Ikke irritert 😂 bare morsomt egentlig 😁 Det var ikke du som irriterte deg over det, agitator 😊
happygilmore Skrevet 6. mai #13820 Skrevet 6. mai Ellenn skrev (32 minutter siden): Det var ikke du som irriterte deg over det, agitator 😊 Stemmer, det var meg. Og jeg skrev: «vet det er teit å irritere seg over sånne småting(…).» Så, jeg vet det er teit, du synes det er merkelig, og sånn er vi mennesker. Forskjellige, noen henger seg opp i småting, andre gjør det kanskje ikke. ☺️ 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå