Vintermåne Skrevet 7. mars #13081 Del Skrevet 7. mars Nysgjerriper skrev (På 5.3.2025 den 19.57): Det blir jo en ny hverdag etterhvert, bare i et mye bedre klima. Da vil Norgesturene bli ferie, det er jo helt naturlig. Jeg syns det er modig gjort og flytte bort fra «det trygge» og bosette seg i et «fremmed» land og kultur. Så kred til alle dem som våger og ikke minst trosser janteloven i dette jantelandet! Hvordan viser janteloven seg her i dette «jantelandet» Norge, kontra i Spania? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lajolla Skrevet 7. mars #13082 Del Skrevet 7. mars Vintermåne skrev (55 minutter siden): Hvordan viser janteloven seg her i dette «jantelandet» Norge, kontra i Spania? Sjelden jeg er inne på sidene deres…men, det er det samme kjedelige hver gang…føles egentlig som å se «Bergen’s banen…minutt for minutt» eller om mulig enda tregere…😴💤 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 7. mars #13083 Del Skrevet 7. mars Lajolla skrev (52 minutter siden): Sjelden jeg er inne på sidene deres…men, det er det samme kjedelige hver gang…føles egentlig som å se «Bergen’s banen…minutt for minutt» eller om mulig enda tregere…😴💤 Det er jeg helt enig i - jeg følger ikke der, fordi det er evinnelig kjedelig - jeg forstår bare ikke hva som menes med at det er så jantelov her i Norge ift i Spania, og lurer på hvordan det gir utslag for da f eks dette pilot-paret?? 🤔 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet 7. mars #13084 Del Skrevet 7. mars Janina83 skrev (14 timer siden): Trodde piloter måtte holde seg i form jeg 😅😱 Ja det tenkte Jeg også så Jeg ble sjokkert når Jeg så formen til Ulriksen 😱 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lajolla Skrevet 7. mars #13085 Del Skrevet 7. mars (endret) Vintermåne skrev (6 timer siden): Det er jeg helt enig i - jeg følger ikke der, fordi det er evinnelig kjedelig - jeg forstår bare ikke hva som menes med at det er så jantelov her i Norge ift i Spania, og lurer på hvordan det gir utslag for da f eks dette pilot-paret?? 🤔 Jantelov er vel misunnelse og det er det paret tror er grunnen til alt det negative som blir skrevet om de…oppfører seg så harry at jeg blir flau… J har kun en person å tenke på og det er seg selv…så barnslig og egoistisk forelder har jeg aldri opplevd…og hvor er varme og omtanke for familien sin…? Akkurat der syns jeg U er en mer omtenksom og kjærligere person…heldigvis! Endret 7. mars av Lajolla 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. mars #13086 Del Skrevet 7. mars Lajolla skrev (7 timer siden): Sjelden jeg er inne på sidene deres…men, det er det samme kjedelige hver gang…føles egentlig som å se «Bergen’s banen…minutt for minutt» eller om mulig enda tregere…😴💤 Bergensbanen minutt for minutt er jo spennende i forhold😁 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerriper Skrevet 7. mars #13087 Del Skrevet 7. mars Vintermåne skrev (8 timer siden): Hvordan viser janteloven seg her i dette «jantelandet» Norge, kontra i Spania? Jeg har ikke sammenlignet noen og har heller ikke kjennskap til janteloven i Spania. Men at janteloven herjer i landet vårt er det vel ingen tvil om! Alle skal helst leve et A4 liv og på ingen måte skille seg ut. Den holdningen støtter jeg på ingen måte og jeg syns folk dømmes, mobbes og henges ut. Noe jeg syns er fullstendig ugreit. Og for ikke å snakke om misunnelse.. Istedet for å unne og heie på hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerriper Skrevet 7. mars #13088 Del Skrevet 7. mars JojoMoyes skrev (10 timer siden): En ny hverdag for de har blitt enten å bestille mat hjem eller spise på restaurant . De har vel ikke en «normal» hverdag der nede heller som andre som flytter dit med barn har . Men du om det … Så U og J lever ikke opp til det som defineres som «normal hverdag»? Hva er så definisjonen? I tillegg er de i flytte/byggeprosess, og ære være dem som er «så flinke» til å leve en «normal hverdag» under en slik prosess. Hva så om de velger å spise på restaurant hver dag, det har vel ingen andre noe med! Og kostholdsmessig og hva de serverer barna sine er deres valg. Er «vi» så mye bedre? Nei vet du meg hva, å synse og mene om alle andres liv og hverdag kan man holde seg for god til. Vi er forskjellige og godt er det! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerriper Skrevet 7. mars #13089 Del Skrevet 7. mars Sol79 skrev (19 timer siden): Hverdagen til pilotparet er jo en evig lang ferie. Når barna er på skole/barnehage så gjør de ikke noe annet enn å gå på kafe, shoppe, trene eller kjøre rundt. Virker som det er det samme med alle de nye venninne hennes også. Mulig mennene jobber, men de lever husmortilværelse med trening, shopping og kafeliv på dagtid. Og hva er galt med det? Om det er det de ønsker og har muligheten til å leve slik, hvorfor ikke? Og så flott at hun har funnet seg venninner der nede, de koser seg sikkert gløgg. Fantastisk! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JojoMoyes Skrevet 7. mars #13090 Del Skrevet 7. mars Nysgjerriper skrev (2 timer siden): Så U og J lever ikke opp til det som defineres som «normal hverdag»? Hva er så definisjonen? I tillegg er de i flytte/byggeprosess, og ære være dem som er «så flinke» til å leve en «normal hverdag» under en slik prosess. Hva så om de velger å spise på restaurant hver dag, det har vel ingen andre noe med! Og kostholdsmessig og hva de serverer barna sine er deres valg. Er «vi» så mye bedre? Nei vet du meg hva, å synse og mene om alle andres liv og hverdag kan man holde seg for god til. Vi er forskjellige og godt er det! Jeg synser og mener akkurat hva jeg vil om dette paret ! Det har null med misunnelse eller jantelov å gjøre , jeg er ikke misunnelig på det livet der i det hele tatt . De fleste reagerer nok på all denne kvalme skrytingen de begge driver med med shopping og pengebruk som de mest sannsynlig deler etter å ha lest her inne . Jeg ville aldri ha delt hele livet mitt for penger , utlevere barn og fam ellers . Og synes du dette er normalt så deg om det . For meg er det ikke normalt at småbarn får iPhone i adventskalender og at foreldrene skryter av det for å tjene penger . Det er faktisk mange som sliter økonomisk i dette samfunnet som det har blitt med renter og priser på mat og strøm osv . Så skjønner mange blir forbanna på de av den grunn , jeg selv klarer meg fint og synes bare de er utrolig kvalme med dette pengekjøret sitt . Hadde jeg skulle utlevert livet mitt mot betaling så tror jeg at jeg hadde brukt bittelitt mer energi på å dele litt mer spennende ting enn mye av det som kommer fra disse to . Så da er vi bare enig om å være uenig her …. 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sneblomst Skrevet 7. mars #13091 Del Skrevet 7. mars Nysgjerriper skrev (4 timer siden): Så U og J lever ikke opp til det som defineres som «normal hverdag»? Hva er så definisjonen? I tillegg er de i flytte/byggeprosess, og ære være dem som er «så flinke» til å leve en «normal hverdag» under en slik prosess. Hva så om de velger å spise på restaurant hver dag, det har vel ingen andre noe med! Og kostholdsmessig og hva de serverer barna sine er deres valg. Er «vi» så mye bedre? Nei vet du meg hva, å synse og mene om alle andres liv og hverdag kan man holde seg for god til. Vi er forskjellige og godt er det! Jeg hadde tatt «ferie hele livet» over et så kalt «normalt liv» any day! Tror for øvrig dette «normale livet» flere av oss tydeligvis hyller, i virkeligheten inneholder en overvekt av tidsklemma, Adams Matkasse, slokne kl 20.30 på sofaen med en halvbrettet klesvask på fanget, kjøring til fotballskamper hele helgen, dårlig samvittighet for bikkja som ikke fått nok turer denne uken heller og baksnakking av andre foreldre i klassen over bib-vinen på lørdagskvelden (før vi slokner 21 lørdagen til ære) Og en undervekt av dette fantastiske engasjementet i nærmiljøet og samfunnet generelt som pilotparet tydeligvis burde gjøre mer av. Tipper de færreste av oss hadde stilt med forkle og egen slev hos Sjømannskirken hvis vi hadde 2 timer til overs, og heller tatt en cowboystrekk på sofaen. Og har dere vært på et foreldremøte i skole eller barnehage? Hvor mange prosent får du øyekontakt med når det er snakk om å velge ny leder for FAU, SU eller klassekontakter? De fleste vil ikke. De fleste har ikke overskudd. De fleste håper intenst at noen annen skal ta det. De fleste ER ikke særlig engasjert og på, annet enn på KG tydeligvis. Der renner det av verv og flinke piker. Lurer på hvor disse er ute i IRL. Men klages på dem som er like late skal det… Kjøper ikke denne skinnhelligheten. Så fantastisk engasjert og busy med viktige ting, annet enn å løpe i hamsterhjulet fordi vi må, er vi ikke. Nope. Det er jantelov. Ingen skal tro de er noe. Ingen skal skille seg ut. Ingen skal kose seg, slappe av, gå sakte og bedagelig gjennom livet, bare fordi vi andre selv må løpe i vill stress gjennom det. Barna skjermes nå mere helt i SoMe, familien koser seg på et eventyr de færreste av oss tørr å gå for. Synes denne klaginga begynner å bli gammel… 🥂 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerriper Skrevet 7. mars #13092 Del Skrevet 7. mars Sneblomst skrev (39 minutter siden): Jeg hadde tatt «ferie hele livet» over et så kalt «normalt liv» any day! Tror for øvrig dette «normale livet» flere av oss tydeligvis hyller, i virkeligheten inneholder en overvekt av tidsklemma, Adams Matkasse, slokne kl 20.30 på sofaen med en halvbrettet klesvask på fanget, kjøring til fotballskamper hele helgen, dårlig samvittighet for bikkja som ikke fått nok turer denne uken heller og baksnakking av andre foreldre i klassen over bib-vinen på lørdagskvelden (før vi slokner 21 lørdagen til ære) Og en undervekt av dette fantastiske engasjementet i nærmiljøet og samfunnet generelt som pilotparet tydeligvis burde gjøre mer av. Tipper de færreste av oss hadde stilt med forkle og egen slev hos Sjømannskirken hvis vi hadde 2 timer til overs, og heller tatt en cowboystrekk på sofaen. Og har dere vært på et foreldremøte i skole eller barnehage? Hvor mange prosent får du øyekontakt med når det er snakk om å velge ny leder for FAU, SU eller klassekontakter? De fleste vil ikke. De fleste har ikke overskudd. De fleste håper intenst at noen annen skal ta det. De fleste ER ikke særlig engasjert og på, annet enn på KG tydeligvis. Der renner det av verv og flinke piker. Lurer på hvor disse er ute i IRL. Men klages på dem som er like late skal det… Kjøper ikke denne skinnhelligheten. Så fantastisk engasjert og busy med viktige ting, annet enn å løpe i hamsterhjulet fordi vi må, er vi ikke. Nope. Det er jantelov. Ingen skal tro de er noe. Ingen skal skille seg ut. Ingen skal kose seg, slappe av, gå sakte og bedagelig gjennom livet, bare fordi vi andre selv må løpe i vill stress gjennom det. Barna skjermes nå mere helt i SoMe, familien koser seg på et eventyr de færreste av oss tørr å gå for. Synes denne klaginga begynner å bli gammel… 🥂 Så fabelaktig godt sagt👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 7. mars #13093 Del Skrevet 7. mars (endret) Sneblomst skrev (1 time siden): Jeg hadde tatt «ferie hele livet» over et så kalt «normalt liv» any day! Tror for øvrig dette «normale livet» flere av oss tydeligvis hyller, i virkeligheten inneholder en overvekt av tidsklemma, Adams Matkasse, slokne kl 20.30 på sofaen med en halvbrettet klesvask på fanget, kjøring til fotballskamper hele helgen, dårlig samvittighet for bikkja som ikke fått nok turer denne uken heller og baksnakking av andre foreldre i klassen over bib-vinen på lørdagskvelden (før vi slokner 21 lørdagen til ære) Og en undervekt av dette fantastiske engasjementet i nærmiljøet og samfunnet generelt som pilotparet tydeligvis burde gjøre mer av. Tipper de færreste av oss hadde stilt med forkle og egen slev hos Sjømannskirken hvis vi hadde 2 timer til overs, og heller tatt en cowboystrekk på sofaen. Og har dere vært på et foreldremøte i skole eller barnehage? Hvor mange prosent får du øyekontakt med når det er snakk om å velge ny leder for FAU, SU eller klassekontakter? De fleste vil ikke. De fleste har ikke overskudd. De fleste håper intenst at noen annen skal ta det. De fleste ER ikke særlig engasjert og på, annet enn på KG tydeligvis. Der renner det av verv og flinke piker. Lurer på hvor disse er ute i IRL. Men klages på dem som er like late skal det… Kjøper ikke denne skinnhelligheten. Så fantastisk engasjert og busy med viktige ting, annet enn å løpe i hamsterhjulet fordi vi må, er vi ikke. Nope. Det er jantelov. Ingen skal tro de er noe. Ingen skal skille seg ut. Ingen skal kose seg, slappe av, gå sakte og bedagelig gjennom livet, bare fordi vi andre selv må løpe i vill stress gjennom det. Barna skjermes nå mere helt i SoMe, familien koser seg på et eventyr de færreste av oss tørr å gå for. Synes denne klaginga begynner å bli gammel… 🥂 Kjedeligste og mest stressende eventyr ever i såfall! Hva er det å være misunnelig på? De gjør jo "ingenting"... Virker veldig lite engasjert som familie...lite opplevelser....J er opptatt av seg selv...og U stresser av bilen og huset. Og jobben sin. Lang pendling for lite jobb. Ungene får stort sett take-away mat og masse skjerm.. Siden de ikke er rammet av "hamsterhjulet" , som "folk flest", så burde det jo være rom for korte dager på bhg/skole, sunn og hjemmelaget mat, aktiviteter sammen, utforsking av sitt nye land de sier de skal bli gamle i (har mine tvil!!)og engasjement på annet vis.... Endret 7. mars av Moongirl 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet 8. mars #13094 Del Skrevet 8. mars Moongirl skrev (3 timer siden): Kjedeligste og mest stressende eventyr ever i såfall! Hva er det å være misunnelig på? De gjør jo "ingenting"... Virker veldig lite engasjert som familie...lite opplevelser....J er opptatt av seg selv...og U stresser av bilen og huset. Og jobben sin. Lang pendling for lite jobb. Ungene får stort sett take-away mat og masse skjerm.. Siden de ikke er rammet av "hamsterhjulet" , som "folk flest", så burde det jo være rom for korte dager på bhg/skole, sunn og hjemmelaget mat, aktiviteter sammen, utforsking av sitt nye land de sier de skal bli gamle i (har mine tvil!!)og engasjement på annet vis.... Paret er jo fortsatt totalt 'fanget' i dette såkalte 'hamsterhjulet' som de fordømmer og latterliggjør og som de mener de ikke lenger er i: De vekker barna tidlig om morgenen for å levere de på kommersiell skole og barnehage, henter barna til samme klokkeslett hver dag, så gå tur med hunden i de samme gatene hver dag, deretter handle i de samme butikkene, fylle kjøleskapet, vaske klær, gjøre litt husarbeid, stresse i 4 mndr. for å få skilter på bilen, vaske bilen, gå tur på de samme turstiene, dra på leke plasser med barna i helgene, bruke masse penger og tid samt masse stress bare for å skaffe et sted å bo, U reiser langt å bruker mye tid for å komme til jobben 🤷🏻 så Jeg ser ikke at dette ikke er det samme livet som de kritiserer og håner og som de kaller 'hamsterhjulet' 🤔 hva er så spesielt og anderledes med det livet de lever nå og i forhold til hvordan de levde tidligere? Hva er så mye bedre og eksepsjonelt med det de gjør i forhold til de fleste andre familier med barn ? 🤷🏻 De bør jekke seg ned da de er ikke spesielle i positiv forstand på noen måte og de lever et méget ordinært liv og er totalt fanget i 'hamsterhjulet' 8 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillibetha Skrevet 8. mars #13095 Del Skrevet 8. mars For meg virker det egentlig som om de er i sitt eget hamsterjul. Julianne gjør jo stort sett bare akkurat det samme som i Norge - trener, poster på snap, lager kjøkeskapsgrøt, shopper. Eneste forskjellen må vel være at hun gjør det i varmere temperaturer og kan filme seg selv sittende ved en bassengkant. Såvidt de gidder å utforske en strand, og Gud forby finne ut av ny kultur og språk og andre steder i landet de skal bo i. Går de noensinne på kino, ser et teaterstykke, reiser en liten helgetur, tar med ungene på en skogstur, pakker en pique-nique, reiser til et badeland, utforsker en ny strand, tar ungene med på et museum, melder de inn i et lag eller klubb etc etc etc? De virker veldig lite kreative og til tross for at mine barn bor i en helt kjedelig og vanlig norsk by, vil jeg si de får være med på mer og gjøre mer. 3 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 8. mars #13096 Del Skrevet 8. mars (endret) De er ganske så avhengige av oss for å opprettholde livsstilen sin, og det er et hamsterhjul det også. Endret 8. mars av Tough cookie 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 8. mars #13097 Del Skrevet 8. mars For min del hadde jeg ikke maktet en evig lang ferie som denne. Det handler om å få utfordret seg selv med noe annet enn det Julianne fyller dagene med. Føle at man bidrar med noe i samfunnet. Tenker at det fins influencere som for all del kjemper for noe, og bruker sin stemme til å endre samfunnet. Julianne kan vel ikke sies å gjøre det. Hun fronter en livsstil som få kan relatere seg til, og samfunnet hadde vel strengt tatt ikke gått rundt om mange levde som henne. Hun virker ikke til å evne å tenke miljø og bærekraft. Fremstår for meg som veldig individrettet, meg, mine og mitt. Correct me if I am wrong…. Det beste jeg kan gjøre, er å IKKE gi henne klikk. Og det skulle jeg ønske så mange som mulig konkluderte med, slik at hun kanskje må tenke nytt omkring livsstil. (Med mindre det stemmer at familien hennes er loaded med penger, og hun uansett ikke trenger jobbe for pengene) 3 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet 8. mars #13098 Del Skrevet 8. mars Outandabout skrev (2 timer siden): For min del hadde jeg ikke maktet en evig lang ferie som denne. Det handler om å få utfordret seg selv med noe annet enn det Julianne fyller dagene med. Føle at man bidrar med noe i samfunnet. Tenker at det fins influencere som for all del kjemper for noe, og bruker sin stemme til å endre samfunnet. Julianne kan vel ikke sies å gjøre det. Hun fronter en livsstil som få kan relatere seg til, og samfunnet hadde vel strengt tatt ikke gått rundt om mange levde som henne. Hun virker ikke til å evne å tenke miljø og bærekraft. Fremstår for meg som veldig individrettet, meg, mine og mitt. Correct me if I am wrong…. Det beste jeg kan gjøre, er å IKKE gi henne klikk. Og det skulle jeg ønske så mange som mulig konkluderte med, slik at hun kanskje må tenke nytt omkring livsstil. (Med mindre det stemmer at familien hennes er loaded med penger, og hun uansett ikke trenger jobbe for pengene) Enig i alt du skriver, men om J tjener penger eller ikke vil ikke endre noe i livet hennes da moren er sammen en veldig rik og generøs mann som deler millioner med sin nærmeste og også mye penger til folk som ikke er venner eller familie. Så paret vil aldri bli blakke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guris Skrevet 8. mars #13099 Del Skrevet 8. mars Lillibetha skrev (3 timer siden): For meg virker det egentlig som om de er i sitt eget hamsterjul. Julianne gjør jo stort sett bare akkurat det samme som i Norge - trener, poster på snap, lager kjøkeskapsgrøt, shopper. Eneste forskjellen må vel være at hun gjør det i varmere temperaturer og kan filme seg selv sittende ved en bassengkant. Såvidt de gidder å utforske en strand, og Gud forby finne ut av ny kultur og språk og andre steder i landet de skal bo i. Går de noensinne på kino, ser et teaterstykke, reiser en liten helgetur, tar med ungene på en skogstur, pakker en pique-nique, reiser til et badeland, utforsker en ny strand, tar ungene med på et museum, melder de inn i et lag eller klubb etc etc etc? De virker veldig lite kreative og til tross for at mine barn bor i en helt kjedelig og vanlig norsk by, vil jeg si de får være med på mer og gjøre mer. J hadde vel blitt sliten av å bare lese dette innlegget om alt de kunne gjort 😁 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. mars #13100 Del Skrevet 8. mars Sneblomst skrev (12 timer siden): Jeg hadde tatt «ferie hele livet» over et så kalt «normalt liv» any day! Tror for øvrig dette «normale livet» flere av oss tydeligvis hyller, i virkeligheten inneholder en overvekt av tidsklemma, Adams Matkasse, slokne kl 20.30 på sofaen med en halvbrettet klesvask på fanget, kjøring til fotballskamper hele helgen, dårlig samvittighet for bikkja som ikke fått nok turer denne uken heller og baksnakking av andre foreldre i klassen over bib-vinen på lørdagskvelden (før vi slokner 21 lørdagen til ære) Og en undervekt av dette fantastiske engasjementet i nærmiljøet og samfunnet generelt som pilotparet tydeligvis burde gjøre mer av. Tipper de færreste av oss hadde stilt med forkle og egen slev hos Sjømannskirken hvis vi hadde 2 timer til overs, og heller tatt en cowboystrekk på sofaen. Og har dere vært på et foreldremøte i skole eller barnehage? Hvor mange prosent får du øyekontakt med når det er snakk om å velge ny leder for FAU, SU eller klassekontakter? De fleste vil ikke. De fleste har ikke overskudd. De fleste håper intenst at noen annen skal ta det. De fleste ER ikke særlig engasjert og på, annet enn på KG tydeligvis. Der renner det av verv og flinke piker. Lurer på hvor disse er ute i IRL. Men klages på dem som er like late skal det… Kjøper ikke denne skinnhelligheten. Så fantastisk engasjert og busy med viktige ting, annet enn å løpe i hamsterhjulet fordi vi må, er vi ikke. Nope. Det er jantelov. Ingen skal tro de er noe. Ingen skal skille seg ut. Ingen skal kose seg, slappe av, gå sakte og bedagelig gjennom livet, bare fordi vi andre selv må løpe i vill stress gjennom det. Barna skjermes nå mere helt i SoMe, familien koser seg på et eventyr de færreste av oss tørr å gå for. Synes denne klaginga begynner å bli gammel… 🥂 Men det er deg , jeg hadde aldri valgt ferie eller å være hjemmeværende framfor en vanlig hverdag . Å følge opp aktiviteter, sitte i fau osv er noe jeg vil gjøre for jeg vil engasjere meg i barnas liv hadde dødd av kjedsomhet om jeg bare skulle gått hjemme å sullet. Jeg har forøvrig hatt venner som har bodd i Spania , de engasjerte seg da de bodde i Norge og de engasjerte seg i Spania , for man orker ikke bare å sulle rundt. Forøvrig så ser det ikke ut som livet til pilot familien er så mye annerledes der nede enn her i Norge 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå