Velinda Skrevet lørdag kl 21:49 #13261 Del Skrevet lørdag kl 21:49 Guris skrev (3 minutter siden): 😂 Ja virkelig, de jobber hardt. U mente de simple dørhåndtakene var inspirert av luksushoteller som bruker ekstra penger på håndtak 😆 Han sa nå at fortauet utenfor huset deres er privat gangveg for dem 🙃😂 han er altså helt delulu Det er helt normalt at deler av private eiendommer blir brukt til både offentlige veger og fortau, sånt skjønner ikke de 🤦🏻 Gudbedre😂 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet lørdag kl 21:52 #13262 Del Skrevet lørdag kl 21:52 Velinda skrev (Akkurat nå): Gudbedre😂 Det er så sykt 😆 skal U nekte folk å gå på et offentlig fortau fordi han tror det er privat for de ? Noen bør sende han melding før han driter seg helt ut. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet lørdag kl 21:56 #13263 Del Skrevet lørdag kl 21:56 Guris skrev (2 minutter siden): Det er så sykt 😆 skal U nekte folk å gå på et offentlig fortau fordi han tror det er privat for de ? Noen bør sende han melding før han driter seg helt ut. Virkelig😂jeg var ned i veien å malte"privat"på fortauet nedforbi huset mitt nå i sted😉 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet lørdag kl 22:03 #13264 Del Skrevet lørdag kl 22:03 (endret) Velinda skrev (9 timer siden): Virkelig😂jeg var ned i veien å malte"privat"på fortauet nedforbi huset mitt nå i sted😉 Ja det er enda godt, privat er privat.😆🤦🏻 Endret søndag kl 06:57 av Guris 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lajolla Skrevet lørdag kl 23:18 #13265 Del Skrevet lørdag kl 23:18 Guris skrev (2 timer siden): 😂 U er en etnisk Norsk mann på 45 år og har ansvar for fly som er fulle med folk: Så deilig 'strukatur' dørene mine har 🤦🏻😂 er det mulig ! Og farge kombinasjonene på vinduskarmer, gulvet og dørene med strukatur ser dere her 😂 Har de virkelig disse dørene? I alle rom? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lajolla Skrevet lørdag kl 23:23 #13266 Del Skrevet lørdag kl 23:23 Guris skrev (4 timer siden): Ja det og, hvorfor la hundene sine stå ute å henge over gjerdet til naboen å bjeffe hele dagen? Helt utrolig at folk synes det er greit. Folk er på jobb og hundene vokter hus/ eiendom…veldig mye av det i Spania 🙉🙈 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet lørdag kl 23:44 #13267 Del Skrevet lørdag kl 23:44 Lajolla skrev (18 minutter siden): Folk er på jobb og hundene vokter hus/ eiendom…veldig mye av det i Spania 🙉🙈 Jepp, og disse hundene bor ute. Veldig sjelden de er innomhus. Ikke til deg men det såkalte private fortauet er deres fordi de har dratt tomta inn så de ikke måtte gå rett ut i gata. For deres egen sikkerhet, så noe går da rundt oppi topplokket det også🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joiosa Skrevet lørdag kl 23:56 #13268 Del Skrevet lørdag kl 23:56 Kønn skrev (8 minutter siden): Jepp, og disse hundene bor ute. Veldig sjelden de er innomhus. Ikke til deg men det såkalte private fortauet er deres fordi de har dratt tomta inn så de ikke måtte gå rett ut i gata. For deres egen sikkerhet, så noe går da rundt oppi topplokket det også🙈 For barnas sikkerhet burde noen fortelle dem at det er uansvarlig å la de sitte uten sete i bilene. Sikkert fordi det ikke er plass og kan lage merker🙄 For alles sikkerhet,og til info så er det forbudt med elektrisk sparkesykkel for personer under 12 år i Spania! Det bryr de seg lite om og det er sikkert derfor det ikke er så mange andre i sykkelparken når de er der! 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet søndag kl 00:01 #13269 Del Skrevet søndag kl 00:01 Joiosa skrev (1 minutt siden): For barnas sikkerhet burde noen fortelle dem at det er uansvarlig å la de sitte uten sete i bilene. Sikkert fordi det ikke er plass og kan lage merker🙄 For alles sikkerhet,og til info så er det forbudt med elektrisk sparkesykkel for personer under 12 år i Spania! Det bryr de seg lite om og det er sikkert derfor det ikke er så mange andre i sykkelparken når de er der! Såpass ja. Det høres ikke bra ut. Jeg følger ikke, men kikker innom om det er noe fra huset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 06:27 #13270 Del Skrevet søndag kl 06:27 (endret) Kønn skrev (7 timer siden): Jepp, og disse hundene bor ute. Veldig sjelden de er innomhus. Ikke til deg men det såkalte private fortauet er deres fordi de har dratt tomta inn så de ikke måtte gå rett ut i gata. For deres egen sikkerhet, så noe går da rundt oppi topplokket det også🙈 Det fortauet var bestemt lenge før de kjøpte huset, U sier 'vi' for å høres litt smart ut. Se på de gamle videoene fra eiendommen som ligger på U sin snap, så ser du at muren allerede er plassert lenge før de kjøpte seg inn. Kommuner legger ofte inn i såkalte 'rekkefølge bestemmelser' at det skal opparbeides fortau som del av byggetillatelse. Det er derfor fortauet i dette tilfellet må være klart før de får innflyttings dokumenter da alle 'rekkefølge bestemmelser' alltid må oppfylles før det er lov å ta eiendommen i bruk. Alle fortau er offentlige og kan brukes av alle selv om eiendommene formelt sett 'eies' av huseiere. Jeg drev med eiendomsutvikling i mange år i Norge før, så derfor er Jeg godt opplyst om disse reglene. Mange veger er formelt sett eid av huseiere men de har ingen rettigheter til den delen av eiendommen. Så istedenfor at kommuner eksproprierer og skiller ut deler av eiendommer som blir brukt til offentlig fortau og veg, så står fortsatt huseiere som 'eier' uten noe betydning. Men U tillegger det betydning fordi han er en arrogant person. Det er ingen privat personer som har råderett over fortau langs offentlige veger, hvordan ville det blitt tror du ? Så nei, ingenting i topplokket 🤯 jo mer han prater jo tydeligere er det! Endret søndag kl 07:16 av Guris 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 07:02 #13271 Del Skrevet søndag kl 07:02 (endret) Kønn skrev (7 timer siden): Jepp, og disse hundene bor ute. Veldig sjelden de er innomhus. Ikke til deg men det såkalte private fortauet er deres fordi de har dratt tomta inn så de ikke måtte gå rett ut i gata. For deres egen sikkerhet, så noe går da rundt oppi topplokket det også🙈 Her ser du at muren og fundamentet på eiendommen ble satt opp lenge før paret visste om huset. Dette fortauet er ikke bestemt av utbyggeren heller, det er et normalt krav fra kommunen når nye hus bygges! Så ikke tillegg U å vær hverken smart eller generøs. Hadde det vært opp til paret hadde den muren gått langt ut i gaten! Endret søndag kl 07:05 av Guris 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet søndag kl 08:24 #13272 Del Skrevet søndag kl 08:24 Den korte tiden jeg fulgte Pilotfrue, da de bodde i Vollen, bet jeg meg merke i en underlig uttalelse fra henne. Hun innbilte seg at siden huset deres lå i en såkalt privat vei, så var det forbudt for andre enn de som bodde i veien å bevege seg der. "Privat vei" i denne kommunen betyr bare at det er innbyggerne selv som må betale vedlikehold, brøyting, strøing osv. For at kommunen skal spare penger. Disse nyrike russerne trodde de hadde rett til å hindre fri ferdsel. Tror de nå at de kan henvise folk som går forbi til å krysse gaten når de passerer deres bolig? 🙄 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet søndag kl 08:28 #13273 Del Skrevet søndag kl 08:28 (endret) Han mener solbrillene hennes er mørke fordi de er progressive? Endret søndag kl 08:28 av Me0987 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 08:37 #13274 Del Skrevet søndag kl 08:37 (endret) Villroses hage skrev (25 minutter siden): Den korte tiden jeg fulgte Pilotfrue, da de bodde i Vollen, bet jeg meg merke i en underlig uttalelse fra henne. Hun innbilte seg at siden huset deres lå i en såkalt privat vei, så var det forbudt for andre enn de som bodde i veien å bevege seg der. "Privat vei" i denne kommunen betyr bare at det er innbyggerne selv som må betale vedlikehold, brøyting, strøing osv. For at kommunen skal spare penger. Disse nyrike russerne trodde de hadde rett til å hindre fri ferdsel. Tror de nå at de kan henvise folk som går forbi til å krysse gaten når de passerer deres bolig? 🙄 Ja du har helt rett. 'privat veg' er ofte offentlige veger. Eksproprierings prosesser er lange, tunge og kostbare prosesser for kommunene så derfor beholdes deler av eiendommer som brukes til allmen ferdsel ofte under opprinnelige grunneiere. Å legge nye fortau, utvikling av avløpsnett og infrastruktur inn i en ny utbyggers krav er en måte å spare masse penger på for kommunene, som i dette tilfellet også. Men det betyr ikke at de har noe råderett selv om de har bygget det opp eller formelt sett er grunneiere. Ja både U og J irriterte seg over at folk gikk på 'deres private' veg i Vollen. Husker masse kommentarer om det og nå innbiller U seg at han eier et offentlig fortau i Spania 🤦🏻 det er så delulu at det ikke er til å tro 🥴 han kommer til å stå å irritere seg over at folk går på det fortauet og kommer sikkert til å klage. Han har absolutt ingen råderett over det fortauet!! Det er et offentlig fortau for allmen ferdsel bestemt av kommunen.! U sa at han skal få kommunen til å legge farts dumper i vegen utenfor huset deres, han sa at hvis han bare sender videoer av hvor fort folk kjører der så vil de komme med en gang å innfri kravet hans 🤦🏻 og dette kommer fra en mann som bruker 4 måneder på å få skilter på bilen sin, tror at han eier et fortau og er gift med en dame som ikke vet hvordan man vasker et vindu 🤷🏻 lykke til ! Endret søndag kl 08:50 av Guris 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 09:04 #13275 Del Skrevet søndag kl 09:04 Villroses hage skrev (34 minutter siden): Den korte tiden jeg fulgte Pilotfrue, da de bodde i Vollen, bet jeg meg merke i en underlig uttalelse fra henne. Hun innbilte seg at siden huset deres lå i en såkalt privat vei, så var det forbudt for andre enn de som bodde i veien å bevege seg der. "Privat vei" i denne kommunen betyr bare at det er innbyggerne selv som må betale vedlikehold, brøyting, strøing osv. For at kommunen skal spare penger. Disse nyrike russerne trodde de hadde rett til å hindre fri ferdsel. Tror de nå at de kan henvise folk som går forbi til å krysse gaten når de passerer deres bolig? 🙄 De smale gatene der de bor nå er sikkert eid av huseierene, men det er fortsatt offentlige veger for allmen ferdsel, og grunneierene har ingen rett til å bestemme over den vegen. Bare for å bruke et annet eksempel. U og J er svært lite opplyste om generelle ting og det virker ikke som de ønsker å vite noe mere heller. Det må være svært fordummende å være med de. Jeg hadde gått inn i en lærer rolle skulle Jeg vært med de. Kan jo ikke ha normale samtaler me de. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet søndag kl 09:10 #13276 Del Skrevet søndag kl 09:10 Guris skrev (5 minutter siden): De smale gatene der de bor nå er sikkert eid av huseierene, men det er fortsatt offentlige veger for allmen ferdsel, og grunneierene har ingen rett til å bestemme over den vegen. Bare for å bruke et annet eksempel. U og J er svært lite opplyste om generelle ting og det virker ikke som de ønsker å vite noe mere heller. Det må være svært fordummende å være med de. Jeg hadde gått inn i en lærer rolle skulle Jeg vært med de. Kan jo ikke ha normale samtaler me de. Nei og at de vil filme og fremlegge seg selv så uvitende og (dum) i alle settinger bare for å håve inn snapkroner fatter jeg ikke og ikke minst alt de gjør for å provosere . 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 09:31 #13277 Del Skrevet søndag kl 09:31 JojoMoyes skrev (16 minutter siden): Nei og at de vil filme og fremlegge seg selv så uvitende og (dum) i alle settinger bare for å håve inn snapkroner fatter jeg ikke og ikke minst alt de gjør for å provosere . Mye av det de sier og gjør er kalkulert men de er ikke veldig opplyste og oppegående, så de skjønner ikke alltid at de driter seg ut. Som for eksempel at folk kan se at muren var satt opp før de kjøpte huset 🤦🏻 og at det derfor opplagt ikke er paret som har bestemt fortauet ! De eier ikke skamvett, de skjønner sikkert ikke hva ordet betyr engang. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 10:35 #13278 Del Skrevet søndag kl 10:35 (endret) Når faren til J reiste hjem i dag, hadde det ikke vært normalt at de alle hadde kjørt han til flyplassen og vært med han inn istedenfor å sende han i taxi? Det er jo søndag og da skal de jo kjøre tur allikevel. Veldig lite koselig sånn som de er. Endret søndag kl 12:23 av Guris 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huttetua Skrevet søndag kl 11:03 #13279 Del Skrevet søndag kl 11:03 Joiosa skrev (På 12.3.2025 den 17.58): Pilotutdanningen ved Pilot Flight Academy er en intensiv og praktisk orientert utdanning som tar kun to år å fullføre. Krever kun generell studiekompetanse og ingen karakterkrav. Hverken på kurs i USA eller i Tromsø. Så,jo en av de enkleste utdannelser å ta. Og likestilt med andre yrkessjåfører.Og like viktig som de fleste andre yrker som ikke oppfører seg som klyser og tror de er noe bedre enn andre! Hei! Er normalt sett bare en som titter innom og leser litt for underholdningen sin del 😅, men denne måtte jeg bare kommentere på. Tatt U ut av likningen her - for hans profil kan man sikkert diskutere en del om, men kommentar på yrket pilot så er det mer enn hvordan du fremstiller det! Jeg har flyskrekk så jeg har brukt litt tid på å forstå litt rundt prosesser det det naturligvis er en trygghet for meg (og alle andre) at piloter er kvalifisert for jobben - (i lik linje med alle andre yrkessjåfører naturligvis). Pilotutdanning er langt mer enn 20-24 mnd intensiv kurs. Dette er bare starten, som er et krevende kurs i seg selv. Etter et endt program (med meget strenge opptakskrav hvor estimert 15-20% av søkere får begynne i PFA og ikke alle består ) så må man etter dette bygge opp nødvendige flytimer, gjennomgå type-rating, lære seg flytyper og ha kontinuerlig trening som co-pilot. Dette gir en total utdanningstid på 5-7 år før man er kvalifisert pilot, f.eks. for kommersielle-flygninger. Så det er nok ikke bare for alle og en hver å hoppe på dette kurset å ha en jobb som pilot om 2 år ☺️ 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet søndag kl 12:21 #13280 Del Skrevet søndag kl 12:21 huttetua skrev (1 time siden): Hei! Er normalt sett bare en som titter innom og leser litt for underholdningen sin del 😅, men denne måtte jeg bare kommentere på. Tatt U ut av likningen her - for hans profil kan man sikkert diskutere en del om, men kommentar på yrket pilot så er det mer enn hvordan du fremstiller det! Jeg har flyskrekk så jeg har brukt litt tid på å forstå litt rundt prosesser det det naturligvis er en trygghet for meg (og alle andre) at piloter er kvalifisert for jobben - (i lik linje med alle andre yrkessjåfører naturligvis). Pilotutdanning er langt mer enn 20-24 mnd intensiv kurs. Dette er bare starten, som er et krevende kurs i seg selv. Etter et endt program (med meget strenge opptakskrav hvor estimert 15-20% av søkere får begynne i PFA og ikke alle består ) så må man etter dette bygge opp nødvendige flytimer, gjennomgå type-rating, lære seg flytyper og ha kontinuerlig trening som co-pilot. Dette gir en total utdanningstid på 5-7 år før man er kvalifisert pilot, f.eks. for kommersielle-flygninger. Så det er nok ikke bare for alle og en hver å hoppe på dette kurset å ha en jobb som pilot om 2 år ☺️ Du har rett, og de er 'co pilot' i mange år før de blir kaptein og har ansvaret, men nå er denne tråden om U og J så da blir det å være pilot sett i sammenheng med Ulriksen, som ikke er så veldig smart generelt sett. Han har jo bevist at han kan føre et fly trygt og ingen her inne hadde vel snudd i døren om de hadde sett han bak spakene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå