Mildemoses Skrevet 17. august 2017 #1281 Skrevet 17. august 2017 18 minutter siden, lenebu skrev: Correct me if I'm wrong, men jeg tror ikke folk med vanlige jobber bare kan utebli fra jobben i en uke uten å gi lyd fra seg dersom graviditetstesten er negativ etter en prøverørsbehandling. Dette sier jeg hovedsakelig fordi Julianne og andre rosabloggere tilsynelatende kjemper hardt for at deres jobber skal bli ansett som (minst) like krevende som en vanlig 8-16 jobb. Med det sagt håper jeg selvsagt at de får positiv test, men stillheten rundt resultatet får meg til å tenke at det motsatte er tilfelle. Hun har vel heller ikke tatt ut alle fem ferieukene sine i år. Regner med du, som de fleste andre lønnsmottaker, har hatt 3-4 uker ferie allerede i år? 3
LadyBlaBla Skrevet 17. august 2017 #1282 Skrevet 17. august 2017 5 minutter siden, lenebu skrev: Kan de virkelig det? Hva hvis du går gjennom behandling etter behandling, uten resultat? Er du da sykemeldt på ubestemt tid frem til du får positivt resultat? Hvor mange år kan du eventuelt holde på? Ikke unormalt med noen sykemeldingsdager i forbindelse med ivf nei. Mange får sykemelding for perioden fra innsett til test og helt i starten, for å kunne roe ned, fjerne stress og øke sjansen for å lykkes. For øvrig er det vel ikke unormalt at en selvstendig næringsdrivende kan ta fri innimellom og jobbe mer i andre perioder. Alle stillinger er selvsagt ikke sammenlignbare. En lege, en lærer eller en butikkmedarbeider kan ikke bare droppe å gå på jobb. Men selv er jeg ansatt i et firma, jeg jobber som konsulent og kan planlegge mine dager/uker ganske fritt. Noen dager jobber jeg sent og andre dager tar jeg fri. Planlegger utfra når jeg trenger fri og tar ca. 12 uker ferie hvert år. 4
lulus Skrevet 17. august 2017 #1283 Skrevet 17. august 2017 27 minutter siden, lenebu skrev: Correct me if I'm wrong, men jeg tror ikke folk med vanlige jobber bare kan utebli fra jobben i en uke uten å gi lyd fra seg dersom graviditetstesten er negativ etter en prøverørsbehandling. Dette sier jeg hovedsakelig fordi Julianne og andre rosabloggere tilsynelatende kjemper hardt for at deres jobber skal bli ansett som (minst) like krevende som en vanlig 8-16 jobb. Med det sagt håper jeg selvsagt at de får positiv test, men stillheten rundt resultatet får meg til å tenke at det motsatte er tilfelle. Nå er hun jo selvstendig næringsdrivende og ikke ansatt som de fleste andre med "vanlig jobb". Synes ikke det blir så sammenlignbart, da hun ikke har andre å svare til enn seg selv. Hun kan alltids jobbe seg inn for en periode med fravær. Avtaler med samarbeidspartnere overholder hun nok. det er hennes egne inntekter det går utover selvfølgelig. Flere dagers fravær kan gi et ganske stort økonomisk tap, men det er jo en vurdering hun selv gjør. Jeg tenker også at det i en slik prosess kan være vanskelig å forutse nøyaktig hvordan man vil reagere på et negativt resultat, dersom det er det hun har fått. Kanskje har det gått hardere inn på henne enn forventet, og styrer man arbeidsdagene selv uten en sjef eller kollegaer å ta hensyn til, er det enklere å ta seg en "time out" enn hva det ville vært for en ansatt. 8
terrasuave Skrevet 17. august 2017 #1284 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, Unika skrev: Tipper den er positiv, men at hun venter med å dele til hun har vært på tidlig ultralyd for å se at hjertet slår :-) Fra uke 6 kan man først se på en ultralyd at hjertet slår hos fosteret
Unika Skrevet 17. august 2017 #1285 Skrevet 17. august 2017 2 minutter siden, terrasuave skrev: Fra uke 6 kan man først se på en ultralyd at hjertet slår hos fosteret Ja, det vet jeg :-)
Gjest Varma Skrevet 17. august 2017 #1286 Skrevet 17. august 2017 Jeg skjønner ikke at hun i det hele tatt orker å dele sånt på bloggen. Det høres slitsomt ut å måtte dele så vanskelige ting , og i tillegg skal hun tjene penger på det.
LoveTrain Skrevet 17. august 2017 #1287 Skrevet 17. august 2017 1 time siden, LizbethOsnes skrev: Nei, men i en slik prosess kan de helt sikkert få sykemelding i flere måneder. Er det bedre? Det er absolutt ikke vanlig med langvarig sykemelding nei, bare ta en titt på ivf-dagbøkene her på forumet. Kanskje sykemelding fra uttak til innsett (maks fem dager), evt ved overstimulering hvor du fysisk er syk og har det fryktelig vondt. Blogging er uansett den synlige delen av jobben. Meget mulig hun holder kontakt med annonsører og samarbeidspartnere selv om hun ikke produserer innlegg. 4
samboer 24 Skrevet 17. august 2017 #1288 Skrevet 17. august 2017 2 timer siden, lenebu skrev: Correct me if I'm wrong, men jeg tror ikke folk med vanlige jobber bare kan utebli fra jobben i en uke uten å gi lyd fra seg dersom graviditetstesten er negativ etter en prøverørsbehandling. Dette sier jeg hovedsakelig fordi Julianne og andre rosabloggere tilsynelatende kjemper hardt for at deres jobber skal bli ansett som (minst) like krevende som en vanlig 8-16 jobb. Med det sagt håper jeg selvsagt at de får positiv test, men stillheten rundt resultatet får meg til å tenke at det motsatte er tilfelle. At det kan være like krevende er vel ikke ensbetydende med at det er helt likt? La oss si at en selvstendig fotograf eller en freelance journalist går gjennom samme prosess og velger å ikke ta på seg noen oppdrag i denne perioden - er det det samme mener du? 3
Lapper Skrevet 17. august 2017 #1289 Skrevet 17. august 2017 Skjønner ikke hvorfor mennesker blir så sure fordi hun ikke legger ut innlegg? Ja hun har delt alt men la dama få litt tid på seg. Er dette virkelig så viktig? Om folk ikke liker måten hun gjør det på så slutt og les bloggen 18
Lerkeliten Skrevet 18. august 2017 #1290 Skrevet 18. august 2017 (endret) . Endret 18. august 2017 av Lerkeliten
Jolanda Skrevet 18. august 2017 #1291 Skrevet 18. august 2017 Én ting er at hun ikke har delt resultatet ennå men det har vært merkelig stille veldig lenge nå? 1
Juss-jenta Skrevet 18. august 2017 #1292 Skrevet 18. august 2017 Håpet virkelig at det skulle gå denne gangen! Skjønner godt hvorfor hun ikke skrev noe før nå ❤️ 6
Pås Skrevet 18. august 2017 #1293 Skrevet 18. august 2017 35 minutter siden, Jolanda skrev: Én ting er at hun ikke har delt resultatet ennå men det har vært merkelig stille veldig lenge nå? Og det skjønner jeg VELDIG godt... 1
Puny Skrevet 18. august 2017 Forfatter #1296 Skrevet 18. august 2017 å nei! Har det ikke gått? Oppdater oss som ikke gidder å følge henne på insta...
samboer 24 Skrevet 18. august 2017 #1297 Skrevet 18. august 2017 Så ufattelig trist og ikke minst urettferdig! Fy søren så sterke de er ❤️ Tenk å gå gjennom dette da... Syns det er sterkt av de å dele prosessen både gjennom godt og vondt! Kanskje det kan hjelpe andre par i samme situasjon til å ikke føle at de er alene ❤️ Nå syns jeg imidlertid det er viktig at de får lov til å bearbeide dette i fred og uten mas fra noen kanter. Det samme gjelder vel også for resten av reisen deres mot å få barn. Selv om de velger å dele så er det så utrolig viktig å huske at det faktisk ikke er noen av våres sak hva, når eller hvordan de ønsker å dele fremgangen. Vi må heve oss over kritikk og heller støtte der vi kan! 8
vintage Skrevet 18. august 2017 #1298 Skrevet 18. august 2017 17 minutter siden, Puny skrev: å nei! Har det ikke gått? Oppdater oss som ikke gidder å følge henne på insta... Du er interessert i oppdatering om frua, men "gidder" ikke å følge henne? 20
Puny Skrevet 18. august 2017 Forfatter #1299 Skrevet 18. august 2017 5 minutter siden, vintage skrev: Du er interessert i oppdatering om frua, men "gidder" ikke å følge henne? Nei, syntes det er en kynisk måte å få seg flere følgerne på insta. Jeg har ingen interesse av å følge henne der. Syntes hun er dørgende kjedelig på insta. 15
Gjest chisandra Skrevet 18. august 2017 #1300 Skrevet 18. august 2017 Meg tjener hun lite på, for jeg følger henne i denne tråden. ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå