gjest91 Skrevet 18. august 2017 #1321 Skrevet 18. august 2017 Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? 6
fjær Skrevet 18. august 2017 #1322 Skrevet 18. august 2017 5 minutter siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? det er det nok ganske mange svar... 1.Det tar lang,lang tid. En "evigvarende" papirmølle..En mølle som nok er ganske skremmende, for du blir gransket for å se om du passer til å adoptere... 2. Det er nok veldig dyrt dette med adopsjon. 3. Ønsket for eget biologisk barn er det ganske mange mennesker som har i seg. 11
Gjest Kaktuspotte Skrevet 18. august 2017 #1323 Skrevet 18. august 2017 11 minutter siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? Det er ikke "bare" å adoptere, det er en smertelig lang prossess. Og jeg ville som dem gjort alt for å få et biologisk barn.
Christy89 Skrevet 18. august 2017 #1324 Skrevet 18. august 2017 28 minutter siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? Å adoptere kan ta LANG tid (kanskje flere år) og dette er siste utvei for de fleste. Det er ikke bare å adoptere. 4
LoveTrain Skrevet 18. august 2017 #1325 Skrevet 18. august 2017 20 minutter siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? Det er svindyrt å adoptere. Dessuten kan man ikke kjøre dobbeltløp med ivf og adopsjon, så det er greit at man har fått fordøyd og akseptert å ikke få biologiske barn før man går videre. En skal tross alt vente i en adopsjonskø i en del år, og føler gjerne at man ikke gjør noe aktivt for å få barn. Ikke minst har hun blitt gravid tre ganger allerede, så det er grunn til å tro at det kommer til å gå fint til slutt. 8
filifjonka Skrevet 18. august 2017 #1326 Skrevet 18. august 2017 24 minutter siden, LoveTrain skrev: Det er svindyrt å adoptere. Dessuten kan man ikke kjøre dobbeltløp med ivf og adopsjon, så det er greit at man har fått fordøyd og akseptert å ikke få biologiske barn før man går videre. En skal tross alt vente i en adopsjonskø i en del år, og føler gjerne at man ikke gjør noe aktivt for å få barn. Ikke minst har hun blitt gravid tre ganger allerede, så det er grunn til å tro at det kommer til å gå fint til slutt. Nei, eggene er blitt befruktet men de har aldri festet seg, ergo har hun aldri vært gravid. 8
LoveTrain Skrevet 18. august 2017 #1327 Skrevet 18. august 2017 4 minutter siden, filifjonka skrev: Nei, eggene er blitt befruktet men de har aldri festet seg, ergo har hun aldri vært gravid. Det stemmer ikke. Hun hadde jo en spontanabort i 7.uke hvis jeg husker rett, det regnes som å ha vært gravid. Så hadde hun en kjemisk graviditet, og denne siste kan også ha vært en kjemisk (usikker på om hun kom forbi uke 5), eller det kan regnes som spontanabort hvis de var lenger på vei. 7
Gjest Squill Skrevet 18. august 2017 #1328 Skrevet 18. august 2017 Uff og uff... Så vanvittig trist at det ender på denne måten igjen. Jeg fatter og begriper for øvrig ikke at hun ønsker å utsette seg for sårbarheten i at hele offentligheten vet om forsøkene hennes i alle detaljer helt ned til testdatoen. Noe i meg stusser ved om det hun gjør er så lurt. Fra min egen prøveprosess vet jeg i hvert fall at jeg var stresset nok når testdato nærmet seg, enda det bare var mannen min og jeg som visste om den. Hvis jeg hadde kjent på en slags prestasjonsangst overfor mange tusen mennesker ved siden av, hadde kroppen garantert jobbet på stress-høygir. For ikke å snakke om at jeg er takknemlig for at jeg hadde full jobb og tusen baller i lufta ved siden av, som fikk meg til å koble av stresset enten jeg ville eller ikke. Er det så lurt å utsette kroppen for enda mer stress og press i en så sårbar situasjon? Jeg skjønner heller ikke helt argumentet om at hun ønsker å være åpen og usminket om prosessen for å vise realismen, for den synes jeg igrunnen ikke er der. Hun møter hvert forsøk med en (for meg) uforståelig naivitet, med kjøp av babyklær og stjerner i øynene og visshet om at NÅ er babyen her. Og hver gang det ikke går, får vi gjennomstylede, perfekte bilder av det sminkede, knuste paret i alvorlig positur. Hvis det er noe denne prosessen ikke fremstår som, er det realistisk og usminket. Misforstå meg rett- jeg unner henne inderlig et barn. Men jeg håper hun tenker på hva som er best for henne selv når neste forsøk kommer, ikke hva som er best for bloggen.
neiognei Skrevet 18. august 2017 #1329 Skrevet 18. august 2017 1 time siden, filifjonka skrev: Nei, eggene er blitt befruktet men de har aldri festet seg, ergo har hun aldri vært gravid. Hun har jo fått positiv test ved IKM flere ganger. 3
Fotballfluen Skrevet 18. august 2017 #1330 Skrevet 18. august 2017 6 minutter siden, neiognei skrev: Hun har jo fått positiv test ved IKM flere ganger. Det er jo nettopp det som er en kjemisk graviditet; positiv test veldig tidlig i forløpet men egget fester seg ikke skikkelig. Veldig trist for dem. Mange svangerskap ender sånn, men de fleste vet ikke om at de er gravide fordi det ikke er vanlig å teste så tidlig som i uke 4. 5
ingeniørfrue Skrevet 18. august 2017 #1331 Skrevet 18. august 2017 10 minutter siden, neiognei skrev: Hun har jo fått positiv test ved IKM flere ganger. Men det regnes som kjemisk graviditet før uke 5. Det vil si at egget aldri har festet seg, bare vært borti. Jeg ville sagt det som at hun var halvveis gravid nesten 2
Prikke Skrevet 18. august 2017 #1332 Skrevet 18. august 2017 (endret) Syntes absolutt det er trist at "den ikke sitter". Føler virkelig med de.. men så kan man vel spørre seg da, om det fra naturen sin side er en grunn for at noen mennesker ikke kan få egne barn? Og er det egentlig lurt av oss og overprøve det? Endret 18. august 2017 av Prikke 6
¤flicka¤ Skrevet 18. august 2017 #1333 Skrevet 18. august 2017 22 minutter siden, Prikke skrev: Syntes absolutt det er trist at "den ikke sitter". Føler virkelig med de.. men så kan man vel spørre seg da, om det fra naturen sin side er en grunn for at noen mennesker ikke kan få egne barn? Og er det egentlig lurt av oss og overprøve det? Ja, man kan selvfølgelig spørre seg om det. Hvis man er stokk dum. 22
Prikke Skrevet 18. august 2017 #1334 Skrevet 18. august 2017 6 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Ja, man kan selvfølgelig spørre seg om det. Hvis man er stokk dum. Er man stokk dum så svarer man slik som du gjør 😘 Butthurt. 11
¤flicka¤ Skrevet 18. august 2017 #1335 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, Prikke skrev: Er man stokk dum så svarer man slik som du gjør 😘 Butthurt. Nei, forresten. Man er stokk dum om man faktisk bare tenker det. Det at du avslørte uvitenheten din til alle som leser her gjør deg enda litt dummere. 11
Hummingbird2 Skrevet 18. august 2017 #1336 Skrevet 18. august 2017 Flere som fikk med seg snappen Piloten la ut ista?? Den som ble slettet så raskt??
Prikke Skrevet 18. august 2017 #1337 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, ¤flicka¤ skrev: Nei, forresten. Man er stokk dum om man faktisk bare tenker det. Det at du avslørte uvitenheten din til alle som leser her gjør deg enda litt dummere. Nei nå sporer du helt av her. Fra naturens side, hvis du ikke kan reprodusere, så er det faktisk ikke meningen at du skal få avkom. Eksempel Hvis en oppdretter ikke får til og sette kull på tispen, som han har planlagt og avle på. Nydelig eksteriør, hunden er flott den! Men den spontanabortere. Da er det somregel en eller annen grunn for det. Sykdom, avvik etc Og i naturen, så er det kun de sterkeste genene som skal videreføres. Derav, ikke kødd med naturen. Det har sin årsak. 6
queensnella Skrevet 18. august 2017 #1338 Skrevet 18. august 2017 3 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Flere som fikk med seg snappen Piloten la ut ista?? Den som ble slettet så raskt?? Nei, hva?? 1
Gjest førstedamen Skrevet 18. august 2017 #1339 Skrevet 18. august 2017 4 minutter siden, Hummingbird2 skrev: Flere som fikk med seg snappen Piloten la ut ista?? Den som ble slettet så raskt?? Nei! Fortell!!
Cesil Skrevet 18. august 2017 #1340 Skrevet 18. august 2017 3 timer siden, gjest91 skrev: Dette blir jo uhyre dyrt og minst like deprimerende som dyrt... for dem. Hvorfor ikke "bare" adoptere? Hun hadde et innlegg om det på bloggen en gang, der hun blant annet skrev: "Akkurat som om det er vårt ansvar her i verden å ta vare på barn som ikke har det godt fordi vi er ufrivillige barnløse. Den tankemåten blir for enkel for meg..". Og om det er slike tanker hun har om adopsjon, er det kanskje like greit at de ikke vurderer det (ennå). 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå