Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er rart å se at voksne folk ikke ønsker å gjøre noe i hverdagen som stimulerer den intellektuelle utviklingen, ikke får mentale impulser eller gjør noe for å utvikle hjernen. Ingen lesing, ingen innsats for å lære språket i det landet du har tenkt å bo i for resten av ditt liv, ingen samhandling med lokalbefolkningen, Ingen frivillig innsats for sjømannskirka, ingen fotballtrening for barna eller fellesskap - foruten noen turer til fyret eller antenna på fjellet. Sykler mellom ulike restauranter og trykker i seg mat og drikke hver eneste dag. Der er matproduksjon i nærheten, kortreist mat, å lage sin egen mat av gode råvarer - jeg forstår ikke. 

Hun bor jo i et område som er spennende å utforske, masse tur- og fjellområder i umiddelbar nærhet, kun en liten kjøretur unna. Historiske steder, borger og bygninger, hvorfor ligger de små landsbyene der de er? Og hvorfor kjører hun ikke bil? Gjorde hun ikke det i Norge? Ingen målsetting for å oppnå noe som helst personlig utvikling. Jeg hadde blitt alvorlig deprimert av et sånt liv. 

• Liker 23
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pilotfrua er ganske enkel...

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

Ingen oppdatering fra henne eller Ulrik siden middag. Får ikke håpe de ligger daue på bassengkanten begge to😱

Skrevet

Har fulgt henne siden i sommer, ble nysgjerrig når de skulle flytte til "syden", men gud bedre for et kjedelig innhold? Det er ordentlig imponerende at hun kan leve av det hun driver med. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Undrende123 skrev (13 timer siden):

Har fulgt henne siden i sommer, ble nysgjerrig når de skulle flytte til "syden", men gud bedre for et kjedelig innhold? Det er ordentlig imponerende at hun kan leve av det hun driver med. 

Det er jo kjempespennende å se 154 snapper av hun og Ulrik som går tur i fjellet?:-) Eller ikke. Eller når Ulrik fester mobilen på sykkelen og tar oss med på en kjempeinteressant sykkeltur:-) Erre mulig:-)

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Snoker45 skrev (På 1.11.2024 den 10.01):

Det er jo kjempespennende å se 154 snapper av hun og Ulrik som går tur i fjellet?:-) Eller ikke. Eller når Ulrik fester mobilen på sykkelen og tar oss med på en kjempeinteressant sykkeltur:-) Erre mulig:-)

De gjør jo ingenting. Hun følger barna til skole og barnehage, soler seg ved bassenget, samme tur opp til masten, setter drikke inn i kjøleskapet, lager kjøleskapsgrøt og legger seg. Hun må ut og oppleve Spania! Alle må jo snart gå lei av dem og hva gjør de da, med det dyre huset og enorme forbruket? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg følger ikke Pilotfrue, har bare kikket innom noen få ganger og gitt opp, det er jo hundrevis av totalt intetsigende snapper. Jeg elsker Spania og har bodd der selv, jeg lærte meg språket på noen få måneder (det er lett) og levde spansk. Hun virker jo totalt uinteressert i annet enn været og restaurantene og må leve et usedvanlig tomt og kjedelig liv. Tenk for en flott mulighet de har fått, ikke minst for barna som lett kan bli tospråklige. Nå har de riktignok bosatt seg i en ghetto av nordmenn, men det må da være mulig å sette pris på landet de har valgt seg allikevel. Synes det blir respektløst å ikke forsøkte å integrere seg. Spanjolene er lett å komme i kontakt med og blir lett venner for livet. Landet et fullt av kultur og vakre steder. Men Julianne virker veldig enkel og egoistisk, det viktigste av visst penger, statussymboler og avslapning. Merkelig at de ikke bosatte seg på solkysten i Marbella, Puerto Banús området forresten. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg elsker Spania og fulgte Pilotfrue i starten av dette eventyret. Avfulgte grunnet et svært ensidig innhold. Gikk inn idag og jammen meg var det ikke samme innhold ennå. 

Lurer på om desse influencerne som har flyttet til Spania klarer holde engasjementet oppe? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Outandabout skrev (3 timer siden):

Jeg elsker Spania og fulgte Pilotfrue i starten av dette eventyret. Avfulgte grunnet et svært ensidig innhold. Gikk inn idag og jammen meg var det ikke samme innhold ennå. 

Lurer på om desse influencerne som har flyttet til Spania klarer holde engasjementet oppe? 

Har hun i det hele tatt vært utenfor Albir?🙄 Boooring...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg må inn å se, blir som å se på en ulykke nesten, klarer ikke la vær. 
Men hun lever jo et enkelt liv da, uten mye intellektuell utfordring. Men digg å kjøre barna til skole, hjem å spise kjøleskapsgrøt, cashe ut en bil, sykle en tur, fikse negler osv. Og i dag så legger hun ut når hun går tur og har egentiiiid. Den dama der har mer egentid hver dag enn jeg har i mnd! Og hun tjener vel tre ganger så mye som meg i mnd. Og har 100 % mer fleksibel jobb enn meg.. Kanskje det er influencer jeg skal bli jeg og….

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
ForumMaria skrev (4 minutter siden):

Jeg må inn å se, blir som å se på en ulykke nesten, klarer ikke la vær. 
Men hun lever jo et enkelt liv da, uten mye intellektuell utfordring. Men digg å kjøre barna til skole, hjem å spise kjøleskapsgrøt, cashe ut en bil, sykle en tur, fikse negler osv. Og i dag så legger hun ut når hun går tur og har egentiiiid. Den dama der har mer egentid hver dag enn jeg har i mnd! Og hun tjener vel tre ganger så mye som meg i mnd. Og har 100 % mer fleksibel jobb enn meg.. Kanskje det er influencer jeg skal bli jeg og….

Enig med alt du sier!! Men hun jobber jo hardt…😅😅 (ref. mannen hennes i en eller annen snap for en tid tilbake). Hva er jobben hennes sånn egentlig? Er det å holde mobilen i høyre hånd, mon tro? 🤔Tja, det kan jo være tøft når man må holde den samtidig som man vedlikeholder seg og sitt….! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For et kjedsommelig liv. Tenk på alt hun går glipp av ved å være i sin egen kjedelige boble! Penger er ikke alt!

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor lenge kan de beholde de summene på snap da, med et så ensformig innhold? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg følger ingen av dem nå da innholdet ble uinteressant. - Men leste artikkelen, og jeg synes Ulrik  røper seg på en mindre smart måte når han beskriver folk på Kvinneguiden og Jodel. Jeg ville ikke ordlagt meg sånn og samtidig falle ned på samme nivå han mener kritikerne er. Jeg stusser også på at det har blitt en slags greie at influensere helt ser bort i fra kritikk. Ja, noe kritikk er sikkert usaklig, men å helt ignorere det? Det synes jeg er skremmende å observere. Eller var kanskje noe av kritikken berettighet, ettersom de nå skjermer barna. Tenk så mye mer sympatisk han hadde fremstått i stedet for å ty til klisjeen om hvordan kvinneguiden/jodel-brukerne er. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker som hun/de har funnet en forretningsidé som fungerer og som de kan leve av nå i alle fall. At de leier ekstra dyrt fordi det å flagge luksus på snap gir flere klikk og seere. Og så står det i VG at hun legger ut 200-300 snapper i døgnet, kjenner jeg blir sliten av tanken på å være så på hele tiden😅. Men det er jo jobben og der inntekta kommer fra.

Jeg leste bloggen hennes fra tid til annen for noen år siden, blant annet når hun var åpen om vansker med å bli gravid. Syntes det var litt mer variert innhold da hun blogget. Av ren nyskjerrighet har jeg fulgt henne på snap et par uker nå, men synes innholdet er tamt og platt. Det er ikke så mye å melde. Så blir ikke mye jeg titter innom. Spørsmålet er vel om forretningsideen holder over tid. Tror også influensere må fornye seg etterhvert. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan forstå at de gjør dette for å tjene penger, er nok vanskelig å stoppe jaget etter mer penger når det først har begynt. I dette jaget er det lett å bli kynisk, da «prostituerer» en blindt både barn og privatliv for sin egen grådighet. Kritikk preller nok av som vann på gåsa, alt som kan krølle fasaden og glansbildet blir fjernet. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Gjest Milla1717
Skrevet

At folk er med å støtter inntekt til denne familien 😳 er vilt.  Må være de mest gørr kjedeligste folka å se på. Finnes andre norske i Spania som det er bedre å se på. Alejandro håper jeg skriver navne rett☺️

Skrevet
Celia skrev (3 timer siden):

Hva var den egentlige grunnen til at de flyttet til Spania?

Sånn jeg forstår det er det fordi de tjener mer når de bor i Spania, fordi flere vil følge livet deres. Nå tjener hun ca 300.000 i mnd mot 60.000 da de bodde i Norge. 

• Nyttig 2
Gjest KroniskEngasjert
Skrevet

Flåsete par. Han er jo fra nær Sunnmøre, så… 

Jeg kunne blitt imponert, men er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...