Gjest Sunfl0wer Skrevet 3. desember 2022 #11021 Del Skrevet 3. desember 2022 Greit at de har råd til å gi barna sine så og si alt de peker på,men hva skal en så liten gutt med en iphone?🙈 Og har de egentlig noen gleder av Rampenissen når de får dyre gaver hver eneste dag? Her i huset er mitt barn fornøyd med My little pony sjokoladekalender til 129 kr og Rampenissen er også flyttet inn til oss. Men Rampenissen er det store fokuset og gleden,ikke at det forventes dyre gaver hver dag. Ikke fordi vi ikke har råd til pakkekalender,men da blir gleden for gavene h*n får på julaften enda større tenker jeg. Og en del av førjulstiden er å vente og glede seg til den store dagen🎁 Og så klart så er det det med at folk har ekstra dårlig råd kanskje nettopp denne julen som gjør slike kalendere ekstra smakløst å vise så åpent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 3. desember 2022 #11022 Del Skrevet 3. desember 2022 Dette er helt sykt! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 3. desember 2022 #11023 Del Skrevet 3. desember 2022 27 minutter siden, Hvaialledager said: Jeg klarer helt oppriktig ikke å forstå hvordan de kan rettferdiggjøre å gi en iPhone til en guttunge under 2år….?🥹 Det er en logikk som enten bare J&U har, eller noe resten av oss ikke har lært på livets vei 😫 Dette må være for å provosere, jeg kan ikke tro noe annet. Et lite barn vet ikke hvordan en bruker en slik tlf en gang, for den er det en liten IPad.. Det er en grunn til hvorfor barn starter med klokker de kan kommunisere med før tlf.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 3. desember 2022 #11024 Del Skrevet 3. desember 2022 Åh, wow. iPhone til en bitteliten unge. Hvis han skal FaceTime, kan han ikke bare gjøre det fra foreldrenes telefon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 3. desember 2022 #11025 Del Skrevet 3. desember 2022 Harry er alt jeg tenker om de to. Über Harry. Også er det veldig trist at små barn blir passivisert med skjerm i en alder der de skal utforske og lære. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umami Skrevet 3. desember 2022 #11026 Del Skrevet 3. desember 2022 Halve Norge sliter med dårlig råd. Så kommer disse to influenserene og pisser på folk, og gir en iPhone 14 til en toåring. Det er fin signaleffekt det 👌🏼 Og for all del, folk kan kjøpe HVA DE VIL til sine egne barn, men man trenger ikke flashe det for hele verden 😳 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 3. desember 2022 #11027 Del Skrevet 3. desember 2022 Nyrik russer vibe. Hvor får de alle pengene fra? De tjener godt, men tjener de så godt? Enormt hus, to (?) biler, båt, shopping osv. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 3. desember 2022 #11028 Del Skrevet 3. desember 2022 Umami skrev (39 minutter siden): Halve Norge sliter med dårlig råd. Så kommer disse to influenserene og pisser på folk, og gir en iPhone 14 til en toåring. Det er fin signaleffekt det 👌🏼 Og for all del, folk kan kjøpe HVA DE VIL til sine egne barn, men man trenger ikke flashe det for hele verden 😳 Men er jo vi følgere som "mater" de. Så lenge vi følger de så vil de jo eksistere. Så vi får jo skylde oss selv sånt sett 🙄 jeg har valgt og ikke følge de som ikke gir meg noe, slik som Pilotfrue, har ikke mange igjen på lista mi for å si det slik 🤭 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 3. desember 2022 #11029 Del Skrevet 3. desember 2022 (endret) Umami skrev (48 minutter siden): Halve Norge sliter med dårlig råd. Så kommer disse to influenserene og pisser på folk, og gir en iPhone 14 til en toåring. Det er fin signaleffekt det 👌🏼 Og for all del, folk kan kjøpe HVA DE VIL til sine egne barn, men man trenger ikke flashe det for hele verden 😳 Samtidig som de tyter over høy strømregning. Strømregninga hadde vært nada problem om de hadde skrudd ned forbruket et halvt hakk. Bare de tre første «lukene» i ungenes kalender hadde holdt oss med strøm i sikkert to eller tre måneder - midtvinters. Endret 3. desember 2022 av PecanPie 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 3. desember 2022 #11030 Del Skrevet 3. desember 2022 Hva fikk de i luke en og to!?🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 3. desember 2022 #11031 Del Skrevet 3. desember 2022 Lumos skrev (9 minutter siden): Hva fikk de i luke en og to!?🤪 Termos og tøfler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 3. desember 2022 #11032 Del Skrevet 3. desember 2022 La de styre på. De dummer seg så jævlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 3. desember 2022 #11033 Del Skrevet 3. desember 2022 Dette er bare trist. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 3. desember 2022 #11034 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg synes ikke helt det rettferdiggjør at de velger å spre barnas julegaver gjennom hele desember, fremfor at de får alt den 24. 24++ gaver til hvert av barna er sykt mange gaver, uansett hvor mye man vrir og vender på det, spesielt når disse 24++gavene kommer fra samme sted. Da kommer gaver fra besteforeldre, tanter, onkler og andre venner og bekjente i tillegg. Lekerommet deres er like stort som stua vår, og det er smekkfullt. For all del; man velger så klart hvor mye man ønsker at barna skal ha, men de skaper to små monstre som etterhvert vil FORVENTE å få gaver over enn viss sum og over et visst antall. Det minner meg litt om Dudley Dursley fra Harry Potter som får et trassanfall fordi han fikk to færre gaver enn fjoråret. Også lurer jeg på hva i alle dager en snart 2-åring skal med egen iPhone? Jeg har ei som blir to år i februar, og hun er også veldig interessert i mobiltelefoner, hun har skjønt at man kan gjøre mye gøy med de. Men aldri i verden om jeg hadde skaffet henne en egen telefon. De gangene hun får tak i min, synes hun det er aller morsomt å løpe med den i hånda eller kaste den bortover gulvet. Jeg synes det er en merkelig prioritering, og enda merkeligere når de for bare et par måneder siden klaget på høye strømregninger og at de fremover måtte tenke over forbruket. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 3. desember 2022 #11035 Del Skrevet 3. desember 2022 Marisana skrev (7 minutter siden): Jeg synes det er en merkelig prioritering, og enda merkeligere når de for bare et par måneder siden klaget på høye strømregninger og at de fremover måtte tenke over forbruket. Det med at de gikk ut om høye strømrekninger, har/hadde nok bare med at de inngikk samarbeid med Elkomis?? (eller het det noe annet), bare for reklamen etterpå. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 3. desember 2022 #11036 Del Skrevet 3. desember 2022 elien skrev (6 minutter siden): Det med at de gikk ut om høye strømrekninger, har/hadde nok bare med at de inngikk samarbeid med Elkomis?? (eller het det noe annet), bare for reklamen etterpå. Ja, det er det helt sikkert - men det er jo uansett voldsomt dobbeltmoralsk å klage på høye strømpriser, også to måneder etter bruke flerfoldige tusen på en adventskalender til barna sine. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 3. desember 2022 #11037 Del Skrevet 3. desember 2022 Marisana skrev (9 minutter siden): Ja, det er det helt sikkert - men det er jo uansett voldsomt dobbeltmoralsk å klage på høye strømpriser, også to måneder etter bruke flerfoldige tusen på en adventskalender til barna sine. Ja, veldig feil signaler og dobbelmoralsk. Men de lever av å provosere, å provosere er dem flinke til. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 3. desember 2022 #11038 Del Skrevet 3. desember 2022 Min søsters lille barnebarn som har velholdne besteforeldre, tanter og onkler på ene siden fikk en uhorvelig mengde fine pakker til jul. Min søster sa at barnets øyne ikke lyste opp en eneste gang - ikke før hun fikk en «liten skit». Et barn på ca 2 år trenger ikke store gaver for å bli glad, for at øynene skal tindre i glede. De skjønner seg ikke på pris, så disse gigagavene er for egen og omverdenens del. Det nærmer seg smakløshet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 3. desember 2022 #11039 Del Skrevet 3. desember 2022 Et barn som ammes, men likevel trenger iPhone. Harry og vulgært. (Gjelder gavefokus, ikke amminga) 33 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladidagogså Skrevet 3. desember 2022 #11040 Del Skrevet 3. desember 2022 Hårreisende 🤦🏽♀️🤦🏽♀️ det er pinlig sånn som de holder på. Uff. Og ja, matchende missoni badekåper.. ikke lenge før ungene får det vel 😉 Syns det er så Harry . 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå