¤flicka¤ Skrevet 18. august 2017 #1341 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, Prikke skrev: Nei nå sporer du helt av her. Fra naturens side, hvis du ikke kan reprodusere, så er det faktisk ikke meningen at du skal få avkom. Eksempel Hvis en oppdretter ikke får til og sette kull på tispen, som han har planlagt og avle på. Nydelig eksteriør, hunden er flott den! Men den spontanabortere. Da er det somregel en eller annen grunn for det. Sykdom, avvik etc Og i naturen, så er det kun de sterkeste genene som skal videreføres. Derav, ikke kødd med naturen. Det har sin årsak. For det første; det er da bevislig haugevis med menneske som får barn som ikke burde få barn. Hvorfor fungerer ikke denne "kontrollen" på disse? For det andre; vi vet ikke noe om grunnen til at disse menneskene (som tråden handler om) tilsynelatende ikke kan lage egne barn. Ufrivillig barnløshet handler sjelden om "dårlige gener". Les deg opp. 15
Hummingbird2 Skrevet 18. august 2017 #1342 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, førstedamen skrev: Nei! Fortell!! Ble lagt ut for en halvtime siden fra dansegulvet på Elle-festen... Skal pakke det litt inn.. han tok et typ "50 shades of grey" grep rundt halsen på sin kone... Ble slettet raskt... Litt drøyt å legge ut noe sånt... Det hører vel privatlivet til, ikke på et dansegulv og offentlig snap... 11
Gjest førstedamen Skrevet 18. august 2017 #1343 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, Hummingbird2 skrev: Ble lagt ut for en halvtime siden fra dansegulvet på Elle-festen... Skal pakke det litt inn.. han tok et typ "50 shades of grey" grep rundt halsen på sin kone... Ble slettet raskt... Litt drøyt å legge ut noe sånt... Det hører vel privatlivet til, ikke på et dansegulv og offentlig snap... Oh, ja hørtes litt drøyt ut 😂
Hummingbird2 Skrevet 19. august 2017 #1344 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, førstedamen skrev: Oh, ja hørtes litt drøyt ut 😂 Sikkert litt alkohol inne i bildet 😉 6
Prikke Skrevet 19. august 2017 #1345 Skrevet 19. august 2017 3 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: For det første; det er da bevislig haugevis med menneske som får barn som ikke burde få barn. Hvorfor fungerer ikke denne "kontrollen" på disse? For det andre; vi vet ikke noe om grunnen til at disse menneskene (som tråden handler om) tilsynelatende ikke kan lage egne barn. Ufrivillig barnløshet handler sjelden om "dårlige gener". Les deg opp. Så du mener at det genetisk ikke er noe galt når man ikke kan reprodusere? Litt feil det da. Ettersom reproduksjon er en av de mest naturlige tingene ett menneske kan gjøre. Jeg syntes såklart ufrivillig barnløshet er trist. Men det er tydelig at det er en årsak for det. 7
GulSitron Skrevet 19. august 2017 #1346 Skrevet 19. august 2017 5 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Ble lagt ut for en halvtime siden fra dansegulvet på Elle-festen... Skal pakke det litt inn.. han tok et typ "50 shades of grey" grep rundt halsen på sin kone... Ble slettet raskt... Litt drøyt å legge ut noe sånt... Det hører vel privatlivet til, ikke på et dansegulv og offentlig snap... Tenker du på den snappen med de lettkledde damene med glitter-sølv-antrekk med fjær? Synes hun så veldig brydd ut på den snappen samtidig som hun fikk den hånda rundt halsen.. Hun har jo tidligere skrevet at U ikke får lov til å like andre damers bilder på sosiale medier.. 6
Hummingbird2 Skrevet 19. august 2017 #1347 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, GulSitron skrev: Tenker du på den snappen med de lettkledde damene med glitter-sølv-antrekk med fjær? Synes hun så veldig brydd ut på den snappen samtidig som hun fikk den hånda rundt halsen.. Hun har jo tidligere skrevet at U ikke får lov til å like andre damers bilder på sosiale medier.. Jepp! Det samme inntrykket fikk jeg... 1
¤flicka¤ Skrevet 19. august 2017 #1348 Skrevet 19. august 2017 1 minutt siden, Prikke skrev: Så du mener at det genetisk ikke er noe galt når man ikke kan reprodusere? Litt feil det da. Ettersom reproduksjon er en av de mest naturlige tingene ett menneske kan gjøre. Jeg syntes såklart ufrivillig barnløshet er trist. Men det er tydelig at det er en årsak for det. Nei, jeg mener at det ikke nødvendigvis er det. Antageligvis mye sjeldnere enn du tror, iallefall. 4
GulSitron Skrevet 19. august 2017 #1349 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, Hummingbird2 skrev: Jepp! Det samme inntrykket fikk jeg... Ser at den snappen ikke er slettet. Jeg får den fortsatt opp Hun så fryktelig ubekvem ut og snudde seg vekk. Lurer på om hun synes det var greit at U video-snappet dem? 5
gjest91 Skrevet 19. august 2017 #1350 Skrevet 19. august 2017 4 timer siden, LoveTrain skrev: Ikke minst har hun blitt gravid tre ganger allerede, så det er grunn til å tro at det kommer til å gå fint til slutt. Der må jeg faktisk si det motsatte. Når kroppen gjentatte ganger spontanaborterer så er det kanskje en grunn til nettopp det. Ikke at jeg unner dem å oppleve dette, men det virker jo faktisk som at kroppen hennes bare ikke klarer det å ha et svangerskap. 12
Ultiva Skrevet 19. august 2017 #1351 Skrevet 19. august 2017 (endret) 9 timer siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? Gjennomsnittlig ventetid i adopsjonskø er 5 1/2 år. Man har ikke lov til å holde på med IVF samtidig. Dette hadde altså vært veldig langt frem i tid. Nå er det slik at de færreste adopsjonsland aksepterer en adoptivfar på over 40 år. Så jeg tviler på at dette er en mulighet for Julianne og Ulrik. 7 timer siden, Prikke skrev: Syntes absolutt det er trist at "den ikke sitter". Føler virkelig med de.. men så kan man vel spørre seg da, om det fra naturen sin side er en grunn for at noen mennesker ikke kan få egne barn? Og er det egentlig lurt av oss og overprøve det? Dette er vel noe av det dummeste jeg har lest. "Fra naturen sin side"? Hva med alle de som må få medisinsk hjelp når de føder i form av keisersnitt, tang, riestimulerende drypp eller vakuum? De burde kanskje ikke få avansert helsehjelp de heller, siden de ikke klarer å få barnet ut naturlig? Man bør heller lukke døren og "ikke overprøve naturen"? Vi lever i Norge i 2017, til din informasjon. Endret 19. august 2017 av Ultiva 26
Speedmaster Skrevet 19. august 2017 #1352 Skrevet 19. august 2017 6 timer siden, GulSitron skrev: Ser at den snappen ikke er slettet. Jeg får den fortsatt opp Hun så fryktelig ubekvem ut og snudde seg vekk. Lurer på om hun synes det var greit at U video-snappet dem? Enig. Julianne så plaget ut. Ubehagelig å se på. 2
Lapper Skrevet 19. august 2017 #1353 Skrevet 19. august 2017 10 timer siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? Har du selv barn? Tror det er noen som ikke har problemer med og få barn som sier det på den måten! 9
Jolanda Skrevet 19. august 2017 #1354 Skrevet 19. august 2017 9 timer siden, filifjonka skrev: Nei, eggene er blitt befruktet men de har aldri festet seg, ergo har hun aldri vært gravid. Det stemmer ikke. Hun mistet i uke 6 ved 2. forsøk og 1. graviditet. 7
lilletrilleline Skrevet 19. august 2017 #1355 Skrevet 19. august 2017 Jeg håper at de får det de ønsker. Men kjenner samtidig at jeg blir skuffet om dette er holdningen hennes til adopsjon... greit at det ikke er noe de ønsker, enda. Men likevel er dette et flott alternativ og utrolig viktig. For meg så virker hun litt umoden og lite reflektert av og til. Bra hun slettet innlegget. 12
Fortunatus Skrevet 19. august 2017 #1356 Skrevet 19. august 2017 4 minutter siden, lilletrilleline skrev: Jeg håper at de får det de ønsker. Men kjenner samtidig at jeg blir skuffet om dette er holdningen hennes til adopsjon... greit at det ikke er noe de ønsker, enda. Men likevel er dette et flott alternativ og utrolig viktig. For meg så virker hun litt umoden og lite reflektert av og til. Bra hun slettet innlegget. Jeg er også der.. Vi skal også gjennom IVF nå, og hvis det mislykkes så vil ikke vi adoptere.. en ting er at det er dyrt og veldig tung prosess, men å få barn er ikke SÅ viktig for oss. Da lever vi heller barnløs. Skjønner ikke at det skal være så egoistisk og umodent? Synes virkelig synd på dem, må være tungt å få så mange mislykkede forsøk. 8
lilletrilleline Skrevet 19. august 2017 #1357 Skrevet 19. august 2017 Akkurat nå, Fortunatus skrev: Jeg er også der.. Vi skal også gjennom IVF nå, og hvis det mislykkes så vil ikke vi adoptere.. en ting er at det er dyrt og veldig tung prosess, men å få barn er ikke SÅ viktig for oss. Da lever vi heller barnløs. Skjønner ikke at det skal være så egoistisk og umodent? Synes virkelig synd på dem, må være tungt å få så mange mislykkede forsøk. Det er ikke barnslig og umodent å tenke at adopsjon ikke er et alternativ. Men å skrive at det ikke er deres jobb å redde de som ikke har foreldre til å ta seg av de, det er umodent og lite reflektert. Synes jeg. 31
Hummingbird2 Skrevet 19. august 2017 #1358 Skrevet 19. august 2017 7 timer siden, GulSitron skrev: Ser at den snappen ikke er slettet. Jeg får den fortsatt opp Hun så fryktelig ubekvem ut og snudde seg vekk. Lurer på om hun synes det var greit at U video-snappet dem? Enig, hun så veldig ukomfortabel ut...! Og ja, stemmer det dere sier at den ligger der ennå... 11 timer etter den ble lagt ut..
Jolanda Skrevet 19. august 2017 #1359 Skrevet 19. august 2017 1 time siden, lilletrilleline skrev: Jeg håper at de får det de ønsker. Men kjenner samtidig at jeg blir skuffet om dette er holdningen hennes til adopsjon... greit at det ikke er noe de ønsker, enda. Men likevel er dette et flott alternativ og utrolig viktig. For meg så virker hun litt umoden og lite reflektert av og til. Bra hun slettet innlegget. Har hun lagt ut et innlegg om dette nå? Hva stod det?
lilletrilleline Skrevet 19. august 2017 #1360 Skrevet 19. august 2017 14 minutter siden, Jolanda skrev: Har hun lagt ut et innlegg om dette nå? Hva stod det? Var visst et innlegg som hun slettet fort i går. Det var nok bare et øyeblikks frustrasjon, jeg skjønner jo det. Det er lov til å være lei seg etter noe sånt. Men herregud, de som er fosterforeldre og adopsjonsfamilier gjør en utrolig viktig jobb! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå