Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Kaisamaia skrev (5 timer siden):

Ok, men det er veldig mange som gjør det fordi. 😆

Heldigvis er det mange som dropper skjerm eller bruker det minimalt, for det er ikke anbefalt å bruke skjerm blant småbarn. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år er det ekstra mange fattige familier opp mot julen.. Barnefamilier som ikke har penger til mat eller gaver eller juletre. 
Mange influensere bruker sin sin rolle til å skape oppmerksomhet rundt dette og mange starter innsamlinger for å hjelpe andre❤️ 
mens Julianne da heller velger å dele at hun bruker 14.000 på iPhone til 2-åringen. Så kvalmt. Og så flaut. At de ikke ser det selv sier litt.

• Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiii skrev (17 minutter siden):

Herregud, blir helt kvalm av de to foreldrene. 

Noen burde tipse media om hvor ille det er. 

Dessverre tror jeg det er dette de ønsker. At media skal skape blest. Klikk erlik cash i kassa. 

Det er ikke lenge siden mister Pilot uttalte seg om at strømregningen er dyr og at de må snu på krona. Jeg blir faktisk kvalm, og skal gjøre alt jeg kan for å ikke gi dem oppmerksomheten de ønsker, samtidig som at det er viktig at folk reagerer. Det er bare sykt at en 2-åring får en iphone i adventskalenderen sin. Materialismen og forbruket de fronter er til å spy av.. 😮💨🤮

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 timer siden):

Hun sa jo i etterkant at det med strømregningen bare var tull, så det kan dere vel slutte å bruke mot de.

Hva var poenget med det da? Gjøre narr av "fattige" folk? 

Gjør hele greia om mulig enda mer forkastelig. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Hansen har så langt i desember samlet inn godt over en million kroner til Rett Frem Opplevelser, som skal gi en bedre jul til barn og familier i en vanskelig økonomisk situasjon. I går var det et aldri så lite stikk til Pilotfrue og deres "kalendergave" i hans Instastory (ligger der ennå). Legger ikke ut noe screenshot da det er en filmsnutt fra Pilotfrues gaveåpning og begge barna er eksponert.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At media skrev om dette ville vært Harry-parets våte drøm. Godt de ikke gir dumskapen oppmerksomhet. De og menneskene som omgås dem burde forbigås i stillhet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (53 minutter siden):

Hva var poenget med det da? Gjøre narr av "fattige" folk? 

Gjør hele greia om mulig enda mer forkastelig. 

Få følgere vil jeg anta 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å følge Yummimummy/Veronica Simone sin anbefaling da hun kom med sine tanker rundt det å gi en 2-åring iPhone i kalendergave; avfølg med mindre du liker å følge de og se hva ungene får. Så da ble det en følger mindre for Pilotfrue i går.

Det er følgere som gir de inntekt, og jo færre følgere jo færre, iphoner til småbarn.

Og jeg tviler på at den klagingen over strømregningen var tull. Men går ikke ut i avisa og klager på tull. Rett etter den artikkelen om strømregningen så bestemte Julianne seg for å begynne med snap igjen og ikke bare insta. Og hva gjør man når utgiftene blir større enn inntekten? Jo, man øker inntekten eller nedskalere forbruket. Den plutselige aktiviteten på snap øker inntekt, både pga følgere og en ytterligere kanal for spons og reklame-oppdrag. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Egen Iphone til en 2-åring?? Hvis han absolutt må sitte mye med skjerm, hvorfor kan han ikke se på tv eller nettbrett sammen med storebror og mamma eller pappa? Det er så latterlig at jeg har ikke ord. Det må jo være for å flashe at de har penger, det handler ihvertfall ikke om guttens behov. 

Og dessverre går denne ekstreme materialismen og behovet for å bli sett ut over barna, som ikke har bedt om å bli bortskjemte drittunger. Og ikke minst går det ut over kloden vår. Og som noen nevner, ekstra smakløst å vise dette i år. De er enda mindre smarte enn jeg trodde.. 

Dette overforbruket provoserer meg, jeg har ikke samvittighet eller lyst til å putte leker i kalenderen i det hele tatt. Fordi det er totalt unødvendig at barna skal få masse ting og leker før jul, og så en ny dose på julaften. Hva med å sette pris på de små tingene, og ha fokus på å gjøre ting sammen? Jeg er glad for å lære barna mine helt andre verdier enn det disse folka gjør. Virkelig. 

Dette er oppskriften på å skape bortskjemte unger som er vant til å få få få. I tillegg har de sittet med trynet i en skjerm store deler av barndommen. Nydelig. Regner med han bestemmer over den selv siden han har fått egen? 🙈 Håper hun slutter å tjene penger på dette våset snart. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi

Snart kommer et sutreinnlegg i avisen over kritikken de får. Jeg tror  ikke at de skjønner hva dette gjør med ungene deres. Det er faktisk ikke greit å være vitne til at et så lite barn skal få en iphone.

Jeg ser at Kristin G synes at et lite lite tog i kalenderen er nok. Jeg er såååå enig med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at piloten har en rabattkode hos elkompis. Om de er sponset, eller om dette er den «vanlige» 500kr i rabatt man får per medlem man verver, er jeg usikker på, men det slipper tydeligvis billig unna strømregningene nå i vinter, og kan bruke det de sparer på unødvendig dyre gaver til barna. 

OM de er sponset, må jeg si at jeg stiller spørsmål om hvorvidt markedsavdelinger rundt om i landet faktisk sjekker de influenserne de velger å samarbeide med.  Skal ihverfall love at jeg bytter strømleverandør i morgen dersom det viser seg at seg at Elkompis sponser de to der basert på det sutreinnlegget til piloten for noen uker siden. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det er ganske spesielt å gi en svær pose med smågodt til en unge under 2 år? Jeg føler jeg har et relativt avslappet forhold til søtsaker og barn, og mine har fått smake is/bakverk før fylte 2 år, men vi begynte ikke med lørdagsgodt så tidlig.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man gir så dyre kalendergaver og venner barna til så store gaver i 24 dager, hva skal man da «toppe» det med på selve julaften?

Adventskalender, om det er en kjøpekalender eller hjemmelaget en, er jo ei nedtelling til julaften, og alle barn er spente på gavene, kanskje særlig «hovedgaven» fra foreldrene. Men når man allerede fikk nyeste iPhone på dag 3, hva da? Hva ønsker barn seg til jul hvis de blir vant til at hver dag er julaften? 

Jeg hadde pakkekalender da jeg var barn, men det var snakk om en Bugg, twist, sjokolade….små godteritinger. Barna mine har også pakkekalender, men det går på det samme; godteri og tinger som de likevel trenger som sokker, vanter, hårstrikk, bokmerke, sminkesvamp…..ei blanding av snop og små praktiske ting. De får ikke kjøpekalender i tillegg

Det er det som er pakkekalender i mine øyne. En liten glede hver dag til jul. Hoveddagen for gaver er 24 desember

Generelt sett så synes jeg dette gavekjøret har tatt helt av. Det er ikke det jula dreier seg om. Vi ville aldri ha gitt iPhone i julegave til barna våre engang, selv om vi i teorien har økonomi til det. Begge har iPhone; som de har spart til og kjøpt for egne penger. Vi ønsker at barna våre skal lære seg å ønske seg noe, jobbe for det og få kjenne på gleden over å endelig kunne kjøpe det. Lære de verdien av penger og ikke legge alt oppi hendene på de. Jeg tror ikke barn som får alt nødvendigvis er lykkeligere barn. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to lever av å provosere, skape innhold som sjokkerer og genererer mer trafikk til sine sosiale medier. Og folket biter på gang på gang. De har ikke annet å by på enn overfladiske greier, materialisme og provokasjoner. Tar du bort dette, er det ingenting igjen. Dessverre blir barna brukt som rekvisitter i spillet, noe som er svært uheldig. Men det gir penger i kassa, som igjen kan brukes til å skaffe mer provokasjon. Løsning er enkel, slutt å gi disse menneskene oppmerksomhet. Ikke gi disse provokasjonene tilbakemeldinger, og avfølg heller. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (13 minutter siden):

Disse to lever av å provosere, skape innhold som sjokkerer og genererer mer trafikk til sine sosiale medier. Og folket biter på gang på gang. De har ikke annet å by på enn overfladiske greier, materialisme og provokasjoner. Tar du bort dette, er det ingenting igjen. Dessverre blir barna brukt som rekvisitter i spillet, noe som er svært uheldig. Men det gir penger i kassa, som igjen kan brukes til å skaffe mer provokasjon. Løsning er enkel, slutt å gi disse menneskene oppmerksomhet. Ikke gi disse provokasjonene tilbakemeldinger, og avfølg heller. 

Ja. Dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må faktisk vi som lar oss provosere ta ansvar: avfølg, avfølg, avfølg!!!! Mangel på oppmerksomhet er det eneste språket disse menneskene forstår. 

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kommentert her inne før, men nå klarte jeg ikke å dy meg. Ja visst, jeg har irritert meg over deres tilsynelatende flashy og tacky livsstil og faktisk funnet litt underholdning i å følge de. 

Men nå er det nok. Det er rett og slett så hinsides smakløst å dele disse pakkekalendergavene ut i offentligheten, når det er så mange barnefamilier som sliter med å få nok mat på bordet. Det er kvalmt. Det å gi en iphone til en 2-åring er hårreisende, men det som provoserer meg mest er at de faktisk deler det med følgerene sine! 😳 

Jeg hadde vært så flau og rett og slett skammet meg over å gi noe sånt til min 2-åring. Juliane og denne piloten tror nok kritikken kommer av sjalusi, men jeg kan med hånda på hjertet si at selv om jeg hadde hatt midler til å kjøpe slike gaver - så hadde aldri to-åringen min fått det. Ikke tolv-åringen min heller. Her blir to-åringen i ekstase over å åpne kalenderpakke med nye hårstrikk, tolv-åringen kjempefornøyd med et sokkepar fra Normal. 

Og det verste er at jeg tror heller ikke de har så mye penger som de "later" som. De får hivd dyre produkter etter seg, og gjør alt for å fremstå som rikfolk i sosiale medier. Jeg skulle ønske, for barnas del, at noe drar disse to foreldrene ned på bakken igjen. Og jeg håper mange, mange avfølger - det gjorde ihvertfall jeg! 

• Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men greia er jo det at dersom du ønsker at toåringen din skal få iphone, så gi han en iPhone da! Men ikke legg det på instagram for halve Norge! Det er bare fuck you in your face til alle som ikke har råd til mat engang! Ser de ikke det? Alså hvor mange av oss legger i det heletatt ut hva barna våre får til bursdagen og jul på privat instagram? Stortsett poster vi et bilde av bursdagskake mens ungen blåser ut, men jeg ser aldri videoer av hva gavene inneholder. De har visst ingen grenser. I år er det ekstra kvalmt, de overgår seg selv og har mistet sidesynet fullstendig. Dersom argumentet er at fruen ønsker å vise sin «koselige» julekalender, så kan en jo f.eks. legge ut rampenissen, men la være å vise hva pakken inneholder. 
ser hun har lagt ut en flau repost fra en som forsvarer henne… alså…. det er Marie antoinette tendenser….

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...