Gjest Sprite Skrevet 3. desember 2022 #11041 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg bare spør. Men fikk det lille barnet på under 2 år (??) en iPhone av rampenissen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 3. desember 2022 #11042 Del Skrevet 3. desember 2022 RødeRandi skrev (2 timer siden): Min søsters lille barnebarn som har velholdne besteforeldre, tanter og onkler på ene siden fikk en uhorvelig mengde fine pakker til jul. Min søster sa at barnets øyne ikke lyste opp en eneste gang - ikke før hun fikk en «liten skit». Et barn på ca 2 år trenger ikke store gaver for å bli glad, for at øynene skal tindre i glede. De skjønner seg ikke på pris, så disse gigagavene er for egen og omverdenens del. Det nærmer seg smakløshet. Til sammenligning kom jeg hjem med en stor pose klementiner i dag, til den nette sum av 17 kroner. Toåringen syns det var stor stas å flytte klementinene mellom to kurver med skje, samt å plassere de ned i muffinsformer. Holdt på omtrent like lenke med det som når han får tak i min telefon. Sparte vel minst 10 970 kroner der… 33 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 3. desember 2022 #11043 Del Skrevet 3. desember 2022 Nå har ikke jeg noe i mot pakkekalender, men jeg stusser veldig på hva en 2åring skal med en iPhone? Og jeg lurer veldig på hva disse barna får i julegave, når en IPhone er en kalendergave😳 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 3. desember 2022 #11044 Del Skrevet 3. desember 2022 Altså , tøfler ,pysj mm er helt vanlig å få i kalender, men iPhone?? Sykeste jeg har sett 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 3. desember 2022 #11045 Del Skrevet 3. desember 2022 Selv om man har råd til dyre gaver, så trenger man ikke å gi det!! Det er mye kjærlighet bak et nei....men, her er det full flyt...Iphone i luke 3 liksom....galskap... Men, det er ikke ungene som ber om alt dette..(enda)...men, foreldre som vil vise fram penger og den manglende forståelsen av god barneoppdragelse..hvor skal dette ende? Foreldrene må kjenne på sitt ansvar!😪 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 3. desember 2022 #11046 Del Skrevet 3. desember 2022 I dag får Julianne en mindre følger pga. meg. Bor i samme området og har barn i samme alder. Har råd til å gi barna mine akkurat det samme, men ønsker ikke å skape noe press blant barna og mener at barn ikke trenger egne iPad og telefoner når de er under 5 år. At disse to som jobber som influensere (ja, Ulrik legger også ut annonseinnlegg), ikke tenker lenger enn til sin egen nesetipp er helt hårreisende. De klager over strømregningene samtidig som de gir iPhoner i kalendergaver til en på under 2 år, æsj æsj æsj. 38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 3. desember 2022 #11047 Del Skrevet 3. desember 2022 Å gi en iPhone 14 til en liten unge er jo bare helt sykt!! De er helt i utakt med resten av verden! Å si at de sprer gavene i kalenderen isteden for å gi de til jul gir jo ingen mening, det er jo ikke vanlig å gi sånn gaver til jul heller! Følger oppfordringen hennes om at det er frivillig å følge de… 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 3. desember 2022 #11048 Del Skrevet 3. desember 2022 iPhone (skjerm) er jo en enkel og billig barnevakt da. Og en lettvint måte å få ungene til å slutte å krangle på, er jo at de har hver sin. Det at toåringen var mer opptatt av smågodtet enn telefonen var jo en morsom observasjon!!! 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 3. desember 2022 #11049 Del Skrevet 3. desember 2022 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 3. desember 2022 #11050 Del Skrevet 3. desember 2022 Vi må slutte å gi disse folka oppmerksomhet. Helt sykt! 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordaførr Skrevet 3. desember 2022 #11051 Del Skrevet 3. desember 2022 (endret) Jeg fnåsa bort den svindyre toalettmappa for noen år tilbake, man bruker egne penger akkurat slik en vil. Forsåvidt adventskalender fra rampenissen også, denne vanlige desember-lørdagen. Men å blotte det ut, i den tida vi er i nå..folk har faen ikke råd til å bruke 100kr på en gave til sitt eget barn. Har ikke råd, eller så vidt råd til å kjøpe julemat..de vet ikke om det blir noen jul i år! Da er det fint å kunne underholdes av at en 2 åring får en splitter ny iPhone, så han slipper å bruke broren på 5 år sin. Det sies at det ikke legges ut for å provosere, så hva er grunnen til at det deles da? Skryt? De trenger ikke skryte av at de har råd til å kjøpe en dyr telefon, det vet vi jo etter den fine toalettmappa eldste kidden fikk for noen år siden. Jessufader..sjeldent jeg blir provosert! God jul! Endret 3. desember 2022 av Nordaførr Feil ord 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 3. desember 2022 #11052 Del Skrevet 3. desember 2022 MøllersTran skrev (2 timer siden): iPhone (skjerm) er jo en enkel og billig barnevakt da. Der sier du det! Tenk å frivillig fremstå som så late og uengasjerte foreldre at 4 & 2 åringen må passiviseres med hver sin skjerm. Jeg klarer ikke bli provosert, det er bare nitrist. Jeg synes oppriktig synd på barna. Og igjen: de er så HARRY! 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 3. desember 2022 #11053 Del Skrevet 3. desember 2022 Men altså.. er vel ikke noe "verre" å få en telefon enn et nettbrett? Barna bruker den jo tydeligvis til å se film på? Har ikke barna deres ipad/nettbrett? Jeg trodde det var ganske vanlig, og jeg ser ikke problemet med at de får en telefon i stedet. Eneste problemet jeg ser, er at det hadde vært bedre å bruke en større skjerm, for øyehelsa sin del. 💖 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemor91 Skrevet 3. desember 2022 #11054 Del Skrevet 3. desember 2022 Kaisamaia skrev (1 minutt siden): Men altså.. er vel ikke noe "verre" å få en telefon enn et nettbrett? Barna bruker den jo tydeligvis til å se film på? Har ikke barna deres ipad/nettbrett? Jeg trodde det var ganske vanlig, og jeg ser ikke problemet med at de får en telefon i stedet. Eneste problemet jeg ser, er at det hadde vært bedre å bruke en større skjerm, for øyehelsa sin del. 💖 Å bruke 14.000,- på mobil til en 2 åring når de klager på strømregningene, det er kvalmt. Her sitter det så mange familier som gruer seg til jul, folk som ikke har penger til gaver i det heletatt til barna sine. Hvorfor MÅ de absolutt kline det her utover SoMe ? Var samme opplegget i fjor også, hele desember. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 4. desember 2022 #11055 Del Skrevet 4. desember 2022 Hun sa jo i etterkant at det med strømregningen bare var tull, så det kan dere vel slutte å bruke mot de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 4. desember 2022 #11056 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) Kaisamaia skrev (34 minutter siden): Men altså.. er vel ikke noe "verre" å få en telefon enn et nettbrett? Barna bruker den jo tydeligvis til å se film på? Har ikke barna deres ipad/nettbrett? Jeg trodde det var ganske vanlig, og jeg ser ikke problemet med at de får en telefon i stedet. Eneste problemet jeg ser, er at det hadde vært bedre å bruke en større skjerm, for øyehelsa sin del. 💖 Nei, mine har ikke nettbrett nei. Tror ikke det dr spesielt vanlig blant 2-3 åringer å ha det. Endret 4. desember 2022 av Orly 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 4. desember 2022 #11057 Del Skrevet 4. desember 2022 Orly skrev (4 minutter siden): Nei, mine har ikke nettbrett nei. Tror ikke det dr spesielt vanlig blant 2-3 åringer å ha det. Ok. Min har brukt det siden h*n var 1,5. Er ikke noe bedre å bruke telefon enn nettbrett... og er mange som bruker nettbrett fra lav alder, selv om de selv kanskje ikke står som eiere på papiret. 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 4. desember 2022 #11058 Del Skrevet 4. desember 2022 Kaisamaia skrev (Akkurat nå): Ok. Min har brukt det siden h*n var 1,5. Er ikke noe bedre å bruke telefon enn nettbrett... og er mange som bruker nettbrett fra lav alder, selv om de selv kanskje ikke står som eiere på papiret. 😆 Nei, nå har ikke mine brukt telefon heller før de var nærmere 3 år, men nei telefon er ikke noe bedre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 4. desember 2022 #11059 Del Skrevet 4. desember 2022 Orly skrev (Akkurat nå): Nei, nå har ikke mine brukt telefon heller før de var nærmere 3 år, men nei telefon er ikke noe bedre. Ok, men det er veldig mange som gjør det fordi. 😆 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 4. desember 2022 #11060 Del Skrevet 4. desember 2022 Kaisamaia skrev (Akkurat nå): Ok, men det er veldig mange som gjør det fordi. 😆 Å veldig mange som ikke gjør det, heldigvis. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå