Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Puny skrev:

Nei, syntes det er en kynisk måte å få seg flere følgerne på insta. Jeg har ingen interesse av å følge henne der. Syntes hun er dørgende kjedelig på insta. 

:roll:

• Liker 6
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Har bare en ting å si, stakkars Julianne og Ulrik.

Skrevet
1 time siden, Pås skrev:

Og det skjønner jeg VELDIG godt...

Det gjør jeg også, jeg mente bare at det var et dårlig tegn. 

• Liker 1
Skrevet

Så trist at det endte sånn denne gangen også :(

• Liker 3
Skrevet

Huff, stakars.:(

• Liker 4
Skrevet

Åh nei. Hadde virkelig håpet at det skulle gå veien for dem denne gangen:sad:

• Liker 3
Skrevet

Så trist! :( 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Puny skrev:

å nei! Har det ikke gått? Oppdater oss som ikke gidder å følge henne på insta...

Hun har åpen profil da, så du kan fint følge med hva som skjer uten at du trenger å følge henne...

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, Pås skrev:

Hun har åpen profil da, så du kan fint følge med hva som skjer uten at du trenger å følge henne...

Good to know 😁

Skrevet

Det finnes flere måter å få barn på. Selvfølgelig er det urettferdig at det ikke skjer for alle, men sånn er det bare. Synes synd på dem som ikke får det til, men det er faktisk ikke en menneskerett å få egne barn. 

• Liker 23
Skrevet
3 minutter siden, elisaday skrev:

Det finnes flere måter å få barn på. Selvfølgelig er det urettferdig at det ikke skjer for alle, men sånn er det bare. Synes synd på dem som ikke får det til, men det er faktisk ikke en menneskerett å få egne barn

Det er det vel strengt tatt heller ingen her som har påstått. 

Det er uflaks at noen ikke klarer å få egne barn, men ikke urettferdig - det er vanlig å si det, men det har jo ingenting med rettferdighet å gjøre, kun med tilfeldigheter. Enten er man heldig på dette området og får barn lett, eller så er man uheldig og klarer ikke å bli gravid eller mister hver gang man blir det. Hvorvidt noen andre blir gravide samtidig som jeg ikke klarer det er fullstendig irrelevant for mine egne sjanser for å bli det, så jeg synes det er helt på jordet å bruke ordet urettferdig. Det kan føles trist og kjipt og vanskelig og vondt at jeg sliter med å få barn, men ikke urettferdig - påstår man dét er man på treåringnivå med en gang.

Jeg skjønner dog at man mener det motsatte dersom man er religiøs og tror at det er en eller annen gud som sitter og peker og sier "dere to skal få barn bare dere ser litt lenge på hverandre, mens dere to? Glem det!"

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, miore skrev:

Det er uflaks at noen ikke klarer å få egne barn, men ikke urettferdig - det er vanlig å si det, men det har jo ingenting med rettferdighet å gjøre, kun med tilfeldigheter. Enten er man heldig på dette området og får barn lett, eller så er man uheldig og klarer ikke å bli gravid eller mister hver gang man blir det. Hvorvidt noen andre blir gravide samtidig som jeg ikke klarer det er fullstendig irrelevant for mine egne sjanser for å bli det, så jeg synes det er helt på jordet å bruke ordet urettferdig. Det kan føles trist og kjipt og vanskelig og vondt at jeg sliter med å få barn, men ikke urettferdig - påstår man dét er man på treåringnivå med en gang.

Jeg skjønner dog at man mener det motsatte dersom man er religiøs og tror at det er en eller annen gud som sitter og peker og sier "dere to skal få barn bare dere ser litt lenge på hverandre, mens dere to? Glem det!"

Ok what she said👆

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, miore skrev:

Jeg er enig med deg, bortsett fra på ett punkt. Jeg blir ikke gravid, og det føles urettferdig. Jeg vet at det ikke er det, men det tar faktisk ikke bort hva jeg føler rundt det. Jeg vil tro at de fleste som sliter med å bli gravide har tidvis utfordringer med å skille mellom følelser og mer rasjonelle tanker når det gjelder dette temaet. Når testen lyser "negativ" blir man mint på at man - igjen - er en av de tilfeldig utvalgte til å IKKE få det til. Det er uflaks, men det føles urettferdig - uten at man trenger å være på treårsnivå av den grunn. 

• Liker 39
Skrevet

Ånei, huff :( Hadde virkelig håpa det skulle gå for dem denne gangen..

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, PecanPie skrev:

Jeg er enig med deg, bortsett fra på ett punkt. Jeg blir ikke gravid, og det føles urettferdig. Jeg vet at det ikke er det, men det tar faktisk ikke bort hva jeg føler rundt det. Jeg vil tro at de fleste som sliter med å bli gravide har tidvis utfordringer med å skille mellom følelser og mer rasjonelle tanker når det gjelder dette temaet. Når testen lyser "negativ" blir man mint på at man - igjen - er en av de tilfeldig utvalgte til å IKKE få det til. Det er uflaks, men det føles urettferdig - uten at man trenger å være på treårsnivå av den grunn. 

Mulig jeg er "for rasjonell" og har brukt alt for mye tankevirksomhet på å analysere dette og mine egne følelser, men er det faktisk urettferdighet du kjenner på, og ikke skuffelse, sinne, lei seg på vegne av håpene/drømmene som atter en gang ikke ble virkelighet og/eller god, gammeldags tristhet? Er det slik at du synes det er dumt at noen andre ble gravide siden du mener det var rettferdig at det var din tur til å bli det, til tross for at du rasjonelt sett vet at disse andres graviditet betyr nøyaktig null og niks for dine egne muligheter? For min del går i alle fall følelsene på at jeg er sint og lei meg og skuffet over egen kropp som ikke klarer brasene, men jeg drar ikke inn noen andre enn meg og mannen i det hele. 

Det er jo uansett en avsporing, så jeg skal slutte med gnålinga nå - grunnen til min lille utblåsning var at hun jeg siterte påsto at "det er selvfølgelig urettferdig" :) 

Endret av miore
  • Liker 12
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Jeeez kyniske folk her inne. hun har da åpen insta profil så trenger ikke følgere der. Seriøst de har gått fra total lykkerus til at alt faller sammen. Så før noen her begynner å gnåle om at Pilotfrue er kynisk så kan man feie for sin egen dør først. 

Skrevet
7 minutter siden, miore skrev:

Mulig jeg er "for rasjonell" og har brukt alt for mye tankevirksomhet på å analysere dette og mine egne følelser, men er det faktisk urettferdighet du kjenner på, og ikke skuffelse, sinne, lei seg på vegne av håpene/drømmene som atter en gang ikke ble virkelighet og/eller god, gammeldags tristhet? Er det slik at du synes det er dumt at noen andre ble gravide siden du mener det var rettferdig at det var din tur til å bli det, til tross for at du rasjonelt sett vet at disse andres graviditet betyr nøyaktig null og niks for dine egne muligheter? For min del går i alle fall følelsene på at jeg er sint og lei meg og skuffet over egen kropp som ikke klarer brasene, men jeg drar ikke inn noen andre enn meg og mannen i det hele. 

Det er jo uansett en avsporing, så jeg skal slutte med gnålinga nå - grunnen til min lille utblåsning var at hun jeg siterte påsto at "det er selvfølgelig urettferdig" :) 

Jeg kan lett innrømme at det føles kjipt, leit, og ja, urettferdig. Ja, jeg har følt på det at andre har blitt gravide, men ikke jeg. Det er ikke rasjonelt, og det vet jeg. Og derfor prøver jeg jo, så godt det lar seg gjøre, å ikke vise det utad. Som sagt, jeg er helg enig i at det ikke er urettferdig. At du ikke føler på urettferdighet må være befriende, på et vis.

avsporing slutt, takk for den lille diskusjonen. :)

Kjedelig at de opplever dette igjen. Håper det klaffer for dem snart. 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, PecanPie skrev:

Jeg kan lett innrømme at det føles kjipt, leit, og ja, urettferdig. Ja, jeg har følt på det at andre har blitt gravide, men ikke jeg. Det er ikke rasjonelt, og det vet jeg. Og derfor prøver jeg jo, så godt det lar seg gjøre, å ikke vise det utad. Som sagt, jeg er helg enig i at det ikke er urettferdig. At du ikke føler på urettferdighet må være befriende, på et vis.

avsporing slutt, takk for den lille diskusjonen. :)

Kjedelig at de opplever dette igjen. Håper det klaffer for dem snart. 

Syns det er skikkelig urettferdig jeg, for dere som ikke får det til. ❤️ Selv er jeg en av de som blir gravid "av å bli sett litt lenge på", og må bruke dobbelt opp med prevensjon siden jeg ikke ønsker meg flere barn. Det er faktisk urettferdig, irrasjonelt som det er. Skulle gjerne ha gitt litt av min fertilitet til dere som sliter, tenker at det å ønske noe så grunnleggende som barn og så ikke få det må være noe av det tyngste man kan oppleve. Tenker på dere alle, og håper dere får det ønsket oppfylt på en eller annen måte. 

• Liker 24
Gjest ClickB4it
Skrevet

Noen som vet hvor antrekket på instagramposten er fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...