Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Rastebenk skrev (På 18.11.2022 den 20.52):

Det er jo bare utrolig leit å venne småbarn til at en toalettmappe for en 2-åring skal koste 2000 kroner, og at man skal ha det siste innen nettbrett-teknologi som 3-åring. Virkeligheten kommer til å treffe disse barna hardt som et lokomotiv når de starter på studentlivet som 19-åringer og ikke har råd til annet enn toalettmapper fra HM og t-skjorter fra cubus. Det vil faktisk overraske meg om disse barna ikke ender opp på Luksusfellen om en tjue års tid. For både mor og far bruker penger som stupfulle sjømenn.

Som en til tider stupfulle sjømann så vil jeg bare poengtere at vi bruker pengene våre på fornuftige ting😂 ikke toalettmapper til 2000👍

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matrosen skrev (12 timer siden):

Som en til tider stupfulle sjømann så vil jeg bare poengtere at vi bruker pengene våre på fornuftige ting😂 ikke toalettmapper til 2000👍

Det er et kjent uttrykk altså 😆

UTTRYKK
bruke penger som fulle sjømenn
MUNTLIG 
 bruke (uforstandig) mye penger

ødsle med penger
  • JF. 

Norge er som en full sjømann som raver rundt i havnekvarteret med åtte hundre milliarder på baklomma

(Torgrim Eggen Trynefaktoren 534 2003)
  • for å unngå fristelsen til å bruke penger som fulle sjømenn, har et bredt politisk flertall innført selvpålagte restriksjoner på hvor mye oljepenger de kan bruke

(Klassekampen 29.12.2020/4)

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaialledager skrev (På 19.11.2022 den 9.04):

Jeg unner dem den gode økonomien

Tjener de virkelig så godt som influensere? Det må vel være arvet eller vunnet penger her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke at de maser om iphone og dyre kalendergaver for å få innhold i kanalene sine? Er kanskje ikke så mye som skjer så de må finne på noe for å få opp engasjementet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (15 timer siden):

Tjener de virkelig så godt som influensere? Det må vel være arvet eller vunnet penger her. 

Jeg vet at veldig veldig mange influensere tjener helt SINNSYKE mengder penger. Så det er godt mulig. Og jeg tror U har ganske godt betalt mtp jobben hans. Også er det jo den rike stefaren til J som blir nevnt her. Ikke at jeg forstår helt hvorfor han skulle gitt SÅ masse penger til J og U helt uten videre, men man veit jo aldri. Uten at jeg har tatt ett dypdykk i økonomien deres, og vet særlig mye - så er det åpenbart utfra hvordan de bruker pengene sine - at de ikke har dårlig råd hvertfall. Om det er mye forbrukslån inne i bildet - eller om de bare er heldige med inntekta si, er vanskelig å vite. 

Så også igår at J snakket om at hun og guttene gleder seg veldig til rampenissen flytter inn i år. Og at hun oppfordrer dem som skulle la seg frustrere over at hun og U kjøper dyre gaver til ungene jevnt over, ikke bør følge dem i Desember. Så det kan jo tyde på at den såkalte Rampenisse-kalenderen også i år blir proppa av dyre gaver hver bidige dag 🤯 

Jeg lurer helt ærlig på hvordan dem tenker. Tenk hvis de en dag ender opp i en situasjon der de ikke har det på langt nær så godt økonomisk som nå, også har de oppdratt barna sine til og regelrett forvente kjempe dyre og fler gaver daglig hver dag gjennom hele Desember. Det kommer jo til å ende opp med kjempe skuffa gutter, og dårlig samvittighet hos dem, sikkert. Fordi de plutselig ikke har råd til å gi ungene alle de nye, kule, moteriktige greiene.. 

Jeg hadde mye heller gitt små ting i adventskalenderen deres. Ting dem trenger nytt av. Sokker, osv. Også prioritert og brukt den store pengesummen de angivelig har for å gi ungene en fin Julegave. Fordi når hver eneste dag hele Desember skal være fyllt av dyre kule gaver, så vil jo engasjementet til S&S fort dø litt ut, tenker nå jeg….

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås nå i om de en eller annen gang får dårlig råd. Det som er skremmende er vel heller holdningen barna kommer til å få ovenfor ting 😳 Forstår ikke helt det med barn som skal få og få og få og få. Det KAN jo ikke være bra i lengden…?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er på randen av katastrofe, vi må få ned forbruket - og så sitter folk som pilotfruen først og klager over strømregningen, for så å spy ut gaver til ungene sine (og sikkert seg selv også). For en bedriten influenser! Og listen over bedritne influensere er lang... 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsikring av unger i bilen er katastrofal! 

Men hva mente hun med den bibliotek snappen? At bibliotek er for fattigfolk eller at hun ikke leser bøker? For hun ser ut som ei som aldri har lest gjennom en bok. Hun virker helt tom, sånn sjelsmessig. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun driver og snur barna frem og tilbake etter hva som passer henne best. Frem for å provosere, og plutslig bakover igjen. Dette har hun holdt på med sine eldste var over fra babysetet. 

Det med biblioteket var vel som et forsøk på å provosere, eller være morsom. men tolkningen blir jo på mange måter at hun ikke leser bøker, og foretrekker andre ting

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uavhengig av prisen på tingene de gir barna så er denne måten å oppdra barn veldig usunn. Det er blitt forsket på konsekvensene av å konsumere digitalt innhold og for å si det sånn så er det en grunn til at de største teknologi-gründerne som Bill Gates ikke gir barna sine nettbrett og smart-telefoner tidlig. Barn har ingen utbytte av iPad og smart-telefoner, foreldrene derimot kjøper seg en passiv barnevakt som er ute etter å gjøre brukeren (i dette tilfellet barna) hekta på innholdet som presenteres. Anbefaler boken skjermhjenen hvis man synes temaet er interessant.

At de i tillegg øser på med dyre gaver i en tidlig alder kan jeg se for meg frarøver barna opplevelsen av å kunne få noe spesielt/ekstra gøy i senere tid. Der «gjennomsnittsbarnet» får viskelær og kinder-sjokolade anser barna til J og U en IPhone for å være i kategorien «kalendergave». Må jo bli utrolig kjedelig når de blir større og ikke har noe som oppleves som litt uoppnåelig å ønske seg.

At J og U er kjent for å ha elendig smak er greit nok, men når de gang på gang later til å ta så åpenbare usunne valg på vegne av barna synes jeg bare er trist. Nesten så man ikke tror på det, man blir tross alt ikke rik av å bruke så mye penger som de gjør. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje ikke jeg den som har «rett» til å rope høyest angående sikring av barn i bil, da jeg selv har ett barn på 4år som sitter forovervendt. Men dette gjør mitt barn fordi vi prøvde ALT annet først, bytte av bilstoler og andre «kjerringråd». Barnet ble veldig bilsyk, helt ekstremt faktisk. Og det gikk til det punktet at h*n gruet seg i fler dager i forveien hvis vi skulle kjøre bil. Uansett om det var kort eller langt. Det ble prosjektiloppkast etter 10 minutters kjøring. Så for barnets eget ve og vel, og at h*n skal være så komfortabel som mulig i bilen - etter og ha gjort mye research, snakka med lege osv - så ble det bytte til forovervendt bilstol. 4åringen sitter dog i en bilstol som er best i test forovervendt. H*n er både lang nok og tung nok. Men for mammahjertets del så skulle jeg helst sett at bakovervendtperioden hadde vart til skolealder.. Men, nå ble det ikke sånn😫 

For å ta en annen ting: Minstemannen til J og U er plassert forover MED 5punkt!! Veit dem egentlig hvor sinnsykt farlig det er dersom en kollisjon skulle oppstå..? Han er ikke 2år enda..Eller? Og langt fra stor nok til og sitte forover uansett.. Benbygningen hans er IKKE sterk nok til å takle en kræsj veldig bra. Og det trenger ikke være en stor kræsj. Ser også at storebroren sitter forover i 3punktssele, MEN uten noe så fint som SecureGuard..?   (Som gir ett fjerde sikringspunkt til trepunktsbeltet. Den ekstra bøylen mellom bena til barnet sørger for at sikkerhetsbeltet sitter riktig, og samtidig beskytter barnets buk. Og i tillegg minker den kollisjonskraften over magen).. 

Jeg hadde ALDRI snudd mitt barn så tidlig, hadde det ikke vært for ekstrem bilsyke. Prøvde alt jeg kunne for å forlenge bakovervendtperioden, men det gikk ikke. I S&S sitt tilfelle så virker det mer som Mamsen og Papsen gjør alt de kan for å provosere og skape storm.. På bekostning av barnas liv å helse, tydeligvis 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pilotfrue burde tatt en titt på Instagram storyen til Kristina Andersen idag. 
Jeg er så enig med henne! Det er ikke alt man trenger å dele, spesielt i disse dager hvor mange ikke har råd til julegaver. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaialledager skrev (9 timer siden):

Nå er kanskje ikke jeg den som har «rett» til å rope høyest angående sikring av barn i bil, da jeg selv har ett barn på 4år som sitter forovervendt. Men dette gjør mitt barn fordi vi prøvde ALT annet først, bytte av bilstoler og andre «kjerringråd». Barnet ble veldig bilsyk, helt ekstremt faktisk. Og det gikk til det punktet at h*n gruet seg i fler dager i forveien hvis vi skulle kjøre bil. Uansett om det var kort eller langt. Det ble prosjektiloppkast etter 10 minutters kjøring. Så for barnets eget ve og vel, og at h*n skal være så komfortabel som mulig i bilen - etter og ha gjort mye research, snakka med lege osv - så ble det bytte til forovervendt bilstol. 4åringen sitter dog i en bilstol som er best i test forovervendt. H*n er både lang nok og tung nok. Men for mammahjertets del så skulle jeg helst sett at bakovervendtperioden hadde vart til skolealder.. Men, nå ble det ikke sånn😫 

For å ta en annen ting: Minstemannen til J og U er plassert forover MED 5punkt!! Veit dem egentlig hvor sinnsykt farlig det er dersom en kollisjon skulle oppstå..? Han er ikke 2år enda..Eller? Og langt fra stor nok til og sitte forover uansett.. Benbygningen hans er IKKE sterk nok til å takle en kræsj veldig bra. Og det trenger ikke være en stor kræsj. Ser også at storebroren sitter forover i 3punktssele, MEN uten noe så fint som SecureGuard..?   (Som gir ett fjerde sikringspunkt til trepunktsbeltet. Den ekstra bøylen mellom bena til barnet sørger for at sikkerhetsbeltet sitter riktig, og samtidig beskytter barnets buk. Og i tillegg minker den kollisjonskraften over magen).. 

Jeg hadde ALDRI snudd mitt barn så tidlig, hadde det ikke vært for ekstrem bilsyke. Prøvde alt jeg kunne for å forlenge bakovervendtperioden, men det gikk ikke. I S&S sitt tilfelle så virker det mer som Mamsen og Papsen gjør alt de kan for å provosere og skape storm.. På bekostning av barnas liv å helse, tydeligvis 

Kan jeg spørre hvilket bilsete du har? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lul skrev (3 timer siden):

Endret av Hvaialledager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lul skrev (3 timer siden):

Såklart kan du :) Britax Römer KIDFIX |||M(?) mener jeg den heter 

Endret av Hvaialledager
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...